Od svih ljetnih uzoraka, plavo – bijele pruge su „number one!“ Simbol elegancije i ljetne ležernosti, postao je čista klasika kojoj se na neki način vraćamo svako ljeto.
To je izvorni (i izvozni!) francuski šarm. Naime, legendarni, mornarski uzorak rođen je davno – točnije 27. 4. 1858. godine kad su francuske vlasti donijele zakon u kojemu je, među ostalom, pisalo i da su prugaste plavo - bijele (pletene!) majice nova uniforma mornara u pokrajini Bretanja. Ime joj je bilo marinière ili matelot.
Da, ti Francuzi su oduvijek imali stila.
Pruge su ubrzo zarazile i ostale mornare, nosili su ih posvuda i po cijele dane. Zabilježeno je čak da je taj uzorak spasio živote: kad bi mornar pao u more jednoličan ga je uzorak itekako isticao u mutnom morskom okruženju.
Originalan dizajn imao je 21 prugu, po broju Napoleonovih pobjeda.
Od 1889. godine originalne mornarske majice proizvode se u Bretanji, a prvi dizajn imao je ovratnik u obliku lađe.
Svijetu mode ju je, kao novi, zanimljivi uzorak i kroj, predstavila u navy kolekciji Coco Chanel, 1917. godine. Ubrzo su Breton Stripes postale sinonim ležernog stylinga djevojaka i žena iz visokog društva na južnoj obali Francuske.
Prugasta navy majica imala je relativno miran i fini život sve do polovice prošlog stoljeća kad su je „isfurale“ nove supkulture na čelu s anti-konformistima i bitnicima.
No, do tada je ta kreacija zacementirala svoj status u high-class krugovima. Bogate supruge nosile su je uz blejzer i široke ležerne hlače. Tako im je predložila Coco Chanel i one su se toga držale.
Kako su bogataši sve više putovali, a visoko društvo provodilo vrijeme u luksuznim odmaralištima na obali, tako je i tom stilu rasla popularnost.
Iako su pruge danas na svemu i svačemu, a Jean Paul Gaultier ih voli i na tunikama, haljinama, ekstremno čudnim kaputima, one su definitivno sinonim za casual eleganciju kojoj je Coco utabala put.
Foto: prshots, tooklookbook