Diana Zepter odrasla je u obitelji poduzetnika te zna što znače disciplina i uspjeh, zahvaljujući svom stricu, poznatom poduzetniku i vizionaru Philipu Zepteru. Danas je ona jedna od ključnih osoba i glavna izvršna direktorica poznate kompanije Zepter International.
Piše: Sonja Staničić
Fotografije: Zepter International
Iz prve ruke saznali smo i to kako je biti „u koži“ osobe na čelu ovog impozantnog obiteljskog poduzeća, koja je okosnica njihove poslovne filozofije te kako Zepterovima već gotovo četrdeset godina polazi za rukom zadržati inovativnost, kvalitetu i posljedično krajnje potrošače, uz pritom maksimalno motivirane zaposlenike.
Zepter International multinacionalna je kompanija koja nepuna četiri desetljeća uspješno proizvodi i distribuira ekskluzivne, visokokvalitetne proizvode za očuvanje i poboljšanje zdravlja ljudi širom svijeta. Prisutan je na pet kontinenata u više od 60 zemalja, s više od osamdeset milijuna zadovoljnih korisnika.
Kako biste opisali svoj put do pozicije glavne izvršne direktorice Zeptera? S kojim ste se najvećim izazovima susretali?
Činjenica da sam odrasla u obitelji u čijoj su krvi biznis i inovativno razmišljanje, podrazumijeva da sam od malih nogu - Diana Zepter. Nama je još u mladim danima postalo normalno ići na korporativne sastanke, događaje i proslave, a bilo ih je mnogo u ovih četrdeset godina postojanja kompanije. Sjećam se brojnih telefonskih poziva, faksova i mailova koji su pristizali tijekom vikenda i kasno noću. U obitelji Zepter svako je vrijeme bilo pogodno za poslovne ideje i pothvate. S njima sam naučila da je stvaranje najveća radost, ali s druge strane i to da se ciljevi ne moraju postizati po svaku cijenu.
Nakon diplome u Londonu i obrane dvaju magistarska rada poželjela sam vidjeti kako funkcioniraju druge tvrtke. Htjela sam učiti i procijenjivati iz drugačije perspektive.
Stoga sam najprije šest godina radila kao Client Advisor u UBS Wealth Management banci u Londonu.
No, ipak ste se u nekom trenutku odlučili vratiti u Zepter...
Imala sam trideset i dvije godine kada sam se iz Londona preselila u Zurich, gde je Zepterovo sjedište, i vrlo brzo došla na mjesto direktora strategijskog menadžmenta. Sve se zbivalo po već iskušanom “receptu”, a taj je - najbolje i najbrže se uči kada te bace u vatru. Možda djeluje surovo, ali nije bilo tako jer u svakom trenutku imala sam Philipovu podršku, koji je pomno pratio moj rad i napredak. Što je najvažnije, imala sam slobodu odlučivanja i na taj način sam se čeličila u situacijama kada je on procijenio da je to potrebno.
Učila sam brzo, iako nije bilo lako. Zbog toga sam mu beskrajno zahvalna.
Kakav je osjećaj biti na ključnoj poziciji jedne ovako renomirane kompanije? Suočavate li se sa svakodnevnim pritiscima i očekivanjima koja dolaze s vašom pozicijom?
Kada ste u obiteljskom biznisu, a Zepter je između ostalog obiteljska kompanija, manje se predstavljate i ponašate kao neprikosnoveni lider, a više kao ključni igrač koji prati uspostavljeni sistem i viziju koju je usavršio njezin osnivač i chairman Philip Zepter. On je i dalje itekako aktivan, rekla bih čak hiperaktivan (smijeh), on sve nadzire i neprestano gura naprijed, što često nije jednostavno slijediti. Istina, to ne znači da ste oslobođeni odgovornosti i izazova koje moja pozicija nosi, jer pritisci i očekivanja sadržani su u njegovoj kratkoj paroli od tri riječi koje počinju slovom “r” - red, rad i rezultati. Svi se mi trudimo razmišljati kao dream team sastavljen od vrhunskih menadžera, suradnika i pouzdanih savjetnika u svih šezdeset zemalja u kojima poslujemo.
Vaša prisutnost u medijima i javnosti vrlo je ograničena, pa se stječe dojam da baš niste osoba sklona gurati se u „prvi plan“. Biste li ipak s našim čitateljima podijelili nekoliko osobnih crtica o sebi?
Mediji su odavno ustoličili pojam Lady boss, koji na najbolji način opisuje žene poput mene. Ipak, našalit ću se: moja “moć” ne stanuje na crvenom tepihu nego u Excelu ili već nekom sličnom poslovnom alatu. Premda živimo u vremenu show-up kulture, mislim da za moj status nije važno koliko sam prisutna u javnom životu ili na šarenim stranicama lifestyle magazina. Što, doduše, ne znači da mi tamo nije mjesto, uzevši u obzir ultimativni i utjecajni brend koji predstavljam, ili pak da a priori imam nešto protiv takve vrste eksponiranosti.
