10. DIPMOD revija diplomskih kolekcija TTF-a // Blanka Gotić pobjednica, predstavili se i Antonija Bracanović, Antonija Bucić, Patricia Djedović, Dino Dujić, Jana Filipčić, Marta Jurčić te Jagoda Kukulj

    8 autora predstavilo je svoje dizajnerske ideje, modno oblikovanje i estetiku na jubilarnom DIPMOD-u, reviji diplomanata TTF-a, od mentorstvom prof. art. dr. sc. Jasminke Končić i dr. sc. Duje Kodžomana.

    blanka gotic dipmod 2025

    Fotografije iz backstagea potpisuje Zvonimir Ferina, model Blanke Gotić - kreativna kosa koja odijeva tijelo, "Obedience in Fragments".  Ritualno stilizirana kosa dio je autoričina narativa o poslušnosti, raskolu i intimnoj pobuni, a inspiracija mormonski vjerski elementi odijevanja

    Jubilarna revija diplomskih kolekcija studenata modnog dizajna Sveučilišta u Zagrebu Tekstilno-tehnološkog fakulteta, održana je u SEECEL-u, a pobjednica je Blanka Gotić s kolekcijom "Obedience in Fragments". Svoje diplomske kolekcije predstavili su i: Antonija Bracanović, Antonija Bucić, Patricia Djedović, Dino Dujić, Jana Filipčić, Marta Jurčić te Jagoda Kukulj.

    Ključni ljudi iza projekta DIPMOD, Jasminka Končić i Duje Kodžoman s Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu, stoje kao snažna podrška novoj generaciji mladih modnih autora.

    ZFR31106

    Prof. art. dr. sc. Jasminka Končić

    Njihova uloga nadilazi ulogu mentora – oni sustavno njeguju kreativne potencijale studenata, pomažući im da realiziraju vlastite ideje, razumiju procese oblikovanja i značenja odijevanja te otkriju vlastiti autorski izričaj.

    ZFR32109

    Dr. sc. Duje Kodžoman

    Kroz DIPMOD mladi stječu ne samo tehničke i estetske vještine, već i svijest o modi kao obliku umjetničkog izražavanja.

    Stručni žiri zadužen za proglašenje najbolje diplomske kolekcije činili su: Nives Bokor (Vogue Adria), Denis Butorac (fotograf), eNVy ROOM (modni brend - Nikica Ivančević i Vjeko Franetović), Jasminka Končić (art direktorica DIPMOD-a) i Vicko Racetin (pobjednik DIPMOD-a_8_9).

    Blanka Gotić - Obedience in Fragments

    Diplomska kolekcija mlade autorice Blanke Gotić proizašla je iz istraživačkog urona u vizualnu i simboličku strukturu odijevanja unutar mormonske vjerske zajednice.

    ZFR31515

    Kolekcija transformira elemente poput odjeće iz hrama u avangardne siluete, dok simboli — orlova vrata, košnica, ritualno stilizirana kosa — postaju nositelji narativa o poslušnosti, raskolu i intimnoj pobuni. U tekstilnu strukturu utkana je refleksija o naslijeđu i njegovoj tihoj dekonstrukciji, čime se tradicija ne ruši, već fragmentira i iznova gradi unutar nove estetske stvarnosti.

    Svaka kolekcija, pa tako i ova, nije tek skup odjevnih predmeta, već promišljeni konceptualni izraz, dizajnerski jezik kroz koji se komunicira osobna, kulturna i društvena priča.

    ZFR314051

    U tom kontekstu, uloga mladih dizajnera nadilazi tehničku izvrsnost. Ključno je da odjeća postane prostor izraza, introspekcije i komentara, vizualno sredstvo kroz koje se oblikuje identitet, senzibilitet i umjetnička pozicija.

    Antonija Bracanović: Aven Romale

    Mekani til, vibrantne boje i ekscentrična ornamentika tijela čine osnovu kolekcije Aven Romale autorice Antonije Bracanović, koja ulazi u svijet romske kulture odijevanja s poštovanjem i istraživačkom dubinom.

    ZFR31541

    Posebno ju zaokupljaju raskošne ceremonijalne vjenčanice Irskih Putnika, čija estetika izaziva igru između svakodnevice i spektakla. Kolekcija pulsira u ritmu pokreta — lepršave suknje postaju žive forme koje u hodu otkrivaju slojeve identiteta, mekoće i slobode. U tom delikatnom spoju tradicije i mode, Bracanović oblikuje suvremenu viziju kulturnog pamćenja.

