Severov brend slavi čak petnaest godina: kroz to vrijeme trendovi su se mijenjali poput munje, a street-style je iznjedrio nove modne simbioze koje je autor uspješno ukomponirao u svoj dizajn. No, već je na samom početku ovaj talentirani dizajner planski najavljivao modne promjene, koristeći grunge i punk uz ručno aplicirane i dotjerane (često plisirane) elegantne detalje. Njegov je princip i danas neophodno eklektičan, vidimo razne tehnike i teksture u jednoj formuli, kao i siluetu oplemenjenu brojnim retro konotacijama. To se dešava u velikom i malom formatu: haljine, ponekad optočene tisućama kamenčića prate jednako efektne torbice. Novu, slavljeničku kolekciju, Robert Sever brend predstavit će ovaj tjedan na Fashion.hr-u na Zagrebačkom velesajmu.
Severova dama obožava torbice Marija, Karla, Gala...
Iako su sezone donosile uvijek nešto novo, srž njegovog dizajna ostaje ista: - konstantno istražujemo pret-a-porter kao osnovu – priča Sever - odjeću koja je nosiva, no ima prepoznatljiv potpis, bilo da je riječ o ručnom oslikavanju, vezenju ili nekoj trećoj ručnoj doradi koja dizajnerskom brendu daje odmak od konfekcije. Uvijek nastojimo ispuniti potrebe naših klijentica i ponuditi im kvalitetan i zanimljiv proizvod koji će istaknuti njihovu osobnost - . Da, moda je danas postala individualna igra, više nam nije u fokusu samo što ćemo odjenuti, već i kako ćemo to ukomponirati u vlastiti stil. Sever upravo ovdje radi odmak – cilj je osmisliti nešto posebno, obavezno vrlo ženstveno – u večernjoj – i vrlo urbano – u street-style kolekciji. Česta je tu i igra volumenom: razna nabiranja, široke forme i odmak od klasične siluete skladno dinamiziraju njegov modni potpis. I po ručnom je oslikavanju kroz sezone postao prepoznat - gotovi odjevni predmet time dobiva originalan pečat.
Street-style linija - eklektičnost na najjače
Sportski štih Sever kombinira s večernjim torbicama koje su mu posljednjih godina postale svojevrsni modni slatkiši, dok za specijalne evente inzistira na gotovo artističkom modnom izrađavanju. Njegov je dizajnerski opus šarolik: - sretan sam jer smo imali različite izlete, od grafičkog dizajna do istraživanja folklora. Posebno volim kolekcije iz 2005. i 2006. godine koje su nastale nakon putovanja u Mongoliju i Brazil. Također favorit mi je kolekcija Marija, posveta mojoj mami, inspirirana njezinim izuzetnom stilom - .
Kampanja za kolekciju UltraSever, 2007. / foto: Mare Milin
Najdraži moment za Severa je dorada, svojevrsna kruna dizajna. Ne samo radi bonusa koji na taj način dobiva njegov vizualni identitet, već i zbog tradicionalne note izrade. - Najviše volim doradu u klasičnom zanatskom smislu - dobre i pravilne šavove, odličnu konstrukciju... ali iznad svega posebno obožavam plisiranje materijala i koso krojenje. U novoj kolekciji koristimo dosta trapera, pa smo se igrali s izbjeljivanjem, kuhanjem, bojanjem i na kraju s industrijskom stone-wash tehnikom - .
Kampanja za kolekciju Code 1111D / jesen-zima 2010.
Kako sve počinje? – Uvijek od skice. Krećem s razradom teme, pa onda i siluete. Nakon toga naša konstruktorica napravi kroj koji adaptiramo, ako je potrebno. Ukoliko apliciramo detalje, onda je dorada prije ili poslije krojenja. Proba je posebno zanimljiva jer ide nadogradnja detaljima. Uvijek mi je uzbudljivo gotov komad prvi put vidjeti na modelu - .
Jesen / zima 2015.
- Imam mnogo muza, žene me stalno inspiriraju. Ipak, najviše me oduševljava glazba o kojoj sam pravi ovisnik, zatim umjetnost i povijest umjetnosti, slikarstvo… jako volim barok u svim njegovim segmentima. Snažan utjecaj na mene imaju i dokumentarni filmovi o povijesnim likovima kao i književnost. Ponekad se ljubav desi slučajno, neočekivano, kao na primjer nakon mog nedavnog posjeta Beču, gdje sam po prvi puta uživo vidio haljinu njihove slavne carice Sisi. Danima nakon toga razmišljao sam o konstrukciji i dramaturgiji, pogledao sve dokumentarce o njoj… Često mi takva jedna slika postane opsesija i na koncu inspiracija - .
Sever 7 / jesen-zima 2015.
Ipak, na kraju, kao što modnom dizajneru i priliči, sve skupa smješta se u ovo vrijeme, moderno i novo. Diva kolekcije koju će ovih dana predstaviti nosi ime Angie. – Nastavlja se na dvije prošle kolekcije, izuzetno je nosiva i ležerna, chic, seksi i boho… s blago istaknutim etno motivima – najavljuje Sever.
Model Iva Marušić često je u Severovim kampanjama
Tako je sve počelo... backstage njegove revije Severforever 2001. godine @ Studentski centar u Zagrebu
Sklonost ručnom apliciranju očita je od prve kolekcije
Kampanja za kolekciju 0608 / foto Marko Grubišić / proljeće-ljeto 2008.
Kampanja za kolekciju UltraSever, 2007. / foto: Mare Milin
Jesen / zima 2015.
Kampanja za kolekciju 0608 / foto Marko Grubišić / proljeće-ljeto 2008.
Kampanja za kolekciju Fusion 11 / jesen-zima 2009. / foto Ivan Munić
Kampanja za kolekciju General Severiano / 2006. / foto Belizar Valić
Kolekcija Secret life of Francesca Divorsay / jesen-zima 2006.
Kolekcija Secret life of Francesca Divorsay / jesen-zima 2006.
Kampanja za kolekciju Marija / foto: Milica Czerny Urban proljeće-ljeto 2011.
Kampanja za kolekciju Marija / foto: Milica Czerny Urban proljeće-ljeto 2011.
Kampanja za kolekciju Sortie / proljeće-ljeto 2010. / foto: Marko Grubišić
Kampanja za kolekciju Sortie / proljeće-ljeto 2010. / foto: Marko Grubišić
Kolekcija OH / jesen-zima 2011.
Kolekcija OH / jesen-zima 2011.
Kolekcija Savage / jesen-zima 2010.
Kolekcija Savage / jesen-zima 2010.
RS resort 2015.
Sever 7 / jesen-zima 2015.