Zašto me je teško naći i pratiti? Danas su privatnost i intima gotovo izgubljeni, a mene nimalo ne privlači dijeliti osobni život sa širom publikom. Spomenut ću samo to da sam ostvarena majka i da imam divnog muža, rođenog Splićanina. Ali koga bi to uopće trebalo zanimati? Ni ja, uostalom, nisam nimalo zaintesirana baviti se životima drugih. Sklonija sam pročitati neku dobru knjigu o biznisu, odslušati koristan podcast ili porazgovarati s nekim stručnjakom iz oblasti na koju sam trenutno fokusirana. Tako se najbolje educuiram, ali i štitim od sveopćeg ludila. (smijeh).
Kako izgleda vaš tipičan radni dan? Možete li navesti neke od svakodnevnih zadataka koje obavljate kako biste osigurali uspješno poslovanje tvrtke?
Najkraće rečeno: od ranog jutra pa do večeri „strateški“ sam raspoređena na sve strane. Nastojim pažljivo procijeniti prioritete i svakom segmentu posla posvetiti potrebno vrijeme. Odgovornost prema kompaniji koja posluje u šezdeset zemalja podrazumijeva da nemate ograničeno radno vrijeme. Ali, istovremeno, radite dinamičan posao koji vas ispunjava.
Trudim se pritom da moje svakodnevne aktivnosti budu usklađene s filozofijom života koju slijedi naša kompanija i na kojoj su bazirani naši strateški proizvodi, a to je: Živi bolje. Živi duže. Dakle, živim zdravo, hranim se zdravo, vježbam. Što kvalitetnije živite, uspješniji ste na poslu i postižete bolje rezultate.
Čini se da istinski uživate u konstantnom usavršavanju, radu na sebi i ostvarivanju zadanih ciljeva. Jeste li oduvijek bili takvi?
Rođena sam u Kozarskoj Dubici u Bosni, dio osnovne škole i prva dva razreda gimnazije završila sam u Beogradu, a školovanje potom nastavila u Švicarskoj i Engleskoj. Vrlo sam brzo shvatila da ništa nije nemoguće i da se svaki težak trenutak i svaki napor (a bilo ih je mnogo), uglavnom razvija u nešto dobro i pozitivno.
Tako sam naučila i da nikada ne odustanem ako duboko vjerujem u konačni cilj. Moju „knjigu uspjeha“ opisuje nekoliko pojmova - upornost, marljiv rad, neprekidno učenje, dosljednost, odgovornost, hrabrost i strast. Jedino što u cijeloj priči možda nije dobro je to što volim držati sve u svojim rukama. No, nemojte me pogrešno shvatiti, nisam ni robot ni totalni control freak, samo radim ono što volim i što me čini sretnom.
Koje sposobnosti i karakterne osobe smatrate ključnim za uspješno vođenje nekog poduzeća na današnjem vrlo dinamičnom i konkurentnom tržištu?
Vjeruj u sebe i ne boj se biti drugačiji, uvijek teži postati bolji i ostani nezavisan. Kada radite ono što volite, u što vjerujete i u što se razumijete, uspjeh je neizbježan. U obiteljskom poslu spajaju nas zajedničke vrijednosti, a pokretač nam je istovremeno i cilj - zdravlje i dobrobit ljudi širom svijeta. K tom cilju vode nas odluke našeg osnivača koji nas usmjerava i čini nas ustrajnima.
Da bi postigao ovako izniman rezultat, čovjek mora biti rođen s prirodnim darom da sagleda budućnost, da predvidi u kojem se smjeru svijet kreće, da prepozna izazove s kojima se čovječanstvo susreće i ponudi jedinstvene proizvode odnosno rješenja za te izazove. Uzmimo primjerice Zepterove pametne naočale Hyperlight Eyewear. Na razvoju ovog proizvoda počeli smo raditi prije deset godina, a danas je značajniji nego ikada.
Isto vrijedi i za pročišćivače vode i zraka, bez kojih je kvalitetan život nezamisliv. Kompanija Zepter desetljećima upozorava na sveopću ugroženost čovjeka i čovječanstva i pritom nudi efikasna, praktična, znanstveno potvrđena i svakome dostupna rješenja. Netko je davno rekao - Zepter je kompanija s ljudskim likom.
Kako vidite ulogu žena na liderskim pozicijama danas, posebno u globalnom poslovnom okruženju?
U Zepterovom poslovnom sustavu, uzevši u obzir sva poduzeća i prodajnu mrežu, zastupljenost žena vrlo je visoka – preko 70%! Ako bih se morala izjasniti o ženama u poslovnom svijetu, rekla bih da je za svaku funkciju najvažnija kvalifikacija odnosno kompetentnost. A to ne ovisi o spolu.
Zepter International poznat je kao poduzeće koje ulaže iznimne napore kako bi razvio i održao snažan osjećaj zajedništva među zaposlenicima. Na koji način potičete kulturu lojalnosti i timskog rada unutar kompanije?
Imam mnogo povratnih informacija na temelju kojih zaključujem kako su ljudi sretni i zadovoljni što rade u Zepteru. Tu se osjećaju sigurnima zbog poticajnog timskog duha, međusobne podrške i obiteljske atmosfere koja prožima cijelu firmu. Rad naših zaposlenika nagrađuje se i cijeni, a poštovanje je uzajamno. Sretno je radno mjesto koje spaja ljude na duge staze.