Svjetski uspjeh dizajnerice Ksenije Vrbanić

    Poznata hrvatska modna autorica Ksenija Vrbanić ima se čime za pohvaliti: - novost kod mene je uspješno zaključena sezona SS/14, a posljedica je to kontinuiranog rada na internacionalnoj modnoj sceni. Planirano i očekivano, postigli smo zadani cilj - . Ponosna dizajnerica iz Čakovca, koja se nedavno novom kolekcijom za vlastiti brend XD Xenia Design predstavila i na Cro A Porteru, jedna je od onih koja je našla izvrsnu modnu formulu pa se danas njezina roba prodaje u čak 110 dućana diljem svijeta.

     

    oooXD6

    Foto: Jurica Sertić; Make up: Žana Kožul; Kosa: Nikola Blažinić; Model: Iris Rajčić (Talia Model)

     

    - Sada je iza nas već 28. sezona da smo redovito prisutni na svjetskoj modnoj sceni. Od 1999. godine dva puta godišnje predstavljamo se na najznačajnijim, usko specijaliziranim modnim sajmovima, svake sezone surađujemo sa sve više buyera - kojih je danas čak 110. Cijelo vrijeme paralelno radimo na evropskom, američkom i ruskom tržištu, što nam je omogućilo da uspješno izbjegnemo nalete recesijskih vremena. Kada je jedno tržište podbacilo, okrenuli smo se onima koji su bili dobri. Djelujemo globalno i to je uglavnom mali svijet u kojem se svi međusobno poznajemo. I dizajneri i buyeri. Pratimo razvoj, napredovanje, ali i pad i nestanak. Svjedoci smo mnogih koji su imali veliki potencijal, a danas su nestali s modne scene. Jednako tako i nas prate buyeri koji nikad ne riskiraju, ali su vrlo uspješni i poznati. Preispituju naš potencijal, prate razvoj i postojanost, i tek onda odluče da će ipak naručiti. Do sada se takav pristup pokazao vrlo dobrim, jer su to danas najvjerniji kupci koji svake sezone povećavaju narudžbe. A najveći uspjeh je kada ti se buyer vrati sljedeće sezone i poveća narudžbu. Uporni smo i ne odustajemo, svaku pogrešku i neuspjeh pretvaramo u razlog za preispitivanje i novi pokušaj. Tako smo danas prisutni na 4 kontinenta, u 22 zemlje i 110 dućana - .

     

    IMG 9846

    Foto: Goran Matijašec / Cro A Porter

     

    -Također, konačno smo uspjeli ostvariti zamisao XD Dizajn centra i već godinu dana radimo na novoj lokaciji, u novom prostoru u okruženju inspirativne prirode. Još mali dio preostao je do završetka i taj cijeli, nama najvažniji projekt, bit će priveden do kraja. To će nam omogućiti još kvalitetniji i kreativniji napredak. Cilj je stvoriti ugodno okruženje za postizanje izvanrednih rezultata s kreativnim suradnicima. Da, stvarno uživamo i radimo najbolji posao na svijetu - .

     

    XD5

     

    - Kada bi slušala komentare naših buyera, čula bih uvijek isto, a to je da smo drugačiji od drugih. Da nosimo neku novu energiju i imamo takozvanu X dimenziju koja omogućava razne stylinge za različite žene… Znalac to odmah prepozna. Tako da se ne moramo objašnjavati, ne moramo koristiti standardne prodavateljske vještine, već se po našim kreacijama vidi da je to odjeća za svaku dob i da se u njoj može naći svaka figura… Naravno da je kolekcija ipak najvažniji dio cijele priče. I nakon svih tih sezona koje sam uspješno odradila, uvijek se ponovo tresem kada krećemo na prvi sajam u novoj sezoni. Taj prvi je najznačajniji jer nam daje povratnu informaciju o uspješnosti kolekcije. Od samih početaka rada prisutni smo na sajmovima u Düsseldorfu, Parisu, Londonu, New Yorku, Copenhagenu, Amsterdamu, Moskvi, Münchenu… - . 

