Veleposlanik Španjolske u Hrvatskoj i Savjetnica za turizam Veleposlanstva Španjolske su 20. lipnja proslavili Svjetski dan tapasa na kultnoj zagrebačkoj lokaciji, povijesnom hotelu Esplanade kako bi se dodatno promovirala bogata turistička ponuda Španjolske i proslavila španjolska kultura kroz njen gastronomski simbol – tapase.
Događaj su posjetili brojni poslovni suradnici iz turističke industrije, influenceri, lokalni mediji i utjecajni gosti.
Tapas su male porcije raznih jela koja se tradicionalno poslužuju s pićima poput vina ili piva. Ova gastronomska tradicija potječe iz Španjolske i popularna je diljem svijeta te se razvila čak i u visoku kuhinju. Ideja je konzumirati tapase kao lagani obrok ili kao užinu između glavnih obroka. Tradicionalno, ljudi u Španjolskoj često odlaze u barove i restorane kako bi uživali u raznim tapasima, koji su važan dio španjolske gastronomske kulture i izraz njezinog bogatstva i raznolikosti.
Sve veći interes za Španjolsku među Hrvatima
Veleposlanik Španjolske u Hrvatskoj Nj.E. Juan González-Barba Pera naglasio je: „Svjetski dan tapasa je događaj koji se svake godine održava diljem svijeta kako bi se slavila španjolska gastronomija i njezina jedinstvena tradicija tapasa. Riječ je o tradiciji koja savršeno prikazuje i definira autentični španjolski način života i gostoljubivost. Svjedočim sve većem interesu naših sugrađana: raste broj Hrvata koji posjećuju Španjolsku (nešto više od 100.000 godišnje) kao i broj Španjolaca koji dolaze u Hrvatsku (oko 300 000).
Izuzetno sam zahvalan na izvrsnom radu hrvatskog turističkog sektora, koji danas predstavlja naše destinacije i turističke proizvode“.
Savjetnica za turizam Veleposlanstva Španjolske Isabel Garaña istaknula je: „Španjolska je gostoljubiva, vesela i srdačna zemlja. U 2023. godini primili smo 85,1 milijun putnika koji su generirali 108 milijardi eura. Mi smo lider u turizmu, ali želimo biti lideri i u održivom turizmu.
Želimo privući putnike visoke vrijednosti čije navike dodaju vrijednost destinacijama koje posjećuju jer putuju na drugačiji način: tijekom cijele godine, s širim motivacijama osim sunca i plaže, poput kulture, gastronomije, šopinga, ekoturizma, itinerara, i imaju poštovanje prema okolišu i ljudima. Prema našim istraživanjima, prošle godine je čak 98% međunarodnih putnika bilo vrlo zadovoljno ili zadovoljno svojim iskustvom u našoj zemlji“.