Utjecajni CNBC je ponudio zanimljivo istraživanje o namjerama putnika 2022.
Foto: Tory Burch kampanja resort 2022
Ako je prošla 2021. bila godina lokalnih putovanja onda će 2022. biti onih dalekih. Putnici misle da treba nadoknaditi vrijeme.
Oni koji su apstinirali od putovanja protekle dvije godine žele nadoknaditi propušteno. Stariji misle kako im je preostalo sve manje vremena stoga ga treba iskoristiti. Stav putnika je da treba požuriti na putovanja jer što ako se dogodi neka nova pandemija ili neki novi lockdown? Za neke je pandemija bila financijska katastrofa, no ne za sve. Mnogi profesionalci koji su radili od kuće su zaštedjeli značajna sredstva.
Piše: Vlado Šestan / Travel Advisor
Agencije bilježe porast rezervacija
U agenciji za ekskluzivna putovanja Abercrombie & Kent predviđaju značajan rast. Bogatiji putnici traže posebne usluge i programe.
Bilježi se značajan rast upita prema agencijama koje znaju ponuditi tailor made programe.
Ljudi silno žele putovati i ponovno krenuti u avanture te doživjeti nešto što će pamtiti. Expedia 2022.godinu zove GOAT – greatest of all trips.
Foto: Tory Burch kampanja resort 2022
Prema njihovoj anketi među 12.000 putnika iz 12 zemalja njih 65% planiraju velika putovanja. Izgleda da je mnogo novca na računima te da ga se planira potrošiti na ekstravagantna i skupa putovanja.
Neke od egzotičnih, a poželjnih destinacija, prema Amadeusu, bilježe značajan rast. Tanzanija plus 36%, Machu Picchu skoro 50%, Petra u Jordanu 22% i tako dalje.
Prvo se proda najskuplje
Foto: Tory Burch kampanja resort 2022
Taj trend se vidljiv kod aviokompanija. Sve najskuplje klase se prve prodaju. Business klada je punija nego ekonomska.
Putovanja su krenula pa ih samo teške mjere zatvaranja mogu zaustaviti. Istina je da postoje problemi. Treba nositi maske, ispuniti zahtjeve pojedinih država za ulaz u zemlju, covid propusnice i slično, no ljudi su krenuli. Naviknuli smo se te odlučili putovati. Aerodromi vide značajan rast broja putnika.
Aviokompanije uvode sve veći broj letova.
Obiteljska putovanja se također mijenjaju. Mlade obitelji traže aktivan odmor u prirodi.
Vidi se porast potražnje na riječnim krstarenjima u Europi, za safari u Africi te jedrenje po Mediteranu.
Želja je bijeg od masovnog turizma
Putnici traže izolirane hotele, kuće za odmor i destinacije u kojima nema puno ljudi.
Bez obzira na cijenu potražnja za takvim mjestima je u porastu, a time i cijene. Aviokarte za poslovnu klasu nisu nikad bile skuplje, također i ekskluzivni hoteli rade bolje nego ikada.
Kako će se trendovima prilagoditi pojedine destinacije i države? To ćemo vidjeti na jesen kad se zbroje rezultati.
Turistički kolač je veliki, a izgleda da je i broj putnika sve veći pa se u svijetu očekuje rekordna turistička godina.