Arhitektonski kolektiv BIRO o TOP 4 // kako je nastao prostor nove NICHE parfumerije, na lokalitetu SAKRALNE kurije na Kaptolu

    Borut Mihalić nedavno je otvorio 4. TOP, parfumeriju smještenu na Kaptolu, u prostoru koji je zahtijevao adaptaciju, ali i posebnu pažnju radi toga što se radi o povijesno važnom lokalitetu.

    Projekt uređenje interijera osmislio je kreativni tim arhitektonskog kolektiva BIRO, predvođen Sašom Košuta i Mariom Peko. Oni su ujedno i odgovorili na pitanja koja sam im poslala.

    DSC 7233

    Koje su sve intervencije u prostoru bile potrebne prije službenog otvorenja parfumerije?

    Početni građevinski zahvat uključivao je temeljitu adaptaciju zatečenog stanja, od ogoljenja slojeva poda do samih konstruktivnih elemenata, od struganja slojeva zida do zdrave građe, novog razvoda struje, promjene vanjske stolarije, borbe s vlagom, implementiranja novog sanitarnog čvora te mnogih drugih radnji za zadovoljiti uvjete suvremenog života i rada.

    Kako ste usuglasili priču o mirisima, niche i skincare te ujedno sačuvali sakralnost samog prostora, ideja oko uređenja?

    Zatečeni povijesni ambijent kaptolske kurije Strezoj uvelike je definiran svojom prostornom geometrijom satkanom od naglašenih svodova, masivne zidane građe te skromnih otvora pročelja.

    DSC 7298

    Invertirani doživljaj prostornosti potvrdio je inicijalnu zamisao uređenja novog prostora parfumerije vođenu idejom kreiranja svojevrsnog ‘kabineta čuda’, enigmatičkog ambijenta kao okosnicom istraživanja bogate riznice niche brendova.

    Osnovni elementi uređenja svode se na dva jaka akcenta. Prvi, kontinuirani slijed parapetnog formata objedinjuje skladišni prostor, zidnu oblogu, mjesto odmora te istak u svrhu elementa blagajne.

    Drugi akcent, izložbena polica lagane konstrukcije podređuju se geometriji pripadajuće niše koketirajući svojom formom sa zatečenim detaljima. Izlaganje i testiranje asortimana fokusirano je na četiri navedene police čineći ih okosnicom zbivanja i druženja.

    DSC 7248

    Treći element oblikovanja slobodno fluktuira unutar omeđene praznine ulazne sobe u formatu personaliziranih izložbenih volumena prezentirajući pojedine brendove kao zasebne punktove.

    Aspekt odabira materijala i tonaliteta bazira se na prirodnim, suptilnim smjernicama poput drvene ovojnice, toniranja zidne plohe betonskim premazom, terrazzo podnog opločenja ili pak detalja ispuna od vunenog tepiha stavljajući sav naglasak i pažnju na metalne police zlatnoga tona sa stalnim postavom pripadajućeg asortimana.

    DSC 7172

    Kako se uklopio tekstil u sami prostor?

    Doprinos uređenju interijera upotpunila je modna dizajnerica Nataša Mihaljčišin, kroz dva personalizirana rada isključivo rađena za prostor nove Top prodavaonice. Naime, putem kukičanih elemenata zlatnih niti ornamentno je nadopunjen volumen blagajne te je formirana trakasta zavjesa koja odvaja javni dio prostora trgovine od privatnog.

    DSC 7159

    Nadalje, mekani detalji od vunenog tepiha postavljeni su kao opreka metalnoj strukturi polica stvarajući time kontrast i dinamiku među materijalima i teksturama. Proizvod su tvornice vunene pređe reGalerija iz Zaboka.

    Kako je moguće sačuvati originalan izgled, kojim sve zakonitostima prostor podliježe?

    Potreban je senzibilitet prema užem kontekstu jedne kurije unutar kojeg se djeluje kao i uviđaj prema ambijentalnosti povijesnog nasljeđa Kaptola te kroz te aspekte implementirati suvremeni izričaj specijalizirane prodavaonice kao takve.

    DSC 7255

    Koje stvari ne smijete mijenjati pri uređenju prostora poput ovog?

    Kod rada na projektu ovog tipa ne bi se trebalo ozbiljnije utjecati na postojeću građevinu jer je izuzetno vrijedna i osjetljiva na bilo kakve promjene. Zbog toga su svi zahvati na ovom projektu svedeni na minimum, a prioritet je bio dovesti postojeći prostor u stanje koje odgovara zahtjevima jedne suvremene trgovine bez zadiranja u organizaciju ili strukturu građevine.

    DSC 7301

    Osim toga, važno nam je bilo i da se prostor estetski prilagodi željama investitora kroz odabir materijala i formi usklađenih s kontekstom.

    Najveća ograničenja kod rada na ovakvim građevinama odnose se na vanjski izgled iste pa smo se na ovom projektu suzdržali od suvišnih intervencija dodavajući samo decentni reklamni natpis trgovine koji svojom dimenzijom i oblikovanjem minimalno utječe na izgled građevine.

    DSC 7267