Usprkos nezahvalnim ekonomskim prilikama na domaćem terenu, naša beauty industrija sve je jača: dok strane marke, kao i svuda, i kod nas vode u oglašavanju, lokalni brendovi ipak dolaze do svojih potrošača i sve su jači. Činjenica je da svijest prosječnog hrvatskog potrošača jača i on, odnosno ona, sve češće bira upravo hrvatsku kozmetiku. Ovoj pozitivnoj atmosferi pogoduje nedavno pokretanje linije Dr. Nola for skin Xerosensa, iz recepture poznate zagrebačke dermatologinje Ivane Nole, koja je osmislila formule za njegu suhe kože.
Dr. Nola linija za njegu suhe kože - pronađite u Farmaciji!
Kad malo bolje pogledamo, očito je da kupaonicu možemo napuniti, a naše beauty potrebe zadovoljiti hrvatskom formulom: od kreme za lice, seruma, lipbalma, kreme za celulit, gela za tuširanje, šamponi, paste za zube… Naime, brendovi Dr. Nola, Melem, Rosal, S.Fresh, Plidenta, Ralon, Dr. Stribor, S. Fresh, Nikel, San kozmetika, Mala od lavande... svi oni nude recepture napravljene kod nas, a neke od njih su čisto prirodne, od lokalnih ekstrakata. Sve to garancija je kvalitete, a i podržava onu teoriju: ono što našem organizmu najbolje odgovara, ne samo kad je riječ o hrani, već i o kozmetici i sastojcima, je ono lokalno.
Nije čudno da se ovaj preokret desio baš u vrijeme recesije - neki od brendova prate niz generacija, a upravo se danas ljudi okreću imenima koja imaju tradiciju i koja ih podsjećaju na neka davna, kako obično kažemo, bolja vremena. Na primjer Melem: ovaj zagrebački balzam u kućnim je ljekarnama već desetljećima. Tu je beauty legendu prema vlastitoj recepturi 1977. godine stvorio Ninko Nikšić. Po struci kemijski inženjer, Nikšić je, među ostalom, radio u Njemačkoj i Australiji, na razvoju proizvoda u Imperial Chemical Industry, te bio predavač na Royal Melbourne Institute of Tehnology.
Te prijelomne, 1977. godine, prigodom posjete Vjesnikovoj tiskari jedan mu je radnik ispričao kako je na bivšem radnom mjestu u Švedskoj uvijek dobivao neku odličnu kremu za zaštitu na radnom mjestu. Nikšić se zainteresirao za tu ideju i nakon istraživanja, proizvod recepture kojom je konačno bio zadovoljan, nazvao - Zagrebački Melem. Ovaj je balzam vrlo brzo, zahvaljujući svojem aktivnom sastavu, pokazao puno širu primjenu kod najraznovrsnijih problema kože. Danas linija Melem nudi formule za atopičnu i suhu kožu, kreme, mlijeka za tijelo, a tu je i nešto za muškarce: Melem Men balzam za usne. 2004. godine Melemu vjetar u leđa daje i preuzimanje od strane Atlantic Grupe, jednog od najvećih hrvatskih poslovnih sustava s godišnjim prihodom većim od 1 milijarde kuna i više od 1.300 zaposlenih.
Bočica i staklenka Rosal; Neva, 1964. – 1965.
Neva najveća kozmetička kompanija u regiji - razvoj (Rosal, Melem, Plidenta, proizvodnja Dr.Nola linije)
1918. – mali privatni kemijsko- farmaceutski laoratorij- Rave
1930. – prva tvornica
prva hrvatska kompanija koja odgovara ISO 9001 - 2000 QAS / ISO 14001 – 2003 EMS standardima
1998. - Neva postaje samostalna tvrtka (d.o.o.) u 100% vlasništvu Plive
2003. – Neva postaje članom Atlantic Grupe
2009. – novi, moderni pogon i tvornica
Kutije Neva Creme special; Neva, 1963.
