Na izložbi Pozicija predstavljeni su dosad neizlagani radovi Fadila Vejzovića, jednog od značajnijih hrvatskih slikara i grafičara. Riječ je o djelima nastalima u razdoblju od 1972. do 1976. godine, koja do sada nisu bila dostupna javnosti. Otvorenje izložbe pratilo je i gostovanje Ozrena Kanceljaka, koji je posjetitelje uveo u kontekst umjetničke scene prve polovice sedamdesetih godina.
Izloženi radovi izvedeni su na papiru i karakterizira ih spoj crtačkih i slikarskih elemenata. Vejzović u njima stvara napete kompozicije u kojima se mrljasti i linijski elementi stapaju ili kontrastiraju, tvoreći vizualno intenzivne i ekspresivne prizore. U tematskom smislu, ciklus se temelji na figurativnim prikazima, često reduciranima na scene unutar interijera automobila. Ljudske figure – bilo same ili u društvu – najčešće su prikazane u sjedećem položaju, za upravljačem vozila - naveo je kustos Vanja Babić.
Naziv ciklusa, Pozicija, odnosi se na iskustvo vožnje – statičnost sjedeće poze unutar automobila naspram kretanja kroz prostor. Upravo taj kontrast između mirovanja i gibanja poslužio je umjetniku kao polazište za istraživanje likovnog jezika koji ne poseže za futurističkim prikazima pokreta, već dinamiku ostvaruje gestualnim potezima, titravim linijama, organičkim mrljama i elementima drippinga.
Unatoč tome što nije izravno inspiriran prometnim nesrećama, ciklus evocira atmosferu napetosti i uznemirenosti. U likovnom izrazu balansira između asocijativne apstrakcije i razgrađene figuracije, a sadržajno otvara mogućnost interpretacije odnosa čovjeka i stroja. U tom smislu, mogu se povući paralele s distopijskim motivima, poput onih iz romana Sudar J. G. Ballarda.
Izložba Pozicija predstavlja rijetku priliku za uvid u manje poznat segment Vejzovićeva opusa, a ujedno i doprinos razumijevanju hrvatske umjetnosti sedamdesetih godina prošlog stoljeća.
Tekst kustosa: Vanja Babić