KULTURNO DOBRO, a ne statusni simbol // ORIGINALNA BIRKIN TORBA KAO PRIMJER DOBRE PRAKSE u svijetu luksuzne preprodaje

    U svijetu u kojem se luksuzne torbe sve češće preprodaju za astronomske iznose, primjer originalne Birkin torbe izrađene za Jane Birkin osobno, izdvaja se kao iznimno važan slučaj dobre prakse.

    sothebys com.brightspotcdn

    FOTO: Sothebys

    Umjesto da ostane zatvorena u privatnoj kolekciji ili se koristi za daljnju tržišnu spekulaciju, ova torba pretvorena je u kulturno dobro namijenjeno široj publici, s ciljem edukacije, promocije održivosti i očuvanja modnog naslijeđa.

    POVIJESNA PRODAJA KOJA JE POSTAVILA REKORD

     

     

    Tijekom aukcije Fashion Icons u pariškom Sotheby’su 10. srpnja, prvi model Birkin torbe u povijesti – original izrađen za Jane Birkin – prodan je za 8,6 milijuna eura japanskoj tvrtki Valuence Japan. Time je postala najskuplja torba ikad prodana na aukciji i drugi najvredniji modni predmet na globalnoj razini, odmah iza kultnih crvenih cipela Dorothy iz filma Čarobnjak iz Oza.

    Nadmetanje je počelo s jednim milijunom eura, no u deset minuta devet je kolekcionara licitiralo putem dvorane, telefona i interneta. Posao je zaključila Maiko Ichikawa, voditeljica Sotheby’s Japan, koja je putem telefona zatvorila ponudu koja je zapanjila publiku i ušla u povijest.

    JASNA PORUKA: MODA KAO KULTURA, NE SPEKULACIJA

    Za razliku od očekivanja da će se torba odmah preprodati, Valuence Japan jasno je istaknuo da kupnja nije bila motivirana financijskom dobiti. „Za nas je ovo kulturno nasljeđe koje želimo učiniti dostupnim široj publici,“ izjavio je izvršni direktor grupe Shinsuke Sakimoto za Fashionsnap. „Poruka slobode i originalnosti koju je Jane Birkin utjelovila duboko je povezana s vrijednostima naše tvrtke. Nadamo se da ova torba može postati simbol osnaživanja, raznolikosti i samopouzdanja.“

    Ovakav pristup vraća luksuzni predmet u domenu društveno značajnog objekta, onog koji nosi vrijednosti, priču i kontekst.

     

     

    TORBA S DUŠOM: POVIJEST KOJU SE NE MOŽE KUPITI

    Autentičnost ove Birkin torbe ne leži samo u njezinu imenu, nego u stvarnoj, proživljenoj povijesti. Jane Birkin nosila ju je svakodnevno gotovo deset godina, od 1985. do 1994., nakon čega ju je donirala na humanitarnoj aukciji za udrugu Solidarité Sida.

    U privatnom je vlasništvu kolekcionarke Catherine B. bila više od dvadeset godina, sve do ovog povijesnog trenutka njezine prodaje.

    Torba nije savršeno očuvana i upravo zato vrijedi više. Izgrebana je, s mrljama, s ugraviranim inicijalima „J.B.“ na preklopu, a s nje i dalje vise srebrne grickalice za nokte, osobni detalj Jane Birkin. I po konstrukciji se razlikuje od serijskih Birkin modela, drugačije su joj dimenzije, metalni detalji, remeni i bočni prsteni, što je, prema Sotheby’su, čini jedinstvenom u svakom pogledu.

     

     

    PUTUJUĆA IZLOŽBA I EDUKACIJA O MODNOJ BAŠTINI

    Umjesto da bude skrivena u sefu, torba će, prema najavama, krenuti na putujuću izložbu te biti prikazana javnosti kao umjetnički i kulturni artefakt. Valuence Japan planira pokrenuti i edukativne projekte usmjerene na temu ponovne uporabe i dugovječnosti predmeta – s naglaskom na slobodu izražavanja i osobni stil koji je Jane Birkin autentično živjela.

     

     

    MODA KAO PRIČA, NE PROIZVOD

    U eri u kojoj modni predmeti nerijetko postaju puki simboli prestiža, ova Birkin torba podsjetnik je na suštinu mode – da njezina istinska vrijednost leži u priči koju nosi, a ne u brendu ili cijeni.

    Torba je rođena iz potrebe (tijekom leta između Pariza i Londona), živjela je sa ženom čiji je duh obilježio jednu eru i sada nastavlja živjeti kao primjer kako modni predmet može postati medij za znanje, inspiraciju i kolektivnu memoriju. U tom smislu, njezina visoka cijena ne predstavlja kraj priče, već početak njezine nove uloge kao kulturnog svjedočanstva koje nadilazi prolaznost mode.

     

    Elegancija, inovacija i tradicija # 80 godina modela ROLEX DATEJUST

    TOKIO # veličanstveni Tiffany & Co. - monumentalno pastelno plavo utočište elegancije i suvremenog luksuza