Username *
Password *
Remember Me

Raspoloženje će popraviti kvalitetan doručak, vitamin D i kockica čokolade, kažu nutricionistice dr. sc. Darija Vranešić Bender i prof. dr. sc. Irena Colić.

 Breakfast
Foto: via Onnit


1. Kvalitetan doručak pomoći će vam da se s izazovima nosite koncentrirano i produktivno te omogućiti energiju za najbolji početak dana.

Uravnoteženi doručak treba uključivati namirnice iz sljedećih skupina: mlijeko ili mliječne proizvode koji su važan izvor bjelančevina i kalcija, zatim integralna peciva ili žitne pahuljice, kao izvor složenih ugljikohidrata, kvalitetan izvor masnoća koje su važne za rast i razvoj te su neophodni dio pravilne i uravnotežene prehrane poput margarinskog namaza i voće ili voćni sok kao izvor prehrambenih vlakana i vitamina i minerala.

 walk in the sun by hooligan212-d4l006j
Hooligan212 - DeviantArt


2. Vitamin D za zdrave zube, kosti, ali i mozak

Studije ukazuju na mogućnost da je nedostatak vitamina D jedan od rizičnih čimbenik za razvoj depresije u kasnijem životu. Unatoč tome, nedvojbeno je da  adekvatan statusa vitamina D je potreban za očuvanje zdravlja od najranije životne dobi, ističe prof. dr. sc. Irena Colić Barić s Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta u Zagrebu.

Osim izlaganjem sunčevoj svjetlosti, koje tijekom zimskim mjeseci manjka, dostupni su i drugi izvori vitamina D, poput hrane obogaćene vitaminom D (najčešće mlijeko, margarin i žitarice za doručak) što pridonosi većem dnevnom unosu vitamina D. Vitamin sunca može se pronaći još i u masnoj ribi poput srdele, skuše, lososa i tune te u ulju jetre bakalara, a ima ga i u gljivama, jetri, bijeloj ribi...

 chocolates
Chocolateanddreams.co.uk


3. Čokolada popravlja raspoloženje djelujući na metabolizam neurotransmitera serotonina, odgovornog za raspoloženje. Najbolji izbor je tamna čokolada bez dodanog mlijeka, sa što većim postotkom kakaa.