    Antonija Bucić: Utopia est ineluctabilis

    Kolekcija Antonije Bucić razotkriva tamnu stranu današnjeg digitalnog zrcala. Utopia est ineluctabilis oštar je modni iskaz protiv diktata društvenih mreža i nametnutih estetskih standarda.

    ZFR323041

    Kroz konceptualno oblikovane komade, autorica secira fenomene digitalne manipulacije – retuširana lica, iskrivljene proporcije, idealizirane slike tijela – otkrivajući njihovu toksičnu prisutnost u adolescenciji. Njezina moda nije utočište, već upozorenje: kolekcija postaje vizualni manifest protiv selfie dismorfije i pritiska savršenstva.

    Patricia Djedović: Mainstream Identity

    Mainstream Identity Patricie Djedović gradi se na sudaru svjetova — punk subkulture i glam rock senzibiliteta. Ova kolekcija pulsira energijom kontrasta: metalni lanci, sigurnosne igle, šljokice i digitalni tisak spajaju se u eklektičan kolaž urbane estetike i osobne ikonografije.

    ZFR31620

    Djedović istražuje granicu između odijevanja kao izraza pripadnosti i pobune, kreirajući svijet u kojem je svaka tekstura komentar, a svaki detalj nositelj stavova. Moda je ovdje oružje, ali i igra – i upravo u toj dvostrukosti pronalazi svoju snagu.

    Dino Dujić: Revelations

    U kolekciji Revelations, Dino Dujić oblikuje suvremeni mit, crpeći inspiraciju iz biblijskog teksta Otkrivenja 4:6–8. Modni segmenti temelje se na četiri apokaliptična bića — lavu, biku, čovjeku i orlu — i svaki od njih postaje početna točka za snažan simbolički izraz.

    ZFR32433

    Dujićeva moda vibrira duhovnošću, propituje ulogu odjeće kao nositelja značenja, granicu između svetog, tjelesnog i vizualnog izraza. Ova kolekcija ne traži pozornost, već tišinu u kojoj se moda pretvara u molitvu oblikovanu formom.

    Jana Filipčić: Nedefinirana granica

    Kolekcija Nedefinirana granica Jane Filipčić ne bavi se odjećom kao statičnim predmetom, već kao produžetkom tijela — fleksibilnim, fluidnim i uvijek u pokretu.

    ZFR31707

    Umjesto klasične modne piste, Filipčić bira performans kao način prezentacije, brišući granice između kostima i modne kreacije. Pokret oblikuje odjeću, a odjeća usmjerava pokret — taj dijalog stvara suvremenu koreografiju u kojoj moda postaje tijelo koje govori. Svaka silueta je trenutak, a svaki šav – pokret.

    Marta Jurčić: Polycubistic Perspective

    U kolekciji Polycubistic Perspective, Marta Jurčić razlaže tijelo kroz kubističku prizmu, oblikujući geometrijske forme koje mu daju skulpturalnu dimenziju. Fragmentacija, višestruke perspektive i volumeni pretočeni su u tekstil, stvarajući modnu arhitekturu koja redefinira siluetu.

     ZFR32773

    Matice, vijci i industrijski spojevi naglašavaju konstruktivni proces, pretvarajući svaki komad u umjetnički objekt. Jurčić stvara hibrid mode i skulpture – tijelo više nije nositelj, već kompozicija u prostoru.

    Jagoda Kukulj: La dégradation de la révolution

    Borgovski identitet, uniformiranost i hladna perfekcija digitalnog doba polazišta su kolekcije La dégradation de la révolution dizajnerice Jagode Kukulj. Skulpturalni volumen koristi kao temelj za konstrukciju odjeće, oslanjajući se na forme iz 20. stoljeća – monolitne mase, izdužene linije, ispupčeni oblici – koji se pretvaraju u funkcionalne modne artefakte.

    ZFR32423

    Kukulj propituje modu i skulpturu kao socijalne entitete koji oblikuju javni prostor. Identitet, u njezinoj viziji, postaje isprogramiran i izbrisan, pretvoren u algoritam — hladno, precizno, neosobno. Poput borga.

    Tags: Moda DIPMOD