Projekt Život je ples ugostio je naše poznate dizajnere i kostimografe koji su osmislili umjetničke špice za balet, čija će se aukcija za opstanak Studija plesa održati 10. prosinca 2014. godine u Hrvatskom narodnom kazalištu s početkom u 16,00 sati. Kreativci koji će svojim angažmanom dati infuziju Studiju plesa su: Loredana Bahorić, Ivana Bakal, Boudoir, Elfs, Martina Franić, Link, Ivona Martinko, Mario Miše, Boris Pavlin, Dženisa Pecotić i Juraj Zigman. Početna cijena špice iznosi 500 kn, a prikupljena sredstva bit će uplaćena u Fond za inozemne edukatore Studija plesa pri Akademiji dramske umjetnosti.
Ivona Martinko: - umjetnost pokreta na podražaje glazbe trebala bi biti naša svakodnevnica za dobrobit duha i tijela. To je vidljivo i kroz moje kampanje i samu odjeću koja oslobađa pokret. Špice s mojim potpisom koje pripremam za aukciju inspirirane su dualnošću - .
Projekt Život je ples pokrenula je Nina Tarnovski, vlasnica tvrtke Enti-šport koja slavi 20. rođendan te 10 godina postojanja dućana NTS sportswear. Cilj projekta je prikupiti novac i osvijestiti na potrebe nužne za postojanje Studija plesa koji ove godine nije održao upise za polaznike nove generacije kroz povezivanje kreativnih potencijala. Studij plesa odavno je potreban jer naši plesači, unatoč bogatom iskustvu, često nemaju formalno obrazovanje koje je nužno da bi, kad im završi karijera, mogli predavati i podučavati. Stoga će aukcija biti pokretač prikupljanja novca kao financijske podrške za Fond iz kojeg će se plaćati inozemni pedagozi za studente plesa.
Zanimljivo je vidjeti individualce s vlastitom vizijom pretočenom u baletne papučice - ističe Loredana Bahorić - male jednostavne cipelice koje same po sebi bude svojevrsne asocijacije te konačan rezultat u smislu različitih modnih, odnosno dizajnerskih rukopisa. Drugi i naravno važniji razlog priključenja projektu je podrška plesnoj priči koja ples pomiče s margine te ga stavlja u sam fokus zbivanja. Za svaku pohvalu! - .
- Upisivanjem prvih studenata na studijske programe Suvremenog plesa i Baletne pedagogije napravljen je prvi korak ka konačnom uspostavljanju kompletne obrazovne vertikale u plesu, što je u zapadnom svijetu norma već preko 50 godina. Njegovo nepostojanje do prije dvije godine marginaliziralo je ples i sve njegove predstavnike te ugrožavalo kvalitetu opstanka i mogućnost sustavnog razvoja cijelog jednog umjetničkog područja što rezultira zaostajanjem za europskim trendovima u kulturi i obrazovanju - upozorila je Andreja Jeličić, predstojnica Odsjeka plesa pri Akademiji dramske umjetnosti.
Ovo nam je izazov jer do sada nikada nismo radile intervencije na baletnim špicama - rekle su blizanke Boudoir - unatoč tome što turisti kada zakorače u naš showroom pomisle da dizajniramo plesne haljine.
Ovakvi projekti s ciljem da se u konačnici povežu svi naši kreativni potencijali su ujedno i motivacija koja vodi k osvještavanju bitnosti sinergija na putu k ostvarenju kreativnije budućnosti.
Foto: Jan Iveta
Dženisa Pecotić: - podržala sam ovaj projekt jer živim balet od najranije mladosti. Naravno, moj veliki hendikep što se nisam bavila baletom je mojih 1,78 m. Posrećilo mi se da taj balet mogu živjeti u drugoj formi, a to je kostimografija. Smatram da je ples jako bitan. Podsjetimo se: Što je bilo prvo sredstvo izražavanja? Pokret - .
Ivana Bakal: - Kao vanjski suradnik docent na diplomskom studiju kostimografije surađivala sam na velikom projektu Sveučilišta u Zagrebu u kojem su sudjelovale studentice Studija plesa na Akademiji dramskih umjetnosti. Velika čast mi je pomoći u još većoj afirmaciji tog studija - .
Boris Pavlin: - Podržati projekt koji se bavi afirmacijom kulturnog djelovanja, osobito tako marginaliziranog poput plesa u današnjoj Hrvatskoj, bilo mi je posve prirodno. Ako tome još pridodamo neraskidivu simbiozu plesa i kostima, tog vizualnog okvira pokreta koji plesačima omogućava da što snažnije prenesu svoju poruku publici; sudjelovanje u toj hvalevrijednoj akciji me izrazito veseli - .
- Ovim projektom - ističe Juraj Zigman - želim skrenuti pažnju na težak život baletana, na uvjete u kojima rade, na sve ono što prolaze i gdje prolaze da bi meni prenijeli emociju. Oni zaslužuju puno više, zaslužuju uvjete koji će im dati prostora da bezbrižno traže i prodiru u svoje emocije, a samim time i u naše - .
- Ovaj projekt nam je važan - ističe dvojac Link - iz razloga što smo i sami bliski raznim scenskim umjetnostima, a potpisali smo i kostimografiju za predstavu suvremenog "Koreografsku fantaziju br. 1" , Marjane Krajač. To nam je bio poseban izazov jer smo imali mogućnosti isprobati naše modele u pokretu i stvoriti sasvim jednu atipični modnu priču unutar plesnog pokreta.
Mario Miše & njegove špice (gore i dolje) - kao da su dio Orašara
- Baletne papučice kao simbol plesa - otkriva Martina Franić - meni su najljepše potrošene procesom vježbanja. Zanimljivo je vidjeti kako svaka balerina svoje papučice prvo rastrga iznutra, slomi nešto u njima, baš kao što mora slomiti i nešto u sebi kako bi se pokret oslobodio. Čini mi se da se ta lijepa umjetnost sastoji od puno suptilnih destrukcija, kako bi se izgradila neka zadivljujuća figura - .
Martina Franić
Elfs: - ovdje nije riječ samo o aukciji kojom će se pružiti pomoć Studiju plesa, ovdje se putem simboličkog predmeta tj. špica osvještava bit umjetnosti pokreta, kako u svakodnevnom životu tako i kroz profesionalni rad plesača kojima je potrebna visokoobrazovna ustanova - .