Najpoznatiji vlastiti proizvod Neve, Rosal, nastao je 1961. godine i postao začetnikom poznate domaće linije za njegu lica i tijela. Samo ime Rosal došlo je od imena rosa. Tako je na prvoj ambalaži koju je dizajnirala Nevina dizajnerica Marija Kalentić pisalo: - Rosal poklanja svježinu poput rose. Vlaga je dragulj u vašoj koži - . Nedavno je ovoj produkt dizajnerici u Muzeju za umjetnost i obrt posvećena čitava izložba gdje su posjetitelji mogli vidjeti kako se to radilo prije više desetljeća: izložena je bila ambalaža Nevinih proizvoda koja je danas veliki svjedok promjene vremena, naših svakodnevnih navika i dizajna kojim smo svakodnevno okruženi.
Početkom 2000. Neva je nudila proizvode za njegu lica, usana, univerzalne kreme i mlijeka i losione za tijelo, specijalne proizvode za njegu tijela, sredstva za sunčanje, dezodoranse i gelove za tuširanje. Rosal je dokazao vrhunsku sposobnost Neve da se kvalitetnijim proizvodima obrani upornim nasrtajima globalne konkurencije na tržištima iznimne inovativnosti razvoja novih proizvoda. Rosalova bademova krema za lice dugi je niz godina bila najprodavanija krema za lice u Hrvatskoj. Već niz godina Rosalovi lip balmovi popularni su u kozmetičkim torbicama: radi se o kombinaciji sjajila i melema za usne, odličnom spoju za moderan način života kad se šminkamo po ulici, na semaforu, usput…
Rosal Lip Balm Ink(redible) Colors - nova linija, obogaćena je prirodnim uljima, te dolazi u četiri čarobne nijanse - ružičasta, ljubičasta, koraljna i nude. Sadrži mirisan Shea butter koji hrani suhu kožu usana, a kombinacija vitamina A i E štiti ju od ponovnog isušivanja. Formule su bez parabena, konzervansa i mineralnih ulja. Ove njegujuće formulacije s dugotrajnom postojanom bojom savršene su nadopune make-upu!
BROJNE NAGRADE - 1966. godine Rosalova kartonska kutija s lančićem za kremu Rosal osvojila je diplomu na dodjeli Oskara za ambalažu na Bledu. Nakon tog uspjeha Rosal se oglašava kao kompletna kozmetička njega. U novije vrijeme, redizajnirana linija Plidenta dobila je nagradu Cropak, a Rosal Family Soft prestižnu BBC nagradu za dizajn.
Ralon @ parfemska industrija
Neva je radila i liniju za muškarce: danas vrlo prepoznatljivo ime Ralon počelo je svoj razvoj suradnjom s tvrtkom Odol Werke od sredine pedesetih godina u proizvodima oralne kategorije (Odol zubna pasta i vodica za usta). No, manje je poznato da je Odol bio proizvođač čuvenih brandova after shave losiona Pitralon i Pitrel ali i niza parfema od kojih je zasigurno najpoznatiji parfem Crna mačka (franc. Chat Noir). Također Neva će početi proizvoditi osim Pitralona još jedan kultni muški parfem i after shave Tabac, njemačkog proizvođača Mäurer & Wirtz. Nevini parfemi su bili Crna mačka iz 1966. i Andrea 10 ml iz 1968. godine. Crna mačka se proizvodila i u formi kolonjske vode 60 ml i parfema 10 ml. U to vrijeme bilo je uobičajeno da se kolonjske vode u parfumerija prodaju iz litrenih boca u a svaki kupac bi donio vlastitu bočicu. Tako je i Neva imala kolonjsku vodu Tabac. Tabac je postojao i kao kolonjska voda 60 ml i parfem 15 ml i također je razvijen 1971. godine. Jedan od zadnjih poznatih parfema koji je proizvodio Chicogo bio je parfem Famoso 13 ml. Ralon je 2013. godine redizajniran u stilu drugih kultnih tradicionalnih brandova njege muškaraca.
