Promjene, recesija, brzina komunikacije - sve je to utjecalo na svijet medija, evenata i PR-a, no jedna od naših najboljih agencija koja djeluje već osam godina, Priredba, kroz to se vrijeme ne samo snašla, već i nametnula kao jedna od vodećih u svijetu mode (Cro-a-Porter), slavnih, umjetnosti (Saša Šekoranja @ Muzej za umjetnost i obrt), sporta (klub hokeja na ledu Medveščak, čiji je predsjednik Anin suprug Damir Gojanović)... Osim toga, nedavno su upravo oni doveli Petera Lindbergha u Zagreb, zajedno s njegovom prestižnom modno-umjetničkom izložbom. Neki je dan završen još jedan Noir festival, na kojemu je gostovao ove godine pisac krimića Ian Rankin, a prošle godine Jo Nesbo - to je njihov zanimljiv projekt koji se svake godine šiti na sve više područja. Porazgovarali smo sa šeficom Priredbe Anom Petričić Gojanović, koji su to faktori koji su utjecali na njihov uspjeh, postoji li čarobna formula?
- Kao prvo, kaže Ana, nemoj mi reći da je nešto nemoguće napraviti, i nemoj mi reći da je preskupo. Sve je moguće i izvedivo, samo je pitanje kako i na koji način. Na primjer, kad smo Peteru Lindberghu rekli da, u tom trenutku nismo imali ništa - kako ćemo zatvoriti financijsku konstrukciju? No, nekako smo uspjeli. Naime, iako sponzori često ne vide potencijal u umjetničkim projektima, činjenica je da se uvijek nađe netko od njih tko želi podržati takve stvari... Moja sreća je da imam super tim bez kojeg sav taj posao kojeg radimo i odrađujemo ne bi bio moguć - .
Priredba tim s Peterom Lindberghom: Ana Petričić Gojanović (treća s lijeva), Mislav Madirazza, Ante Mihić, Nikša Madirazza, Mate Rončević, Marina Gugić, Davor Grgin, Andro Petani, Sandra Špičić, Ranko Vučinić, Hrvoje Ratkić, Jakov Bašić
- Nadalje, važno je snaći se i brzo reagirati. Na primjer, kad smo shvatili da je slijepa osoba bila zainteresirana na Lindberghovu izložbu, već smo sljedeći dan imali ture za slijepe i slabovidne osobe. Treba biti aktualan i prilagođavati se trenutku. Dobro je tražiti i pomoć institucija, prijavljivati se na natječaje, te komunicirati s muzejima, galerijama... Naime, puno znači ako nam muzej ustupi mjesto za događanje, a na taj način također skrećemo pažnju na kulturu - .
Charlie Design
- Za mene je trenutno izazov baviti se umjetničkim projektima i otvoriti vrata umjetničke sfere apsolutno svima. Svim uzrastima, što većoj masi ljudi. Zato često imamo radionice i za djecu, a za odrasle razne panel diskusije, ture i slično. Cilj je iskoristiti sve - ako izložba ili neki festival, poput Noira, traje više dana, cilj je da se popuni raspored i da zapravo svaki moment bude nešto za nekoga. A ne da stoji i čeka - .
- Mi u Priredbi smo mali tim i nama odgovara taj način brzog reagiranja. Klijenti su navikli da mi nismo neka korporativna kompozicija kojoj trebaju dani da nešto odradi. Brainstorming radimo zajedno, no svatko ima svoj sektor u kojemu se najbolje snalazi. To je posao od 0 do 24 i tu nema glamura, iako to ponekad tako izgleda. Brzo reagiramo i to je također dio formule uspjeha. Više smo kao obitelj, nego kao poslovni suradnici. Imamo jednog gospodina koji nam svaki dan nosi hranu u ured, koji je zapravo stan, i svi jedemo zajedno. Nemamo team building, već odemo na vikend na primjer u Beč, gdje netko kupuje, netko ide u muzeje... No, znam da je sve to dio njihovog iskustva. A svako iskustvo je neprocjenjivo i može se negdje primijeniti, kod nekog klijenta, na nekom projektu… - .
Peter Lindbergh @ HDLU
- Svaki projekt i svako iskustvo gledam kao kartu za dalje - nikad ne zatvaramo vrata nikome i uvijek se prilagodimo i pokušavamo ostvariti svaku ideju. Iz svakog projekta desi se neko novo poznanstvo, koje nam otkriva neke nove suradnje i ideje. Na taj način idemo naprijed. Na primjer, uveli smo po prvi put u festival Noir i gamersku publiku i radionice, to će nam svakako otvoriti vrata za neke nove suradnje. Poanta je uvijek htjeti nešto novo, raditi, ići naprijed. Širiti priču na što više interesa, da se privuče što više ljudi - .
Matija Vuica @ Cro-a-Porter
- Treba maksimalno iskoristiti kreativnost koja ti je na raspolaganju. Sve ima svoje zašto i zato. Svaki detalj je promišljen. To je ono što me smeta u brojnim našim institucijama, kažu mi to još nismo radili i to je to. Ili mi kažu to je neizvedivo i to je onda kraj diskusije. Ne, kažem ja, idemo to napraviti, vidjet ćemo kako, izmislit ćemo nešto, riješiti stvar. Na primjer kad smo Mima Simić, Mirka Modrinić i ja htjeli Noir festival postaviti u Zadru, jer smo sve tri iz Zadra i išle smo zajedno u srednju školu, desio se tamo neki drugi festival u to vrijeme, no i iz nekih drugih smo razloga shvatile da ćemo morati to odraditi u Zagrebu. Iako, Noir ima plan gostovati u drugim gradovima, ima cilj surađivati sa svima, pa se tako gaming dio ove godine održava i u Rijeci. To je također plan povezivanja stvari - možda nekog neće zanimati Noir film, ali hoće knjiga ili nešto treće... Sve je to način da se razvijamo ne samo kao agencija, već i da otkrivamo nove vlastite potencijale, koji na kraju daju odlične rezultate, kako za klijenta, tako i za nas - .
- Ne planiramo godinu dana unaprijed baš sve projekte. Neki nam se dese slučajno, neki namjerno, no činjenica je da je brzina reagiranja danas presudna i da moraš naprosto biti sposoban nešto odraditi, zadovoljiti brojne instance i učiniti nešto kvalitetno sa sredstvima s kojima raspolažeš. Snalaženje, improvizacija i kreativnost su danas bogatstvo, baš kao i moj izvrstan tim s kojim radim - zaključuje Ana.
Slavni pisac krimića Ian Rankin gostovao je na nedavno održanom Noir festivalu
Kuharica slavnog zagrebačkog restorana Okrugljak povodom sto godina uspješnog rada