Kolekcija “Barok krša” Tine Vrdoljak Ranilović polazi od materijalnosti hrvatskog krša i njegove specifične estetike, prevodeći geološku strogoću u suvremenu modnu siluetu.
Umjesto kolorita, vizualni identitet kolekcije definira odnos svjetla i sjene koji naglašava volumen, teksturu i arhitektonsko oblikovanje konstrukcije.

Središnji je interes kontrast: čvrsti, skulpturalni elementi suprotstavljeni su mekoći materijala i pokreta.
Volumeni se razvijaju iz tijela, a ne oko njega, stvarajući fini balans između strukturalne forme i funkcionalne nosivosti. Nabori i presavijanja nisu dekoracija, nego konstruktivno sredstvo koje formira siluetu i ritmiku komada.

Inspiracijski okvir proizlazi iz krajolika ogoljenih površina, u kojima se prirodni oblici svode na osnovnu liniju i teksturalnu činjenicu. U tom kontekstu, kolekcija ne imitira prirodu, nego interpretira njene principe: otpornost, minimalizam, jasnoću volumena.
“Barok krša” uključuje i sociološko čitanje. Modelira žensko tijelo kao subjekt oblikovan iskustvom i okolinom, a ne kao objekt dodatno ukrašen modnim viškom. Identitet žene u ovoj kolekciji gradi se kroz konstrukciju, ne ornamentiku; forma je izraz karaktera, a ne ukras.

Kolekcija se uklapa u dugoročnu autoričinu orijentaciju prema promišljenom dizajnu, jeziku čistih linija i umjerenog, taktilnog luksuza. U prvom su planu proces, struktura i dugotrajnost forme, pri čemu svaki komad funkcionira kao prostorno-odjevni objekt s jasnim vizualnim stavom.

Analiza imena kolekcije otkriva konceptualan pristup oblikovanju kolekcije. Naime, barok i krš na prvi pogled djeluju kao dva potpuno različita svijeta: jedan raskošan, drugi ogoljen do kamena.
Barok i krš na prvi pogled pripadaju dvama potpuno različitim estetskim polovima. Barok u povijesti umjetnosti označava dramatiku, pokret i emocionalni intenzitet: svjetlo i sjena stvaraju napetost, volumen se širi u prostoru, a forma stalno teži spektaklu. To je raskoš koja se gradi iz složenosti.
Krš, suprotno tome, predstavlja ogoljenu stvarnost prirode. To je krajolik oblikovan erozijom, vjetrom i vremenom, bez ukrasa i bez kompromisa. Njegova estetika je stroga, svedena na kamen, pukotinu i oštru liniju. Krš ne prikriva svoj nastanak, već ga izlaže kao dio identiteta.
Spajanjem tih dvaju pojmova nastaje intrigantan koncept: barok krša. Riječ je o raskoši nastaloj ne iz dekoracije, nego iz strukture; o dramatičnoj silueti koja izvire iz materijalne jednostavnosti; o emocionalnoj ekspresiji koja se ne oslanja na boju i ornament, nego na tenziju između snage i ranjivosti. Barok krša može se čitati kao metafora ženske otpornosti: elegancija koja ne proizlazi iz dodanog, nego iz sačuvanog; ljepota koja nastaje u susretu s elementima.
Foto: Franjo Matković Make up + Hair: Magdalena Matković Model: Iva Vrban / FAITH model management Kreativna direkcija & koncept: Tina Vrdoljak Ranilović



LADY DIOR između Andersona i Hicks # novo poglavlje u tkanju tradicije
XD Xenia Design jesen/zima 25/26 # moda kao snoviti pokret, bljesak trenutka. Nova linija XD Couture analizira i demonstrira pojam luksuza
Vuna kao budućnost održivih materijala @ TTF # istraživanja, inovacije i lokalna praksa