Još jedan brend poznat generacijama je Plidenta. Kad bismo poredali jednu do druge sve Plidente koje su ikad proizvedene, došli bismo do Novog Zelanda! Prva je varijanta Plidente razvijena 1984., no puno prije kreiran je proizvod: 1964. godine Neva obnavlja prijeratnu proizvodnju Ravine zubne paste Optodent, ali s novom formulacijom s fluorom, što je bila prilična inovacija jer se prva zubna pasta s fluorom Crest pojavila na američkom tržištu tek 1958. godine. To je prva Nevina originalna zubna pasta, nakon licencne proizvodnje Nivea, Pebeco i Odol zubnih pasti pedesetih godina te licencne Odolove i vlastite Nevadont vodice za usta koje Neva proizvodi ranije. 1984. godine lansirane su tri Plidente: Plidenta Fresh, Plidenta Herbal i Plidenta s allantoinom, a 1988. godine Neva izbacuje na tržište i Plidentu Asept. Zanimljivo je da su prve 4 Plidente i danas u asortimanu Plidente, naravno potpuno izmijenjene i dopunjene formulacije!
U niz hrvatskih brendova, one kojima ljudi vjeruju, je i Nikel - kreme protiv celulita i slične formulacije već neko vrijeme su hit! Ovaj brend pokupio je na stranim i domaćim tržištima brojne nagrade za formulacije i inovacije... - Kreacija je potekla od mojih problema s preosjetljivom kožom za koju nisam mogla među ponuđenim preparatima na tržištu naći kremu koja je neće iritirati - ispričala je u jednom od intervjua osnivačica Nikela i magistra farmacije Mirjana Brlečić.
- Jednostavno sam kao farmaceut odlučila istražiti što je to što izaziva upalu, a onda i kreirale kremu bez aditiva, konzervansa i sintetičkih dodataka koje moja koža ne voli. No, trebalo je otkriti na koji način povezati prirodne sastojke kako bi najbolje prodirali u kožu, pa ih prilagoditi svakom pojedinom tipu. Kad sam otkrila tu tajnu dobila sam bezbroj ideja. Danas moja kolekcija ima 66 proizvoda, i to naravno nije kraj - . Nikel sadrži biljke hrvatskog podneblja, poput 100 % prirodnog anticelulitnog hita ulja bršljana ili 100 % prirodnog anti-age hita Eliksira protiv bora s 12 biljaka iz hrvatskog Mediterana. No, tu su i inovativne djelatne komponente uglednih svjetskih istraživačkih laboratorija koji posjeduju vrhunske biotehnologije u službi prirodnih supstanci. Uz kvalitetu, one jamče optimalnu učinkovitost i bioraspoloživost.
U našim ćete Farmacia ljekarnama odnedavno naći i S.Fresh, prvu hrvatsku kozmetiku s potpisom! Poznata poduzetnica Lana Biondić napravila je suradnju s Lavare kozmetikom i rođena je nježna linija S.Fresh. Nakon velikog uspjeha univerzalne kreme za ruke, lice i tijelo S.Fresh 24/7 s mirisom jasmina, linija je proširena paletom novih proizvoda - osvježavajućim parfimiranim maglicama Fragrance Mist s mirisima šampanjca i svježe breskve te baby pudera i čiste svježine, SOS! miracleom na bazi ulja gospinih trava, Reborn Body Scrub prirodnim pilingom za tijelo i Shine Body Butterom, a tu je i Apricot Face Polish na bazi prirodnih koštica marelica te balzam Honey, kiss me!
Kad je riječ o potpuno prirodnim proizvodima, odnedavno imamo još jednu beauty poslasticu koja je ubrzo postala vrlo popularna: Dr. Stribor Marković napravio je liniju za njegu kože, te je ekskluzivno za ItGirl.hr nedavno predstavio nastajanje jedne takve prirodne kreme! - Projekt kozmetike Dr. Stribor zapravo objedinjuje desetogodišnje iskustvo rada s pacijentima u ljekarni, no projekt smo zapravo konkretnije krenuli ostvarivati prije oko dvije, dvije i pol godine - istaknuo je Stribor Marković - zapravo smo objedinili iskustva pacijenata koji nas vode kroz svoje želje, te osmislili kreme koje će riješiti najčešće probleme kože, kao što su atopija, te suha koža i zacjeljivanje kože. Tu su sastojci poput macerata kantariona, gotu kole kojeg smo proizveli u hladno prešanom ulju marelice, ekstrakt nevena, ruža, argan, ulje noćurka, cvjetna vodica hamamelisa, aloe vera, ekstrakt ružmarina… Nabavljamo ih ili od francuskih i talijanskih provjerenih dobavljača ili kod nas ili proizvodimo sami. Nadam se da ćemo u skoroj budućnosti moći većinu, ako ne i sve sastojke nabaviti i proizvesti u Hrvatskoj - .
