Zagrebački Francuski paviljon nedavno je ugostio modne revije diplomskih kolekcija studenata modnog dizajna Tekstilno-tehnološkog fakulteta. Mladi su kreativci pokazali znanje o formi, ali i kreiranju samog tekstila te igru tkaninama, detaljima i raznim idejama koje se tiču trendova u društvu. Ostale revije klik i klik.
Foto: Zvonimir Ferina
JOSIPA FOSTAČ…
…predstavila je dvije kolekcije, žensku i mušku. U ženskoj je iskoristila topološke mreže kao motiv, krojevi imaju organske oblike, poput nekog posebnog organizma, dok je kod muške kolekcije primijenila inspiraciju navijačkim skupinama i njihovim prepoznatljivim obilježjima, uz nezaobilazni sportski modni okvir na suvremeni pret-a-porter način.
Josipa Fostač je o ženskoj kolekciji istaknula: Ženska kolekcija "Become human" zasniva se na ideji o tehnologiji kao suvremenom parazitu društva. Tu doduše ne želim kritizirati svu tehnologiju i sav njen napredak koji je zapravo fascinatan nego problem vidim u ljudima koji psihički i duhovno nisu spremni za suživot sa tehnologijom koja nam je trenutno dostupna i koja se rapidno razvija, brže nego mi sami. Umjesto da ju koristimo na način da naš život čini sretnijim mi postajemo ovisni o njoj, socijalno anksiozni, udaljeni jedni od drugih, depresivni i nesposobni za obavljanje nekih zadataka koje smo prethodno znali obavljati te nas u tom smislu tehnologija potpuno izjeda i odvraća jedne od drugih, ali i od nas samih. Cilj razvoja tehnologije trebao bi biti suživot u harmoniji, a ne potpuna zamjena čovjeka tehnologijom. Vizualna inspiracija za ovu kolekciju bile su stoga fotografije raznih vrsta parazita te izgled topoloških mreža koje se koriste u 3d digitalnom modeliranju stoga se na odjevnim predmetima mogu primjetiti značajke preuzete iz navedenih vizuala - .
Josipa Fostač je o muškoj kolekciji istaknula: "Blubači" vuku inspiraciju iz sličnosti dvaju plemena, točnije tradicionalne vrste plemena južnih Slavena i urbanog plemena navijača Bad Blue Boys-a. Kolekcija istražuje dodirne točke stare i nove vrste plemena, značaj grupnog identiteta te simboliku i odijevanje kao izraze identiteta. Analizom navedenog došla sam do stvaranja hibridne kolekcije u kojoj se isprepliću staroslavenski i navijački simboli, tkanine i krojevi. Izdvojila bih ovdje neke bitne elemente kolekcije kao što su uporaba ručnog veza, krzna, podvezivanja nogu, resa na nogavicama i reinterpretiranih simbola kolovrata što prikazuje staroslavenski utjecaj na kolekciju, te navijačke elemente poput fantomki, korištenja prvenstveno crne, ali i plave te i bijele boje, reinterpretacije narančaste spitfire jakne, raznih navijačkih simbola kao što su zvijezda sjevernjača, bulldog i broj "86" te šalova i hlača inspiriranih navijačkim šalovima - .
ANA KRGOVIĆ…
…kolekciju je posvetila pokretu, kretanju, migracijama. Oblost je tema, a vizualno gledatelja osvaja fantastičnom kombinacijom boja koje zajedno donose likovni wow efekt.
Ana Krgović o kolekciji ističe: - Kolekcija 'The Invisible Path' nastala je kao rezultat istraživanja interkulturalnosti i migracijskih tokova između afričkog i europskog kontinenta. U fokusu samog istraživanja je sredozemna ruta kao jedna od najsmrtonosnijih migracijskih ruta u svijetu. Migracije su stoljećima utjecale na kulturno nasljeđe odijevanja. Tijekom ovih procesa, kulture su se međusobno preplitale, obogaćivale i razvijale. U šest odjevnih kombinacija izmjenjuju se različiti oblici i detalji koji svojim simboličkim svojstvima predstavljaju stalno kretanje, bez početka i bez kraja, a uočava se i odsutnost podjele i razlikovanja. Simboli homogenosti i savršenosti, ali i vječnog kruženja energije se protežu kroz cijelu kolekciju. Odjevni oblici su koloristički intenzivni i hibridizirani tekstilnim uzorkom subsaharskih predjela te predstavljaju alarmantan poziv u pomoć. Jaki koloristički kontrasti u oblikovanju odjeće govore o sudaru kultura te prostoru novih mogućnosti i pozitivnih interakcija - .