Đurđica Kocijančić otvorila je još jednu izložbu kostima, ovoga puta u Narodnom Sveučilištu Sesvete. Ime izložbe Kostim 9 ima simboliku – 9.3. (dan otvorenja) bio je njezin rođendan, stoga je prikazano 9 povijesnih replika uz 27 fotografija koje su nastale u zadnje tri godine. Mala matematika najavljuje kreacije koje je vjerno sašila i krojila jer Kocijančić radi na Tekstilno-tehnološkom fakultetu kao stručni suradnik na predmetu kostimografije.
Ovime želim ujedno pokazati dvije ljubavi spojene u jedno, a to su povijesni kostim i fotografija. Prožete su crvenom i plavom bojom koje se pojavljuju u određenim povijesnim razdobljima. Od razdoblja izabrala sam 15., 16., 17., 18. i 19. stoljeće – izjavila je autorica.
Đurđica u baroknom kostimu iz 1704. godine
Kostimi su idealan način da upoznamo nekadašnje odijevanje te otkrijemo raskoš detalja i elemenata. Đurđica ovakvim projektima oživljava kostime nekadašnjeg doba te javnosti daje priliku da uživo, izbliza vide kako se to nekada nosilo. Svako doba, naravno, ima svoje trendove, materijale, krojeve i forme, što je očito na svakoj od kreacija. Analizom autorica dolazi do rekonstrukcije nekadašnjih stilova koji su bili ključan dio života pripadnika visokog društva.
Kostim can can plesačice, oko 1890. godina, Francuska
Sastoji se donjeg veša u koje je uključena uska košuljica od popelina bez rukava s volanima od 2cm i crvenom satenskom vrpcom, u donjem dijelu idu pumperice od popelina do koljena ukrašene s satenskom vrpcom s bočne strane koja se veže ispod koljena. Na pumperice ide duga suknja od popelina s volanima koji su našiveni s unutarnje strane suknje. Gornji dio kostima sastoji se od crvenog taft korzeta i crvene taft suknje s jednim velikim volanom. Kostim se dodatno ukrašava čipkastim dugim rukavica, oko vrata ide uska plišana traka.
Kostim Madam de Pompadur, rokoko, 18. stoljeće, Francuska
Kostim se sastoji od korzeta, podsuknje ispod koje su dva jastuka s svake strane boka koji čini siluetu 18.stoljeća. Na to gore ide haljina od pamuk-lan tkanine sa cvjetnim plavim uzorkom, ukrašen volanima od iste tkanine i rukava do lakta, s volanom na kojem je bež pamučna čipka. Na stražnjem dijelu je široki 'sacque' s dubokim naborima koji slobodno padaju do poda, a idu od stražnje sredine vratnog izreza. Na prednjem dijelu je stomacher (ukrasni dio prednjice, trokutasti panel s aplikacijama), ukrašen sa 4 mašne i dodane mašne od plavog organdija.
Kostim kasnog srednjeg vijeka sredina 15. stoljeća, Engleska
Kostim se sastoji od bijele široke podhaljine (spavaćice), gore ide ljubičasta plišana haljina, a na to crvena dekorativna tkanina s uzorkom. Kaput - haljina s velikim šlepom i s rukavima od dva dijela spojeni su ukrasnim trakama i obrubljeni ljubičastim plišem.
Kostim Lukrecia Borgia, 15. stoljeće, Italija
Kostim se sastoji od bež voal pothaljine, gore ide plava taft haljina na uske tregere pa tamno plava haljina-kaput s uzorkom i velikim šlepom. Rukavi od tafta vežu se trakicama, a gornji dio rukava je ukrašen trakicama od plave tkanine širine 3 cm koji čine puf male rukave ukrašene bijelim perlama.
Kostim barok iz 1680. godina, Francuska
Kostim se sastoji od jastuka na stražnjem dijelu, popelin košulje s lađa ovratnikom ukrašen uskom tankom trakom i rukavima vezanima na 3 mjesta s ukrasnom trakom. Tako čine u intervalima puf rukav, stisnuto je u intervalima na tri mjesta. Preko toga je korzet s kratkim rukavima i duga suknja s uzorkom.
Dnevna haljina iz 1840. godine, Italija
Plava taft haljina s gigot rukavima sastoji se od gornjeg dijela i suknje. Ispod suknje je pod-haljina od krute žutice sa žicom koja donjem djelu daje širinu.
Kostim za jahanje iz doba baroka iz 1704. godine, Francuska
Kostim se sastoji od bijele popelin košulje, podsuknje od žutice ispod koje je jastuk dug 85cm za stražnji dio. Gore ide plava suknja sa šlepom, a gore u gornjem dijelu ide kaput sa širokim rukavima ukrašen sivim gajtanima do predjela malo iznad koljena. Oko vrata se zaveže šal ukrašen čipkom.
Kostim Kraljice Elizabete I, oko 1595., Engleska
Kostim od žarko crvenog brokata s uzorkom, ispod široke suknje se nalazi široka podsuknja 'kolni kotač' koja stvara oblik i siluetu Elizabetskog doba. Suknja koja pada preko tog širokog obruča 'kolnog kotača' ima na samom obruču široki peplum koja je nabrana u struku na pasicu. Gornji dio sastoji se od uskog i krutog korzeta, po prednjoj sredini ima crveni pliš, rukavi su dugi ukrasni do poda plus još široki rukav u orukavlju te na rubu obrubljeni čipkom. Oko vrata je široki ovratnik od čipke koji pada do pliša te je napet preko žičanog okvira, a na ramenima ima epoletu nevatiranu.
Plišana haljina prema Charles Frederick Worthu iz 1894.godine
Haljina se sastoji od uskog jastuka za stražnji dio haljine, na to ide suknja od žutice s plišanim volanom. Na to gore ide bordo plišana suknja s volanom i onda još zaseban šlep od bordo pliša. U gornjem dijelu je jaknica u obliku korzeta s puf rukavima do lakta. Na prednjem dijelu je kopčanje, koje je prekriveno preklopom na lijevu stranu i ukrašeno bordo taft mašnama.