     

    IMG 9818

     
    - Ljetna kolekcija za 2014. nosi ime „I've got the XD dimension“. No, zapravo je oko svake kolekcije inspiracija ista, a to je istraživanje konstrukcije i ponovno postavljanje te naše X dimenzije u novi format. Zbog takvog pristupa početak je crno-crni ili crno-bijeli. Nastavak je nadogradnja u postavljanju trenda prema tendencijama. Ovoga puta su dodane trend boje ružičasta, kobaltno plava i zelena, te čipka koja kao trend tkanina lijepo funkcionira i u minimalističkom stylingu. Tako je nastala funkcionalna kolekcija za puno mix & match mogućnosti - .

     

    XD4

     

    - Svaka prva narudžba materijala počne na jednom od sajmova koji lansiraju tendencije. Odlazim u Milano ili Pariz, ovisno o terminu održavanja jer u isto vrijeme obilazimo i sajmove gdje prezentiramo i našu kolekciju. Dakle, prije nego jednu kolekciju završim do kraja, već paralelno planiram sljedeću... Ponekad se stvarno izgubim u kojoj sam godini. Porijeklo naših tkanina je evropsko, i to sa certifikatom. A to je vrlo važno, pa izbjegavamo zemlje Azije i radi daljnjeg izvoza naših proizvoda koji imaju certifikat evropskog porijekla - .

     

    IMG 9991


    - Zanimljivo je kako svaki puta pogodim! Nemam model usporedbe jer radim kolekciju u isto vrijeme kada i svi drugi poznatiji dizajneri… Gotovo uvijek se ponavlja da svi razmišljamo slično, ili smo tako jako indoktrinirani utjecajima proizvođača tkanina, pa nas usmjere u istu ulicu. Više puta se i sretnemo kod istog proizvođača tkanina i izaberemo isto. Dogodilo se da dizajneri Armani-a, Prade, Rykel, Celine, Zare, Banana Republic i dr. uvrste istu tkaninu u kolekciju kao i ja… - .

     

    XD10

     

    - XD kolekcija je obično sastavljena od 80-100 komada. Pokušavamo svake sezone smanjiti broj kako bi nam kasnija proizvodnja bila jednostavnija, ali kada radimo statistiku o prodaji dođemo opet na to da svaki komad ima kupca i da nema favorita koji bismo mogli izdvojiti. Ovisno o trendovima nekad idu bolje haljine, nekad hlače i topovi, nekad jakne... Zato je imperativ pratiti trendove i sudjelovati u njihovom postavljanju. Bez obzira na individualni izraz, moraš biti insajder, imati informacije i biti dio globalnog modnog cirkusa - .

     

     IMG 9862

     

     - Ne postoji formula za uspjeh. Da postoji, već bih ju ja primijenila onda kada sam prvi puta otišla u svijet ispitati svoje mogućnosti. Svaka je priča drugačija i kada me za savjet pitaju naši dizajneri, koji su također odlučili funkcionirati globalno, ne znam što bih im rekla. Mogu im pomoći u tome da im sugeriram koje sajmove da posjete, koje buyere da izbjegavaju, na što da paze da ih ne prevare i tome slično. Moj put je bio put pokušaja i pogrešaka i dobro bi mi došli u ono vrijeme takvi savjeti, koji se na prvu čine nevažni, a na kraju se ispostave kao jako, jako bitni - .

     

    XD12

     

    - Sada je ispred nas najteži dio puta, i opet učenje… Očekuje me New York fashion week i showroom izlaganje kao i do sada. Mislim da smo morali predugo čekati na svjetski uspjeh, no kako sam izabrala rad u Hrvatskoj, to prije nije bilo moguće. Cijeli taj naš razvoj je primjer dugotrajnog i postepenog napredovanja vlastitim snagama i resursima. Korak po korak. Ništa preko noći, lako i brzo. Sve je bilo teško i dugotrajno. Svaki uspješan korak našu ljestvicu postavlja na višu razinu kako bismo održali kontinuitet permanentnog rješavanja prepreka koje se pojavljuju - .

    Foto: Goran Matijašec i Jurica Sertić

     

     

    XD3