Bachov "Das Wohltemperierte Klavier", jedno od najvažnijih djela u povijesti klasične glazbe, sada je prvi put u Hrvatskoj dostupno na peterostrukom CD izdanju "Embracing Bach" koje je objedinila pijanistica Vlasta Gyura Pičulin.
Foto: Robert Gašpert
Vlasta Gyura Pičulin, poznata po svojoj virtuoznosti i iznimnoj muzikalnosti, unosi svježu i novu perspektivu u Bachov opus u ovom jedinstvenom projektu. Petostruki CD prikazuje njezino majstorstvo pružajući ljubiteljima klasične glazbe neusporedivo iskustvo. Pedantna pažnja pri sviranju naglašava zamršenost ovog Bachovog djela, stvarajući impresivno putovanje u srce klasične glazbe.
"Ono što sam ja napravila je nešto kompletno novo. Mislim da će se ljudi koji su slušali sve respektabilne pijaniste koji su prije mene izvodili ove skladbe iznenaditi kada budu poslušali moju snimku zato što idem korak dalje. Ne mislim da je Bach predstavnik baroka, zapravo je zatvorenik baroka i mislim da je nevjerojatno osjećajan čovjek", rekla je Vlasta Gyura Pičulin.
"Das Wohltemperierte Klavier" naziv je dviju zbirki skladbi njemačkog skladatelja Johanna Sebastiana Bacha. Obje su sastavljene od 24 preludija i fuge napisanih u sva 24 tonaliteta, a Vlasta plijeni pažnju svojom integralnom interpretacijom zbog potpuno novog pristupa baroknoj glazbi koju interpretira nadljudskom snagom. "'Dobro ugođeni klavir" je centralna zbirka za kompletnu europsku glazbenu kulturu, ona je školovala kompletnu europsku klasičnu glazbu kakvu je mi poznajemo i takav utjecaj nije imao niti jedan opus. To je vjerojatno razlog zašto se malo tko usuđuje javno krenuti van. Iako ga svi sviraju, nastane knedla u grlu kad ljudima treba to odsvirati. Vlasta je taj tip kojem nikad nije stala knedla u grlu i po tome se netko tko je pijanist po pozivu raspoznaje, da želi pred ljude i da se ničega ne boji", istaknuo je Igor Šuljić, autor teksta u knjižici albuma.
Vlasta Gyura Pičulin istaknuta je hrvatska pijanistica međunarodnog pedigrea, posebno cijenjena zbog svojih duboko emotivnih interpretacija, umijeća i iskričave komunikacije s publikom, o čemu svjedoče novinski naslovi; “Zlatne ruke”; “Vlasta vlada nad drugima”...
Vlastin repertoar uključuje djela iz svih epoha, s posebnim žarom za interpretaciju djela J.S. Bacha. Poseban fokus joj je na solo recitalima. Usavršavala se kod sjajnih profesora Rite Kinke, Arba Valdme (Akademija umjetnosti Novi Sad), Vladimira Krpana (Muzička akademija u Zagrebu) i Petera Langa (“Mozarteum” Salzburg).
Vlasta predaje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu na Odsjeku za klavir.
Tijekom studija i usavršavanja sudjelovala je i bila laureat na brojnim natjecanjima, od kojih su najzapaženija rimsko “Međunarodno natjecanje mladih pijanista” (pobjednik) i zagrebačka tribina “Tribina Darko Lukić” (“Najbolji mladi hrvatski umjetnik”). Hrvatskog glazbenog društva (HDGU) za izvedbu Bachovih “Goldbergovih varijacija”.
Kao solistica i komorna glazbenica Vlasta je bila angažirana u Salzburgu kao “Artist in Residence”. Tijekom ovog imenovanja radila je s vodećim svjetskim umjetnicima. S njima je ostvarila izvanredne interpretacije cjelokupne zbirke sonata za glasovir i violinu W. A. Mozarta i L. van Beethovena, kao i svih 19 Mozartovih klavirskih sonata. Kao stalni gost Salzburških komornih solista, nastupa kao solistica i komorna glazbenica.
Godine 2001. u New Yorku Vlasta je snimila “J. S. Bach. Goldberg Variations” za koncertno–promotorsku agenciju ECPI (Kalifornija, SAD). Provela je dvije godine (2000.–2002.) aktivno angažirana kao “Artist in Residence” s ECPI–jem, nastupajući i postala miljenica američke publike i kritike.
Godine 1998. Vlasta je sa suradnicima osmislila i utemeljila “Vukovarski festival komorne
glazbe” kojemu je i danas umjetnička voditeljica. Dobitnica je nagrade “Vukovarsko svjetlo slobode” (2009.) za osobit doprinos u poslijeratnom razvoju Vukovara. Dobitnica je godišnje nagrade “Milka Trnina”, za integralnu izvedbu “Das wohltemperierte Klavier” Johanna Sebastiana Bacha. Vlasta plijeni pažnju svojom integralnom interpretacijom “Dobro temperiranog klavira”
1. i 2. sveska J.S. Bacha, zbog potpuno novog pristupa baroknoj glazbi koju interpretira nadljudskom snagom.