Neko su vrijeme, početkom devedesetih, Christy Turlington i Linda Evangelista, bile stalna postava na Chanel kampanjama: u našem prvom Retrovizoru pozabavit ćemo se jednim od najmoćnijih brendova današnjice. Bilo da se radi o stilu, statement torbama, parfemima ili kozmetici, ovaj je brend, koji je osnovala legenda Coco Chanel, prošao kroz brojne stilske preinake i stilske reinkarnacije. No, zanimljiv je taj kontinuitet koji se vidi od samog početka, čak i na najranijim kampanjama.
Christy i Linda - supermodeli i stalna postava na Chanel kampanjama početkom devedesetih
U dvadesetima je Chanel počela besramnu revoluciju u ženskom svijetu gdje je napustila standarde odijevanja i prkosila modi – ravne je veste posudila od svog dečka ili prijatelja a hlače je smatrala olakšanjem. U svijetu ljepote upoznala je snagu mirisa a Chanel no.5 je i danas jedan od najprodavanijih parfema na svijetu. Crveni ruž i njegov prepoznatljiv miris uistinu je moćan adut – shvatila je Coco.
Ovdje su i neke od kampanja iz tridesetih, pedesetih i kasnije... slogan je bio važan i onda, shvatila je Coco, iako je u ono vrijeme svijet marketinga bio mala beba naspram onome što je i koliko je kalkuliran danas. Fotografije otkrivaju ciljanu skupinu – ženu koja zna što želi, koja je spremna na promjene i glamur. Danas to uzimamo zdravo za gotovo, no prije šezdesetak je godina ta ideja bila iznimno napredna.
Catherine Deneuve - sedamdesete i slavni parfem rođen 1921.
Legerfeld je preuzeo kreativno vodstvo 1983. godine i od onda počinje novija povijest kuće Chanel. Shvativši da je nasljeđe ono najjače što brend ima, Karl je (osim što je oduvijek volio osobno snimati kampanje), pogledao unazad i dodatno zacementirao nasljeđe brenda kroz neprestano ponavljanje elemenata lanaca, tweeda, crne i bijele... Ono što danas njegovi kolege rade s vintage brendovima, on je napravio još početkom osamdesetih i imao pravo. Nema tu previše vrludanja, Karl zna da svaka kolekcija ima temelje koji se strogo poštuju i u tome je njegova i snaga Chanela. Naravno, muze mijenja, no poanta je ostala ista – pogledajte kako izgleda putovanje kroz povijest oglašavanja francuskog modno-kozmetičkog carstva. Mnoge su tu ikone manekenstva: od Suzy Parker, Ines de la Fressange pa do Claudis Schiffer, Christy, Linde...
Helena Christensen
Inès de la Fressange
Shalom Harlow
Claudia Schiffer - zahvaljujući Karlu Lagerfeldu ova je manekenka postala poznata diljem svijeta
Yasmeen Ghauri 1990.
Amber Valletta 1996.
Osamdesete
1977.
Crveni ruž na kampanji iz 1942.
1956.