O vlastitom je beauty brendu, niz godina sanjala i magistra farmacije Jagoda Ćerić koja je pokrenula liniju San, čije kreme iz rodnog Čakovca svakodnevno putuju diljem Hrvatske i stižu do zadovoljnih korisnica… - - Proizvodnja kozmetike je stvarno bila moj san i stoga sam tvrtku i nazvala SAN-10. Još dok sam studirala znala sam da želim proizvoditi nešto vlastito, a prilika za to mi se ukazala tek s vremenom. Bogata hranjivim tvarima iz prirodnih sastojaka i ulja, SAN prirodna kozmetika je jedinstvena na tržištu sa svojom vrhunskom kvalitetom i cijenom prihvatljivom i pristupačnom svima. Maslinovo ulje, ulje slatkog badema, ulje pšeničnih klica, kantarionovo ulje, shea maslac, kakao maslac, crvena alga, eterično ulje čajevca i lavande su sastojci zbog kojih će vam vaša koža biti zahvalna. Oni osiguravaju dugotrajno djelovanje, a zbog bogatstva tih sastojaka rezultati mogu biti vidljivi vrlo brzo - ističe Jagoda Ćerić. Uz godine iskustva i rada u ljekarni, slušajući svakodnevno potrebe ljudi i zahtjeve njihove kože omogućile su magistri Ćerić da prilagodi svoje ideje zahtjevima kupaca i složi tri proizvoda koji zadovoljavaju potrebe mnogih. Na tržištu se tako trenutno nalaze Dječja krema za njegu i zaštitu kože, Dnevna hidratantna krema za lice, te Noćna hranjiva krema za lice.
Jeste li čuli za Malu od lavande? Izuzetno zanimljiv projekt nastao u okolici Zagreba. Danas Mala od lavande putuje Evropom, narudžbe svakodnevno stižu i iz Velike Britanije, a nastaju u domaćoj proizvodnji koju je pokrenula Ivana Trut: - Krenuli smo sa sirovinama od OPG-a, cvijetom lavande, eteričnim uljem i hidrolatom, a sada imamo preko 300 proizvoda u ponudi. 90% naših proizvoda su i veganski, a imamo i vlastite žigove za Vegan friendly i Cruelty free oznake. Sastojci su raznoliki, sve što se proizvodi u Hrvatskoj kupujemo ovdje, a ono što mi ne proizvodimo nabavljamo ili od uvoznika ili direktno od proizvođača iz Francuske i Engleske - . Kako je počelo? - Ne tako davne 2008. godine u malom selu Rečica Kriška na sjeveroistoku Zagrebačke županije malo poljoprivredno gospodarstvo obitelji Trut pokreće ekološki uzgoj lavande Budrovke. Prva lavanda je posađena u proljeće 2008. godine te je do danas u nadziranoj ekološkoj proizvodnji. Osim uzgoja lavande, gospodarstvo se bavi i proizvodnjom raznih pripravaka od lavande, meda, voćnih rakija i slično - . Prodaja se odvija isključivo preko interneta.
Od pilinga i paste za zube do parfema: Mala od lavande ima veliku ponudu!
Po čemu su prepoznatljivi naši beauty brendovi? Po kvalitetnim sastojcima, uglavnom prirodnim formulama, domaćim ekstraktima i dugoj tradiciji ili pak malim kolekcijama proizvoda koji zadovoljavaju visoke kriterije njege lica i tijela. Vrijeme je da se ove stvarčice nađu u svakoj kupaonici jer samo podrškom domaće proizvodnje i industrije možemo doprinijeti revitalizaciji naše ekonomije.