- Televizijska šminka se po mnogočemu razlikuje od klasične jer je ona prvenstveno kamuflažna i korektivna - ispričala nam je Natalija Primorac, jedna od naših dugogodišnjih televizijskih vizažistica - ten mora biti ujednačen i mat, jer kamera, konkretno rasvjeta, ne voli kad se koža sjaji. Šminker-masker u dogovoru s frizerom i kostimografom, a u idealnim uvjetima i s majstorom rasvjete, definira izgled i stil šminke. Na primjer, informativni program zahtijeva laganiju šminku, jer make-up ne smije odvlačiti pažnju od vijesti - .
- Najkvalitetniji proizvodi za tu svrhu su oni koji imaju visoki stupanj pokrivenosti, odnosno veliku koncentraciju pigmenata. Najpoznatiji i meni jedan od dražih je Max Factorov Pan stick koji se dugo proizvodi, ima veliku paletu evropskih boja, te nema žutog i rozog pigmenta u sebi što je meni osobno jako bitno. Izrazito su popularne i profesionalne kamuflage palete. Jedan od kvalitetnijih brendova koji ispunjava sve ove uvjete je Kryolan, koji je na našem tržištu prisutan već dulje vrijeme. Njihovi su proizvodi izrazito kvalitetni i praktični jer dolaze u obliku paleta, pa kad jednu boju potrošite kupite refill. Odnedavno je i na tržišu MUD, šminka za profesionalne vizažiste s velikim izborom paleta - .
- Bitno je da su svi proizvodi koji se koriste hipoalergeni, jer na televiziji cirkulira veliki broj ljudi s različitim stanjima i tipovima kože, te da je nanošenje brzo i praktično. Ponekad imate dovoljno vremena da se pojedinačno posvetite određenoj osobi, ali uglavnom ako nije riječ o nekoj solistici, vremena nemate. Ne treba zaboraviti i da se na televiziji šminkaju apsolutno svi koji idu pred kamere - .
Evo nekih važnih pravila televizijske šminke koje sam usvojila u svojih 20 godina iskustva:
- Šminka kao radni prostor mora biti ugodna i čista, čak i kad smo u nekim improviziranim uvjetima, kao na primjer na nekom setu.
- Kvalitetna rasvjeta koja uglavnom simulira rasvjetu u studiju.
- Osoba koja šminka, šminker-masker, mora biti smirena i uredna.
- Minute prije izlaska pred kameru svi koji idu pred kamere su uglavnom u šminki, prostoru gdje rade samo vizažisti.
- Proizvodi moraju biti visokokvalitetni, a danas zaista imamo odličan izbor: tu su Kryolan, MUD, Screenface, Stagecolor, M.A.C…
- Osnova dobrog make up-a je dobro napravljena podloga, sjenčanje i konturiranje lica, jer time kreiramo odličan početak za sve ostalo.
- Televizijska i filmska šminka su bazirane na sjenčanju i građenju karaktera šminkom.
- U zabavnom programu su bitne jake boje i dodaci šljokice, umjetne trepavice i ostali make-up dodaci.
- Razvojem tehnologije, kamere su postale sve sofisticiranije i uglavnom vide svaki detalj, na fotografiji i video uradcima se može puno toga popraviti u post-produkciji, no kad emisija ide uživo, nema popravljanja.
- Šminker mora ulijevati sigurnost i povjerenje, nije ni čudo da većina poznatih vode sa sobom svog šminkera, frizera i kuhara, to su specifična zanimanja koja ulaze u intimu neke osobe, osim što uljepšavate i usrećujete ljude, dio ste njihove privatnosti.
- Kvalitetne brandove kao Kryolan, MUD, Screenfacee možete imati dugo, bez straha od kvarenja, ja osobno imam neke palete koje sam kupila dok sam živjela u Londonu prije 22 godine i još ih uvijek koristim. Naime, važno je da nema aktivnih sastojaka u formuli.
Kad god imate neka pitanja i želje, zaključuje Natalija, najbolje je obratiti se profesionalcima koji su školovani za ovaj posao - .
Foto: Liz von Hoene za El Pais
Styling: Almudena Guerra
Kosa: Keiko Hamaguchi
Make-up: Jodie Boland
Manikura: Rica Romain
Obrada: Dustin Betterly
Produkcija: Meghan McNeer