Neki dizajneri promišljaju o svojoj kolekciji i koriste je kao sredstvo tumačenja i otkrivanja vlastitih stavova, doživljaja stvarnosti, ali i propitkivanja naše stvarnosti i stanja u društvu: da, puka jakna itekako može imati svo to značenje jer moda ima poštenu semantičku težinu… Jedan od takvih autora je i Kruno Jendrijev koji o novoj kolekciji Put Porta 65, optočenoj trakastim formama, ističe: - potrebe suvremenog čovjeka često su u klinču s dvojbenim političkim odlukama, nestabilnom ekonomskom situacijom, kao i općom malodušnošću. Uslijed svih ovih pritisaka čovjek ima potrebu zaštiti svoju individualnost i istaknuti integritet vlastitoga Ja. Ovu potrebu nastojao sam artikulirati kroz samu kolekciju, i to kroz istraživanje mogućnosti materijala. Svi odjevni predmeti izrađeni su od bazičnih prirodnih materijala - pamuka i vune - koje sam potom obradio tehnikama koje čuvaju njihova zaštitna svojstva - . Tako da je roba ispala kao neka životna zaštita. Umotana u promišljeni estetski dojam.
- Impregnacija silikonske paste na pamučnu tkaninu čini je vodoodbojnom - priča autor - dok pranje u kupelji na bazi fosfora čini da svijetli u mraku. Radi se o tehnikama obrade koje se inače vežu uz izradu odijela radnika u ekstremnim, zahtjevnim i potencijalno opasnim uvjetima - vatrogascima, čistačima i radnicima na cesti - a koje primjenjujem na odjeću namijenjenu svakodnevnom nošenju. Obrada tkanine pritom predstavlja simbol zaštite od štetnih utjecaja koji vrše pritisak nad našom osobnošću, a paspul koji svijetli u mraku također nagovještava unutarnji sjaj koji nas i dalje potiče da budemo ono što jesmo. Moda tako postaje naša druga, zaštitna koža, a istovremeno ima i praktičnu namjenu: tehnički obrađena odjeća bolje nas štiti od vremenskih promjena i (ne)prilika, zbog čega je idealna za zimsko i jesensko doba - .
U inspiraciji ističe i sedamdesete – dekadu koja je pokrenula revoluciju i dala krila slobodi u svim segmentima. - Silueta sedamdesetih bila je pročišćena tako da je slavila liniju tijela – njegovu vitkost, gipkost i obline. U svojoj kolekciji referirao sam se i na taj kroj, posebice na ranglan-rukave, koji su umekšavali siluetu te naglašavali, a ponekad i oslobađali, predio ramena i ruku, sugerirajući tako slobodu i spremnost na akciju - .
- Kroz kolekciju sam nastojao istražiti i estetska svojstva samih tkanina. Određeni efekti postižu se kontrastima ili postepenim prijelazima tekstura: od sjajnog do mat, od glatkog do mucastog. Od keper trakica plete se tekstilija koja se svojom reljefnom teksturom razlikuje od ostalih, glatkih tkanina. Ove trakice ukomponirane su u detalje odjevnog predmeta (leđa topića i haljina, modni dodaci kao što su ruksaci i torbe, poklopci džepova na kaputima), čime unose dinamiku u monokromatske plohe odjevnih predmeta. U stvaranju estetskog dojma nastojao sam iskoristiti i težinu samih tkanina: predmeti koji su neposredniji samome tijelu, kao što su hlače i haljine, napravljeni su od lepršavijih materijala, dok jakne, kaputi i baloneri, kao svojevrsni zaštitni oklop oko tijela, imaju teži pad – zaključuje Kruno. Promišljena, a opet nosiva – kolekcija kao stvorena za ovu ćudljivu sezonu.
Fotograf: Ivan Gudić
Model: Marija Car
Mua: Dragana Durić