Username *
Password *
Remember Me

Luftići su nešto mekano, šareno, prpošno i dječje a beton je hladan i tvrd: ovaj kontrast predstavlja ključ za razumijevanje postranzicijske realnosti, otkrivaju umjetnici Damir Žižić i Kristijan Kožul koji su sinoć svoje veliko djelo Inflatable Realities instalirali ispred zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti. - Djelo predstavlja raskorak između službene slike naše obale i stvarnih situacija čiji je ekvivalent prštava turistička propaganda s jedne, te betonirano i plastificirano priobalje s druge strane. Napuhana priča o uključivanju u društvo prosperiteta prometnuta devedesetih godina, danas se pokazuje kao iluzija - .

Damir Zizic Kristijan Kozul
Žižić & Kožul


Inflatable Realities: umjetnička instalacija do sada je bila izložena u NO Galeriji Muzeja suvremene umjetnosti povodom samostalne izložbe Žižića/Kožula Spektar, kustosica Leila Topić (2014.) te u javnom prostoru Korza u Rijeci ispred Malog Salona Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci (2015.), kustosice Ksenija Orelj i Sabina Salamon.
Tandem Žižić/Kožul čine  Damir  Žižić  i  Kristian  Kožul, koji surađuju od 2013. godine. Samostalno su predstavljeni u prestižnim online platformama DIS Magazine  i The Creators Project. Osvojili su nagradu T-HT @ MSU.HR, a njihov rad prepoznale su i prezentirale institucije kao Muzej suvremene umjetnosti, Hrvatsko društvo likovnih umjetnika i Kuća Lauba u Zagrebu, Muzej moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci te Schloss Roskow u Potsdamu. Sudjelovali su u dva bijenala: 53. porečki Annale u Poreču i Bijenale industrijske umjetnosti u Labinu.

IMGP9899
Pa makar i betonski, klincima su luftići izuzetno zanimljivi kao penjalica - dokaz da umjetničko djelo može biti interaktivno čak i kad tumači nešto djeci nerazumljivo i nebitno kao što je problem zemlje u tranziciji...


U svom radu dvojac mapira spektar faktora post-tranzicijske stvarnosti u kojima se otkriva raskorak između ekonomsko-društvene stvarnosti i njezine prezentacije kroz različite mehanizme marketinške  industrije. U svojim projektima istražuju metode, forme i sadržaje kojima marketinška industrija servira ideje sreće i prosperiteta naizgled dostupne svakom pojedincu.

Foto: John Pavlish

IMGP9766

Damir Zizic Snjezana Pintaric Kristijan Kozul

Damir Žižić, Snježana Pintarić i Kristijan Kožul 

Edvin Liveric

Edvin Liverić

Petra Kurtela

Petra Kurtela

Josip Tesija

Josip Tešija iz Galerije Kranjčar

Tihana Harapin Zalepugin

Tihana Harapin Zalepugin

 

Komentari (0)

There are no comments posted here yet

Komentiraj

  1. Posting comment as a guest.
Attachment (0 / 3)
Share Your Location