FISHERMANCORE spaja tehničko i romantično - zaštitu od vlage i kiše s imaginacijom mora, luka i ribarskih sela

    U povijesti mode ponavljaju se trenuci kada funkcionalna odjeća prelazi iz radnog u modni kontekst. Radne jakne, vojni kaputi, mornarske uniforme ili pilotske jakne, svi su ti odjevni komadi tijekom 20. stoljeća prošli transformaciju iz nužnosti u estetiku. Današnji fenomen fishermancorea uklapa se upravo u taj obrazac: ono što je nekoć bilo praktična oprema ribara, danas je postalo kodirani znak suvremenog stila.

    LAWSZ

    „The Life Aquatic with Steve Zissou” Wesa Andersona

    Od workwearea do gorpcorea

    Kako bi se shvatila popularnost fishermancorea, potrebno ga je smjestiti u širi okvir muške mode posljednjih dvadeset godina.

    Radna odjeća (workwear) ušla je u mainstream zahvaljujući brendovima poput Carhartta, dok je gorpcore, orijentiran na tehničku i outdoor opremu, dodatno normalizirao ideju da odjeća namijenjena prirodi može funkcionirati u urbanom kontekstu. Fishermancore logičan je nastavak te putanje: nakon planinara, skijaša i trkača na red su došli ribari.

    @gazette_gal Are you jumping ship on this aesthetic? 🎣☁️🐟🧣👢 #gazettegal #fishermanaesthetic #2025trends #springstyle #springaesthetic #greenscreen ♬ original sound - Gazette gal

    Vizualni i materijalni kodovi

    Estetika Fisherman Corea oslanja se na nekoliko prepoznatljivih elemenata. To su prsluci s više džepova, vodonepropusne čizme, vuneni Aran puloveri, mornarske kape i prugaste majice, uz neizbježne mokasine i gumene sandale. Posebnu ulogu ima koloristička paleta, dakle tonovi bež, maslinaste, tamnoplave i crvene koja evocira utilitarnu, ali istodobno nostalgičnu dimenziju ribarskog života. U tom smislu Fisherman Core spaja tehničko i romantično: zaštitu od vlage i kiše s imaginacijom mora, luka i ribarskih sela.

    Od nišnih signala do globalnog trenda

    Prve najave trenda pojavile su se 2024. godine, od naslovnice ribarskog magazina "The Drake" s Drakeom do suradnji američkog Kitha i japanskog South2West8. Brendovi poput Bodea dodatno su učvrstili estetiku uključivanjem ribarskih motiva u editorijale i interijere. U 2025. fishermancore postaje dominantan kod na društvenim mrežama, Pinterest ga proglašava pojmom godine, dok TikTok nastavlja reproducirati varijante trenda kroz #tinfishtok.

    Time se potvrđuje tipična putanja suvremene mode: od subkulturnih ili nišnih izvora, preko digitalne amplifikacije, do globalne popularizacije.

    @elianacolletti “Fisherman-core” style is on the 2025 Pinterest Predicts. This is an analysis of trending searches for items and this style includes: Fisherman sandals +30% Cable knit sweater +110% Fish bag +50% Raincoat outfit aesthetic +35% Sardine tattoo +80% If you’re discovering your personal style and learning how to thrift for things you like this video could serve as inspiration! Look for good quality materials such as cotton, cashmere and wool for your sweaters and coats and try to avoid thrifting fast fashion brands like Shein, Zara, H&M and Fashion nova. #fisherman #style #fashiontrend #2025 #thrifted #thrift #thrifting #thriftedfashion #vintage #fashion ♬ original sound - Noah Kahan

    Kulturne reference i semiotika

    Fishermancore ne funkcionira samo kroz odjevne predmete, već i kroz snažan kulturni imaginarij.

    Referentne figure kreću se od Popeyea i Hemingwaya do filmskih ikona poput Alaina Delona i Paula Newmana na odmoru sedamdesetih, ili pak fiktivnih svjetioničara iz filma The Lighthouse. Svaki od tih likova nosi simbolički kapital: snagu, melankoliju, vezu s prirodom i istodobno prizvuk avanture. Upravo taj spoj daje Fisherman Coreu kulturnu težinu koja ga razlikuje od pukog trenda. Likovi na koje se Fisherman Core najčešće poziva su i protagonisti filma „The Life Aquatic with Steve Zissou” Wesa Andersona, Meg Ryan u filmu „You’ve Got Mail” te japanski junak Sampei.

    WES ANDERSON MOVIES // artistički svijet nesavršenih ljudi, vizualna simetrija – kazalište preneseno na film, emocije u boje

    Post-quiet luxury i ribarska aura

    Ako je prethodna faza muške mode bila obilježena “quiet luxuryjem”, diskretnim znakovima bogatstva i suptilne elegancije, tada fishermancore predstavlja njegov post-fazu. Umjesto neupadljive luksuzne odjeće, sada se traži funkcionalnost koja signalizira mogućnost slobode: jedrenje, ribarenje, odlazak u prirodu. Riječ je o estetici koja ne govori o radu koliko o privilegiji izbora, jer tek onaj koji ne mora ribariti za život može ribarsku odjeću nositi kao modni iskaz.

    IZLOŽBA "ACCIDENTALLY WES ANDERSON" @ HONG KONG # simetrična kompozicija, pastelne boje i nostalgična estetika

    Fishermancore nije prolazna stilska anomalija, već logična faza u dugom procesu aproprijacije radne odjeće u modnom kontekstu.

    U njemu se spajaju tehnički aspekti, nostalgične reference i suvremeni digitalni mediji koji svaki trend ubrzavaju i globaliziraju. Ono što je nekada bilo praktično sada je postalo simbolički kapital, a ribarski prsluk, poput nekadašnjeg trench coata ili pilotske jakne, prelazi iz funkcije u modu.

     

     

    Fishermancore i zen dimenzija ribara, dublje razmišljanje o ideji slobodnog čovjeka koji je stpljiv satima

    U pozadini trenda skriva se i dublja simbolika samog čina ribarenja.

    Ribar u kolektivnoj imaginaciji nije tek radnik ili lovac na hranu; on je arhetip skromnosti, strpljenja i introspekcije. Za razliku od lova, koji podrazumijeva akciju i osvajanje, ribarenje je mirna, gotovo ritualna praksa. Ono traži tišinu, prisutnost i svjesno čekanje, a to su osobine koje ga približavaju zen tradiciji kontemplacije.

    Suradnja eNVy rooma i studenata TTF-a # projekt eNVision otvara prostor učenju o OBLIKOVANJU, REALIZACIJI I REINTERPRETACIJI IDEJE