Username *
Password *
Remember Me

Luftići su nešto mekano, šareno, prpošno i dječje a beton je hladan i tvrd: ovaj kontrast predstavlja ključ za razumijevanje postranzicijske realnosti, otkrivaju umjetnici Damir Žižić i Kristijan Kožul koji su sinoć svoje veliko djelo Inflatable Realities instalirali ispred zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti. - Djelo predstavlja raskorak između službene slike naše obale i stvarnih situacija čiji je ekvivalent prštava turistička propaganda s jedne, te betonirano i plastificirano priobalje s druge strane. Napuhana priča o uključivanju u društvo prosperiteta prometnuta devedesetih godina, danas se pokazuje kao iluzija - .

Damir Zizic Kristijan Kozul
Žižić & Kožul


Inflatable Realities: umjetnička instalacija do sada je bila izložena u NO Galeriji Muzeja suvremene umjetnosti povodom samostalne izložbe Žižića/Kožula Spektar, kustosica Leila Topić (2014.) te u javnom prostoru Korza u Rijeci ispred Malog Salona Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci (2015.), kustosice Ksenija Orelj i Sabina Salamon.
Tandem Žižić/Kožul čine  Damir  Žižić  i  Kristian  Kožul, koji surađuju od 2013. godine. Samostalno su predstavljeni u prestižnim online platformama DIS Magazine  i The Creators Project. Osvojili su nagradu T-HT @ MSU.HR, a njihov rad prepoznale su i prezentirale institucije kao Muzej suvremene umjetnosti, Hrvatsko društvo likovnih umjetnika i Kuća Lauba u Zagrebu, Muzej moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci te Schloss Roskow u Potsdamu. Sudjelovali su u dva bijenala: 53. porečki Annale u Poreču i Bijenale industrijske umjetnosti u Labinu.

IMGP9899
Pa makar i betonski, klincima su luftići izuzetno zanimljivi kao penjalica - dokaz da umjetničko djelo može biti interaktivno čak i kad tumači nešto djeci nerazumljivo i nebitno kao što je problem zemlje u tranziciji...


U svom radu dvojac mapira spektar faktora post-tranzicijske stvarnosti u kojima se otkriva raskorak između ekonomsko-društvene stvarnosti i njezine prezentacije kroz različite mehanizme marketinške  industrije. U svojim projektima istražuju metode, forme i sadržaje kojima marketinška industrija servira ideje sreće i prosperiteta naizgled dostupne svakom pojedincu.

Foto: John Pavlish

IMGP9766

Damir Zizic Snjezana Pintaric Kristijan Kozul

Damir Žižić, Snježana Pintarić i Kristijan Kožul 

Edvin Liveric

Edvin Liverić

Petra Kurtela

Petra Kurtela

Josip Tesija

Josip Tešija iz Galerije Kranjčar

Tihana Harapin Zalepugin

Tihana Harapin Zalepugin