Festival prvih @ KNAP // "Dozivanje" u kamenom mozaiku Otona Glihe

     

    Trećeg dana Festivala prvih očekuje nas – Dozivanje - domaće autorice Josipe Bubaš, danas u KNAP-u od 20:00 sati, nakon čega slijedi glazbeni koloplet Ivana Marušića Klife, Tata kupi mi sve.

    Glas je u ovom trenutku za mene proces samootkrivanja, čitanja neobičnih zapisa, propuštanje energije i naravno, usko je vezan uz pokret - najavljuje Josipa Bubaš svoju izvedbu Dozivanje. Riječ je o procesu otkrivanja novih prostora ili procesa prizivanja onih prastarih.

    Josipa Bubas
    Glihine gromače činile su mi se kao dobar inicijator takvog rada, s obzirom na njihovu surovost, poetičnost i primordijalnost, a prostor gdje se nalaze podsjeća na tunel te sam po sebi stvara tenzičnu atmosferu, želju za otvaranjem, prodiranjem, istraživanjem. Performans je nastao i kao site - specific i ujedno je prilika da se oživi Glihin zaboravljeni rad - rekla je Josipa Bubaš.

    Oton Gliha 1972. godine izrađuje kameni mozaik na zidu foajea Kulturnog centra na Peščenici. Nakon odvajanja kazališne scene, mozaik dospijeva u backstage, uski prostor nedostupan publici, nalik tunelu ili spilji. Unutar tunela, gromače terra magice nude natruhe drevnih sjećanja koji ovim radom Josipa Bubaš doziva, i to glasom, oslobađajući prostore skrivene u vlastitom (ili kolektivnom) tijelu.

    Josipa Bubas
    Klif // foto Maja Bosnić

    FESTIVAL PRVIH

    Festival prvih pokrenuo je multimedijalni umjetnik Željko Zorica (1957. – 2013.) postavivši ga kao smotru dostignuća stvaratelja različitih umjetničkih i neumjetničkih profila. FP svake godine proglašava središnju temu. Dosadašnje teme bile su: reklamokracija, GMO i biotehnologije, dominacije, mine, društvena odgovornost kapitala, mediji i prava djeteta, besplatno obrazovanje, poslovi sa Suncem, nepoznata mjesta u hrvatskoj umjetnosti 70-ih i 80-ih, nada, društvo razočaranja, depresija, solidarnost, pravo na (po)grešku i izmišljanje tradicije.

    Pokretanje Festivala prvih 2003. godine bilo je važno kako bi se otvorio prostor na javnoj sceni u zatvorenoj sredini te omogućio inicijacijski trenutak onima koji dolaze i, još važnije, da bi se prisililo/privoljelo one umjetnike i sve ostale koji su već tu da se usude napustiti profesionalno i zanatski sređene manirističke dvorce svojeg javnog istupa.

    Svi programi su za posjetitelje besplatni.