Živimo u vrijeme snažne vizualne kulture u koju su nas besramno uvukle društvene mreže putem kojih sve više gledamo, a manje čitamo, no putem nečijeg izgleda, priznali mi to ili ne, spremni smo procijeniti osobu - ovom kompleksnom temom gotovo svakodnevno se bavi iskusna komunikacijska savjetnica i međunarodno certificirana stručnjakinja za odnose s javnošću u tvrtki Ciceron komunikacije, Ana Šimunović.
Phase eight
- Odijevanje je element neverbalne komunikacije, koja čini 55% prvog dojma kada nekog po prvi puta susretnemo, 38% čini naš glas i sve njegove karakteristike, a samo 7% ono što govorimo. Iako nema izgovorenih ili pisanih riječi, mi ipak komuniciramo tihu poruku svojom odjećom, izgledom, stilom odijevanja. Smatram da odijelo ne čini čovjeka, no itekako snažno komunicira poruku o toj osobi, bila ona svjesna toga ili ne. Čak i oni ljudi kojima je odjeća - samo pokrivalo za kožu - time itekako komuniciraju poruke o sebi i o svojim afinitetima - ističe Ana Šimunović.
Ana Šimunović / foto: Daniel Kasap @ Pixsell
- Možemo dodati da identitet odjećom komuniciramo kroz 3 razine - osobnu, kulturološki i povijesnu. Odjećom se mogu prenositi i informacije na temelju kojih ljudi zaključio o socio-ekonomskom status drugih. Možete pogledati neku osobu i pomisliti: - Ona izgleda poput bogate žene - . Ili pogledate drugu ženu i isključivo na temelju njezine odjeće, pretpostaviti - ona ne izgleda kao da dolazi iz financijski stabilnog okruženja - .
BHS
- Zbog svega navedenog iznimno je važno biti svjestan što naša odjeća i styling otkrivaju o nama, koju poruku komuniciramo o sebi tim elementom neverbalne komunikacije. I je li poruka koju šaljemo u skladu s onim što doista mi jesmo, šaljemo li dvosmislene ili pak proturječne poruke, a da toga nismo ni svjesni? Zato je dobro i o tome promišljati pa ponekad i potražiti pomoć stilista ili imidž konzultanta ako uočimo da upravo zbog toga nismo zadovoljni dojmom koji ostavljamo na druge. Kao i ostali elementi neverbalne komunikacije, odjeća bi trebala biti odraz našeg identiteta - .
BHS
Malo sekundi za prvi dojam
Istraživanja su dokazala da je dovoljno 7 do 30 sekundi za stvaranje prvog dojma. Zapanjujuća brzina kojom se formira dojam o nekoj osobi upućuje na to da u tako kratkom vremenu nismo u stanju donijeti racionalnu prosudbu, već se dojam kreira na osnovu našeg instinkta te na nesvjesnoj i emocionalnoj razini. Zapamtite, ljudi vjeruju vašem tijelu, a ne vašim riječima!
Foto: prshots
BHS
BHS