Ima li vozača u automobilu?

    Ne znamo kad točno (Mercedes tvrdi do kraja desetljeća), ali možemo pretpostaviti da će jednog lijepog dana cestama viziti auti bez vozača – tehnologija je danas sasvim spremna isporučiti aute kojima ne moramo upravljati na klasičan način. Naime, autoindustrija upravo sada proživljava prvu veliku revoluciju nakon sto godina, kroz cijelo to vrijeme morali smo fizički stiskati papučice, iako većina nas ima aute opremljene malim kompjuterima. - Vozači se u takvom autu mogu opustiti, nema stresa u situacijama kad vožnja nije baš ugodna i sigurna – ističe Thomas Weber iz Mercedesa – vrijeme provedeno u automobilu imat će jednu novu kvalitetu, na višoj je razini - .

    f 015 luxury motion mercedes concept self driving car
    Električni F105 Luxury Mercedes - u slobodnu prodaju navodno dolazi do kraja ovog desetljeća - nema klasične prozore, već pixel screen koji projicira sliku izvana, no može puštati na primjer i neki dobar film...


    Istovremeno, uz te mega promjene, postavljaju se brojna druga pitanja, ne samo softwerska i programerska, već i dizajnerska – stručnjak Dylan Stuart ističe da se ovdje otvara mnogo prostora za na primjer premještanje sjedala, njihov raspored u autu, ne moraju svi gledati naprijed, jer unutarnja jedinica postaje zasebna cjelina i može zapravo glumiti neki životni prostor koji nimalo ne nalikuje na dosadašnju unutrašnjost auta. Uostalom, nema više ručne, nema volana ni klasičnog cockpita, mjesto za boravak se povećava. I, moraju li prozori otkrivati isključivo ono što se dešava vani?

    Future technology Concept of the car with the autopilot Google
    Mali Google car - vozi sam


    Autoindustrija sada ima novi izazov - eksperti su u tome kako napraviti vanjštinu koja je privlačna i neodoljiva, no sada se moraju zapitati kako dizajnirati unutrašnjost, učiniti je inovativnom i kako iskoristiti sve te nove prednosti. Jedan od primjera je Mercedes koji je na CES-u najavio auto bez vozača, a unutra su četiri sjedala koja se okreću po želji. Ne trebaju mu ni klasični prozori, ima ekrane koji projiciraju što je vani, ili ne, sve po želji putnika. No, kako obogatiti taj prostor, učiniti ga udobnijim? No, tu je i čvjekova ljubav prema isticanju statusa, upravo svojom vozilicom, pa nema sumnje da će se i vanjština blistati...

    tesla model s autopilot
    Tesla auto kojim upravlja autopilot


    U kalifornijskoj tvornici Tesla odlučeno je da auto sutrašnjice mora sličiti autu današnjice, te da se dizajnerske paralele definitivno moraju povući s novim izgledom. Imaju električne aute i iako mu ne treba prednja maska iliti grill, ipak auto je ima, samo da se dizajnom previše ne udaljava od očekivanog.

     

    mercedesimagecar1
    Mercedes - vanjski znak je i dalje važna stavka u dizajnu


    Ima tu još nekoliko činjenica – kao prvo, ljudima treba vrijeme da se naviknu na nove stvari, novi dizajn, te da prihvate nove tehnologije, možda do toga prođe jedna generacija. Tko zna koliko će vremena biti potrebno da se ove stvari dese i u našim životima, a tu su i određena radna mjesta koja svakom tehnološkom revolucijom postaju suvišna. Dakle, stvari trebaju ići polako, upravo zato da bismo imali vremena izmisliti nova radna mjesta, kao i obrazovati nove generacije koje će iz preuzeti.