Svatko tko poznaje Alex Orlić, našu dugogodišnju novinarku i urednicu, sadašnju urednicu Cosmopolitana, vjerojatno se našao na njezinoj foto-meti: daj stani ovdje, dobro je svjetlo, čekaj malo lijevo... jer Alex ima oko, a ima i romantičnu, emotivnu dušu. Naime, autorica je romana Ako ikad, u kojemu opisuje ljubavni trokut, ali sada ćemo se koncentrirati na njezinu fotografiju. Kao i uvijek nasmiješena i simpatična, sinoć je u zagrebačkoj Galeriji Kranjčar otvorila izložbu 5 km/h.
Crni čaj u Londonu
To je brzina kojom hodamo, ali ujedno taman spora da se čovjek zapita, zastane, primijeti šetača koji razmišlja, možda je na nekoj važnoj životnoj prekretnici?
- Crno-bijeli svijet fotografija Aleksandre Orlić na prvi nam pogled nudi iskustvo fotografskog dnevnika pješaka / šetača kroz urbano tkivo različitih gradskih vizura, aglomeracija i povijesno-kulturoloških konteksta – komentirala je Iva Körbler – pa ipak njezine su fotografije mnogo više od toga. Bez težnje za hladnom umjetničkom pretencioznošću koncepta, fotografkinja intuitivno preuzima neke od estetskih strategija i metoda suvremene umjetnosti, pazeći da njezine vizure ne izgube „specifični fotografski karakter“ (Roland Barthes); drugim riječima, nudi nam iskustvo fotografije kao slike, grafike pa čak i umjetničke instalacije u različito zahvaćenim i odabranim kadrovima. Jednako tako, za nju je fotografija medij koji prenosi poruke i stavove, ali ta je razina njezinog djela iznimno izbalansirana s estetsko-umjetničkim doživljajem svake fotografije - .
Aleksandra Orlić
Berlin u kolovozu
Cresko poslijepodne
Čovjek koji je žurio u Rotterdamu