Username *
Password *
Remember Me

 

Galerija ULUPUH, Tkalčićeva 14, Zagreb, udomit će od 4.11. – 13.11.2017. izložbu produkt dizajna Nepoznato o poznatom // Morana Radanović – Prilozi povijesti hrvatskog dizajna 1989. – 2014. Otvorenje je u subotu, 4. studenog u 12 sati. Kustosica izložbe je Branka Hlevnjak. 

 CappyBoca skica

Morana Radanović (1956. – 2014.) radila je dizajn ambalaže (pakiranja) i druge poslove iz područja promidžbe i dizajna. Brojni popularni i poznati proizvodi koje svakodnevno zatičemo na policama trgovina opremljeni su ambalažom u Moraninom dizajnu (Dukat, Kraš, Pliva, Coca-Cola, Cappy, Rama, Cedevita, LinoLada…). Na izložbi će se predstaviti neki od njenih brojnih radova. Među njima su i projekti koje Branka Hlevnjak, kustosica izložbe, podvodi pod pojam gerilskog marketinga, oblika marketinške strategije koja minimalnim ulaganjima i nekonvencionalnim metodama oglašavanja nastoji ostvariti maksimalan učinak. Prve naznake gerilskog marketinga pojavile su se u SAD-u krajem 1970-ih godina, a Branka Hlevnjak radove Morane Radanović svrstava u hrvatsku povijest gerilskog marketinga, kao dio dizajnerske avangarde.

 

CappyBoca skica

 

- Jedan od njih je svakako urbana instalacija „Ledena kocka“, oprostorena naslovnica čuvenog američkog časopisa National Geographic, postavljena na Trgu bana Jelačića u Zagrebu u ožujku 2008. godine. U žutom okviru, koji je nepromjenjivi dio vizualnog identiteta časopisa, smjestio se ledeni bijeli kubus složen od manjih bloketa, ispod kojeg je u karakterističnoj crnoj pisalo: National Geographic Hrvatska. U toj likovno-dizajnerskoj instalaciji ogledala se u pozadini Piacentinijeva bijela zgrada, i suprotno, micao se tramvajski i pješački promet, čime je simbolično grad Zagreb postao sadržaj časopisa i dobio tu privilegiju da bude na njegovoj naslovnici. Na FESTU 2008. ovaj je promotivni događaj National Geographic društva u naporu za širenjem ekološke svijesti proglašen najboljim eventom od javnog značaja u Republici Hrvatskoj. Cijeli je projekt rađen u suradnji s Ministarstvom zaštite okoliša, prostornog uređenja i gradnje. Naime, trebalo je pokazati brzinu topljenja leda. Ledena kocka težila je 3 tone. Topljenje je počelo 1. ožujka 2008. u 12 sati. Završilo je devetog dana u 12 sati, 57 minuta i 8 sekundi. Građani su sudjelovali u klađenju SMS porukama za točno vrijeme kada će se kocka leda potpuno otopiti i time osvojiti zlatnu polugu vrijednu 135.000,00 kuna - istaknula je Branka Hlevnjak.



CappyBoca skica

 

Najvrjednija nagrada koje je Morana Radanović dobila za pojedinačni dizajn ambalaže zasigurno je međunarodna nagrada World Packaging Award 2001. godine, za dizajn bočice za Cappy sok. Rad joj je predstavljen u knjizi Exploring Packaging Design autora Chucka Grotha (2006). „Pomirujući minimalizam s tradicionalnom dekoracijom u skladnom odnosu otmjenosti i profinjene raskoši, minimaliziranih informacija unesenih u decentno izvedenu etiketu, sve je to ukomponirano u sklad u kojem dominira naziv brenda Cappy. Postavljanje etikete sasvim nisko u donjem dijelu bočice, pridonosi dojmu vitke boce. Time je ostavljeno dovoljno prostora za „vrat“ boce na kojem je izliven dekorativni reljef u staklu, te djeluje poput fine prozračne ogrlice. Izrađena iz nepjeskarenog stakla s gravurom na vratnom području, koja predstavlja vijenac stiliziranog voća: naranča i grožđa, poravnata u donjem dijelu gdje se uljepljuje etiketa, ta boca pomiruje klasične oblike i suvremene prohtjeve - objasnila je Branka Hlevnjak.



CappyBoca skica

 

Godine 1993. Morana Radanović osnovala je M-Graffik, studio za grafički i produkt dizajn kojeg je bila i art direktorica – od tada pa do 2013. kroz studio je prošlo pedesetak ljudi, mnogo mladih dizajnera, copywritera, ilustratora, tajnica i ljudi koji su se bavili produkcijom. Najvažniji i najdugotrajniji suradnici dizajneri su: Dražen Đuroković, Željka Vodopija Seifert, Maja Preglej i Željka Mokos. Ne manje važni ljudi od produkcije su Bojan Mandić, Marko Ajduković i od 2001. Đino Radanović kao event i production koordinator. Studio se posljednjih godina specijalizirao za gerilni marketing, odnosno organizaciju promotivnih događanja u rasponu od uličnih iznenađenja do interijernih glamuroznih scenografija. Sve je to pod umjetničkim vodstvom s jakim autorskim udjelom Morane Radanović dizajnirano u klasi visoke estetike referentnog hrvatskog dizajna - objavio je ULUPUH.

 

CappyBoca skica

 

 

 

Komentari (0)

There are no comments posted here yet

Komentiraj

Posting comment as a guest.
Attachment (0 / 3)
Share Your Location