Kostimograf NEVEN MIHIĆ // pripremam izložbu u Dubaiu na kojoj ću pokazati KOSTIME za KLASIČAN BALET

    Sjećam se kad mi je Neven rekao da ide raditi u Dubai, od toga je prošlog već pet godina. Uspješan kostimograf osječkog i zagrebačkog HNK odlučio je promijeniti adresu i sada već sezonama podučava studente dizajnu, na tamošnjem Američkom Sveučilištu. Vrijedan i kreativan, Osječanin Neven ne pauzira, pa je nedavno odlučio složiti izložbu koju će sigurno predstaviti tamo kod sebe na Sveučilištu, a možda i kod nas u Hrvatskoj.

    6a

    - Kad šivam kostim, pazim na svaki detalj i vrlo sam kritičan prema izradi. Moram sve imati pod kontrolom, što je jako bitno za baletni kostim – priča mi Neven. - Najkompliciraniji kostim za izradu svakako je baletna pačka ili tutu, najteži klasični baletni kostim za sašiti, a sami proces izrade ima svoja pravila. Za samo donji dio pačke potrošeno je 19 metara čvrstog bijelog tila, progurati svu tu masu kroz mašinu pravi je tehnički izazov, a više od pola procesa je ručni rad - .

    7a

    Gornji dio kostima za princa, također je kompliciran, kroji se skoro isto kao ženski korzet, sve mora savršeno stajati na tijelu, a plesača ne smije sputavati u pokretima.

    9a


    Kostimi su za balet Trnoružica, Petra Iljiča Čajkovskog. Iz jedne od najpoznatijih bajki poput ove, Mihić je izabrao nekoliko glavnih likova za koje je izradio vrlo komplicirane kostime za plesače klasičnog baleta, ali i kostime za karakterne uloge poput kraljice i dvorjana.

    1a

    Izrada kostima poput ovih traje jako dugo, za što je potrebna kreativnost, specifična za kazališnu krojačnicu. Metri tila, brokata, čipke i dodatnih ukrasa upotpunjuju dojam, jer Mihić je inspiraciju pronašao u vremenu baroka i rokokoa.

    10a

    Uz kostime izrađuje i dodatke, poput šešira za kraljicu i zlatnu tijaru za Auroru. Uz kostime za ovaj balet u pripremi su i orijentalni kostimi za balet Gusar Adolpha Adama.

    2a5a8a