Da, sve te divote sezonama su išle doslovno u dim, starih se kreacija i kolekcija britanski proizvođač luksuza rješavao - paljenjem (nije jedini). Boli srce od same pomisli svih tih torbica, trench kaputa, haljina, svila, šalova... u vatri! E, pa više ne - odluka o promjeni politike kuće stupila je na snagu odmah, iako Burberry tvrdi da je to bilo paljenje bez zagađivanja, u posebnim postrojenjima. Brend je uništio stvari u vrijednosti od 28.6 milijuna funti... i to samo u prethodnoj fiskalnoj godini! Najveći modni horor ikad!
– Naša je strategija da krenemo novim putem, stoga odjeću nećemo više spaljivati. Imamo novi, petogodišnji plan, planiramo smanjiti stvaranje otpada - objavilo je carstvo koje odnedavno ima novog hit dizajnera, Virgila Abloha, koji je također dio novog smjera ove nekad tradicionalne kuće.
Iako je i prošli dizajner, Christopher Bailey, dosta modernizirao njihov image, s Virgilom famozni kakirani, stoljetni brend ipak ide korak dalje. Osim toga, Burberry je najavio i da će izbaciti pravo krzno iz proizvodnje te da će od sada koristiti samo eko varijantu.
Brendovi to rade kako bi očuvali imidž i sliku brenda, kako bi sačuvali ekskluzivnost u očima potrošača, ističe Arnaud Cadart, analitičar tržišta luksuza u kompaniji Flornoy i Associates. – To je standardna procedura jer kad krenu prodavati po niskim cijenama, to znači pad - .
Silno je ironično kako modni biznis ide – napravi skupu stvar, a ako se ne proda, ide u vatru. Ovaj način rada aktivan je mnogim modnim kućama. Uglavnom, nova strategija je naveliko pozdravljena, jer ni sama proizvodnja odjeće uglavnom nije ekološkog karaktera. Dakle, višestruki plus za očuvanje prirode.
Burberry nije jedini primjer koji je relevantan – H&M je od 2013. do danas spalio čak 60 tona odjeće.