NIKOLINA KRSTIČEVIĆ // kad bi TUGA postala KREATIVNO TIJELO i ostali 'žalosni' art outfiti

    Tuga je neminovna, dio svih nas, naše svakodnevice, a koliko duboka može biti spoznajemo tek kad je osjetimo u njezinoj punini. Emocije su dio nas, one nisu loše, dobre, one su naprosto utkane u naše osobnosti, pokreću nas ili zaustavljaju, usmjeravaju od jutra do mraka.

    Kad bi tuga imala tijelo 9

    KAD BI TUGA IMALA TIJELO

    No, da i tuga može biti inspiracija, put u neku ljepotu i kreativnost, pokazuje rad dizajnerice tekstila Nikoline Krstičević, koja je predivno obradila taj dio ljudskosti. Rezultat je kreativan pogled na elemente koje vežemo uz tugu, kao što su suze - pritom je koristila tehnike šivanja, modeliranja i oslikavanja. Ipak, i sama je prošla kroz određene emotivne procese dok je stvarala radove. Nikolina je završila Dizajn tekstila na TTF-u (mag.ing.des.text.).

    Kad bi tuga imala tijelo 1

    KAD BI TUGA IMALA TIJELO

    - Ovim radovima istražujem ulogu tekstila u procesuiranju neugodnih emocija i alkemiziranje tih potisnutih emocija iz svog tijela u tekstilna tijela. Tijekom samog procesa stvaranja; tuga i strah nameću se kao dominantne prisutne emocije te se nastavljam fokusirati na to kakav je njihov osjećaj u tijelu i prevodim te senzacije u oblike, boje i teksture - veli dizajnerica tekstila.

    Kad bi tuga imala tijelo 6

    KAD BI TUGA IMALA TIJELO

    - Neugodne emocije često bivaju potisnute svakodnevnim životom ili jednostavno strahom od osjećanja istih te ih je teško pustiti da slobodno prolaze našim tijelima kako bismo ih osjetili i procesuirali. Kroz stvaranje ovih radova pomažem sama sebi da ih osjetim tako što im dajem novi narativ i novu perspektivu prevodeći ih u tekstilne forme - .

    Rezervirano za suze 3

    REZERVIRANO ZA SUZE

    - Takvom kreativnom personifikacijom vlastitih neugodnih emocija približavam ih sama sebi te ih oslobađam starog zastrašujućeg narativa, dajući im nove boje i mekoću. Ovi radovi su stoga rezultat vremena koje sam ciljano odvojila za te emocije, učeći se propuštati ih kroz svoje tijelo i osjećati ih pomoću kreativnog rada s tekstilom. Naposljetku, gotov rad omogućava mi da se „odmaknem" od subjektivnog doživljaja tih emocija unutar sebe i promatram ih kao nešto drugo, vanjsko; novo biće s vlastitom autonomijom - .

    Rezervirano za suze 7

    REZERVIRANO ZA SUZE

    - Ono što najviše volim kod tekstila je njegov veliki potencijal u sadržavanju emocija; pokreti uboda igle i zatezanja konca, kao i paranje, rezanje tkanine, njeno zatezanje, gužvanje, slojevitost, ali i mogućnost oslikavanja. Sve to pruža široki spektar za fizičko izražavanje emocija u procesu stvaranja - .

    Ruke pune straha 1

    RUKE PUNE STRAHA

    - Stoga, ovim kreacijama istražujem ideju odjeće i tekstilnih predmeta kao spremnika emocija i energije. Možemo li zaista fizički prenijeti emocije u drugu materijalnu formu ili to ostaje na razini naše mentalne projekcije? Kako bi naše emocije izgledale, kada bi imale autonomiju i vlastito tijelo? Tijelo u koje promatrač može ući i iskusiti ga - .

    Ruke pune straha 7

    RUKE PUNE STRAHA

    Jedan od načina gledanja na rješavaje loših emocija je i njihovo detektiranje, zapažanje, formuliranje, 'upoznaj neprijatelja' tehnikom. Možemo ovdje reći i da je - ono 'nepoželjno' autorica iskoristila za nešto lijepo, iz mraka je stvorila ljepotu, svjetlost. Pa sada donosi nešto sasvim posebno, zabavno, umjetničko, gdje su elementi tuge i dalje vidljivi, no oni u nama rađaju pozitivan, dobar osjećaj. Upoznali smo neprijatelja i dali mu životno, veselije lice. Čak i kad je ono predimenzionirano.

    Zapetljana 2

    ZAPETLJANA

    Pritom autorica donosi priču koja poziva na istraživanje njezinih čudesnih, šarolikih, gotovo humornih, izuzetno simpatičnih tektilnih maštarija. Otkrila je način kako da utjelovi tugu, podari joj 'život' i da je otpusti. Tugo, dajem ti otkaz. I time si pomogne na najkreativniji mogući način.

    ZFR39619

    Dajući svijetu nove modne predmete i oblike koji su sada krenuli na još jedno novo putovanje - zahvaljujući fotografu Zvonimiru Ferini koji je Nikolinine kreacije fotkao na lijepoj Lani Lenartić. Pomaknuti make-up koji se nastavlja na priču osmislila je Ivana Lončar. I tuga ima svoje lijepo lice, lijepu kreativnu stranu i put kojime nastavlja život jer joj opraštamo što nas je rastužila.

    Autorica Nikolina Krstičević @navrglave
    Fotografija Zvonimir Ferina: @zferina
    Make-up Ivana Lončar @ivanaa.loncar
    Model Lana Lenartić: @l.lunaluu

    Kad bi tuga imala tijelo 4

    Kad bi tuga imala tijelo 5

    Rezervirano za suze 2

    Rezervirano za suze 5

    Ruke pune straha 5Ruke pune straha 8

    Vodena 3

    ZFGX0707

    ZFR39612