WERNER BRONKHORST i slikarstvo topografije tišine # Post-digitalna osama u valovima plavih nanosa boje

    U radovima Wernera Bronkhorsta monumentalno plavetnilo nije tek slikarska kulisa, ono postaje vizualna metafora suvremenog post-digitalnog svijeta. Guste, teksturalne plohe oblikovane širokim, dinamičnim potezima, stvaraju osjećaj uranjanja u prostor između apstrakcije i pejzaža, između sna i stvarnosti. A veličina svijeta oko nas doima se vrlo relativnim.

    SnapInsta.to 476499826 18461165065064591 1197533675852625331 n

    IDEMO NA PLAŽU, svatko sa svojim "teretom"

    Unutar tog beskrajnog modrog krajolika pojavljuju se figure, sićušne, gotovo nevidljive, izgubljene, koje svojom krhkom prisutnošću progovaraju o fragmentiranosti, izolaciji i nemogućnosti komunikacije.

    SnapInsta.to 476582242 18462560665064591 8709524281199864858 n

    U vremenu u kojem klimatska nesigurnost i porast razine mora oblikuju kolektivnu maštu, nizozemsko-australski umjetnik Werner Bronkhorst stvara vizije budućnosti u kojima je čovjek okružen beskrajnim oceanskim plavetnilom. Njegova serija radova pod nazivom Sail Away prikazuje sitne figure koje se kreću kroz guste modre pejzaže, gubeći se u apstraktnim potezima boje i teksture.

    foto: instagram

    SnapInsta.to 480823396 18463648330064591 7292190506616322614 n

    Bronkhorst u svom procesu koristi slojeve gela i boje kako bi intuitivno gradio krajolike, planine, valove, led, koji nastaju spontano, gotovo kao prirodni fenomeni. Tek kada površina slike dobije svoj oblik i atmosferu, umjetnik dodaje minijaturne likove, usamljene kupače, surfere, šetače, koji svojim gotovo nevidljivim prisustvom evociraju osjećaj osame. “Izlijevam slojeve gela i čekam da se pejzaži pojave. Tek tada dolaze figure,” objašnjava Bronkhorst.

    SnapInsta.to 481384465 18464175907064591 8775496440576608076 n

    Ovi likovi djeluju poput pikseliziranih tragova, digitalnih sjena koje, gledane iz daljine, gube identitet i detalj. A opet, to može biti bilo tko od nas.

     

     

    Oni su prisutni, ali bez jasnoće; tu su, ali bez glasa. Izdaleka se stapaju s okolnim gestualnim strukturama, kao greške u rezoluciji, "uljez" u velikom plavetnilu, kao metafora svakodnevice obilježene disocijacijom i emocionalnom udaljenošću.

    SnapInsta.to 483075390 18466304002064591 8198299058792158127 n

    U tom suodnosu monumentalnog plavetnila i sićušnih tijela osjeća se fragmentiranost, distanciranost, nemogućnost komunikacije. 

    Autor donosi slojevitu refleksiju o čovjekovoj usamljenosti nasuprot prirodnim silama koje neprestano mijenjaju oblik, smjer i značenje. Baš poput oceana kojim njegovi protagonisti plove bez cilja i namjene.

    SnapInsta.to 491495568 18474520969064591 5245229149074207373 n

    Ipak, Bronkhorstova plavetnila ne donose samo osjećaj gubitka, u njima se skriva i posebna vrsta ugode.

    Promatrajući te slike, budi se tiha zaljubljenost u ljeto, u beskraj jednoga trenutka. U toj osjećajnoj nestalnosti, u tom blagom iskliznuću iz svijeta, nazire se ono što najviše tražimo tijekom odmora: osjećaj da smo nestali, ali nismo izgubljeni. Ne žudimo za povratkom, već uranjamo dublje u mir, sada i ovdje, u tišinu i ljepotu prolaznog, savršenog sada.

     

     bronkhorst 6

    Hiné Mizushima # Hiperrealizam u filcanju, kada organi, mala bića i morski svijet postanu nježna, gotovo romantična skulptura u obliku broševa

    PRINCE OF DARKNESS, EKSCENTRIČNOST & GOTH by OZZY OSBOURNE // modna evolucija kultne figure metal scene