- U osnovi Marijine slikarske poetike nalazi se, dakle, ekspresionizam. Riječ je o ekspresionizmu u kojem linije i plohe uglavnom ravnopravno koegzistiraju, uzajamno se aktivno prožimajući - rekao je kustos VanjaBabić o sinoć otvorenoj izložbi zagrebačke umjetnice Marije Matić u zagrebačkoj GalerijiKranjčar. Izložbi je ime Sama, što jasno govori na autoričinu okrenutost samoj sebi, svojevrsnu introspekciju – naime, sve su to autoportreti sa snažnim naglaskom na pogled.
Osnovni nositelji psihologizacije na svakoj slici nedvojbeno su oči, čije varijacije ostvarene pomoću različitih položaja zjenica i oblika kapaka iskazuju nesagledivo mnoštvo mentalnih stanja. Oči su, zapravo, kompozicijsko središte svake slike; oko njih autorica vješto gradi obrisne i unutrašnje linijske silnice, ostvarujući sugestivne prizore s kojima se lako poistovjećujemo.
- Za razliku od ranijih radova na kojima je umjetnica prikazivala cijelu figuru ili barem njezin torzo, sada se cjelokupan prizor svodi tek na lice, u nekim primjerima čak i samo na jedan njegov dio. Logična je to njezina reakcija na njezin nedavan odlazak s Akademije likovnih umjetnosti. Dinamične slikarske geste, integriranje pozadine u osnovne motive te odvažna upotreba kolorita rezultiraju mnoštvom srodnih, ali ipak posve zasebno tretiranih autoportreta izrazito moćne izražajnosti, čak i svojevrsne – malim formatima usprkos – monumentalnosti – objavljeno je povodom otvorenja.