Anto Magzan dugogodišnji je suradnik naših medija, jedan od izuzetnih fotografa koje poznajem s pressica, no ujedno je freelancer koji je otišao korak dalje. Njegov pristup je više umjetnički, konstantno se educira i pohađa seminare, a i član je ULUPUH-a. Danas kad se svi svaki dan fotkamo i živimo u eri silnih vizualnih podražaja, Anto svoje mjesto pronalazi u više artističkim 'vodama'.
Zanimalo me kako vidi fotografiju i koji su mu omiljeni motivi te ono vječito pitanje – treba li ti neka fensi oprema ili kamera za dobru fotku? Evo što mi je odgovorio.
Pjevačica Rihanna u Sydneyu na premijeri akcijskog filma 'Battleship' u kojem glumi mornaričku časnicu Raikes
DOBRA FOTOGRAFIJA JE ONA KOJA zadržava pažnju promatrača i ne dopušta mu da skrene pogled. Razliku između dobre i prosječne fotografije je kadar koji krije više od onog vidljivog u prvi mah.
To može biti detalj, emocija, izraz lica, pozadina. To je fotografija kroz koju promatrač dobiva priču, svjedočanstvo nekog prostora i vremena ili se s njom poistovjećuje. Mora biti prisutno nešto mimo dobre kompozicije, a što će to biti ovisi o fotografu, ali i o promatraču.
Kampanja pod nazivom 'Deset grijeha agencija' za agenciju Content Engine
OMILJENI MOTIVI SU MI PRVENSTVENO LJUDI. U ljudima vidim neiscrpan motiv koji uvijek daje nešto novo. Smatram da ne postoji kompleksniji prizor od ljudskog lica. Na njemu je ponekad vidljiv cijeli život, a ponekad je toliko obilježeno onim što se događa ispred njega, da se kroz lice zrcali više nego na ijednom drugom motivu.
Osim tzv. namještenih portreta, volim fotografirati i lica prolaznika, nesuđenih modela koji nisu ni svjesni da im je duša uhvaćena kroz moj aparat. Draga mi je i tehnika dvostruke ekspozicije pri portretiranju. Uživao sam, recimo “udvostručujući” Dimitrija Popovića i njegovu opsesiju Franza Kafku gdje se na fotografiji ne vidi gdje Popović počinje, a Kafka završava.
Fotografija snimljena u backstageu Modnog ormara te izložena na izložbi 'Reminiscencije na Modni ormar'
DOBAR FOTOGRAF NE OVISI O OPREMI. Možda je to bio slučaj prije pedesetak i više godina kada je osnovna fotografska oprema bila dostupna samo uskom broju ljudi, ali danas kada gotovo svaki mobitel ima ugrađenu kameru prošlo je vrijeme tog elitističkog pristupa fotografiji. Povijest umjetnosti ne bilježi koju je vrstu uljane boje koristio Picasso.
Za dobru fotografiju potrebna vam je dobra ideja. Ne tvrdim da se ne snimaju sjajne fotografije recimo dronovima i vrhunskom opremom, ali i iza tog upravljača mora stajati maštovit pojedinac. Inače ne izlazimo iz sfere vizualno privlačnog te ne ulazimo u područje umjetnosti.
Ivan Midžić, kipar i dizajner nakita za izložbu 'Izlog u radu ll'
DA IMAM HRPU LOVE nastavio bih fotografirati, vjerojatno čak i bolje nego što to sada činim. Naime, ne bih bio opterećen svakodnevnim brigama koje muče sve freelancere. Vjerojatno bih se više posvetio nekim od svojim najdražih projekata, a to su ciklusi portreta gradova Light&Shade, u crno-bijeloj tehnici.
Nakon što sam u tom ciklusu “portretirao” Sydney, Barcelonu i Sarajevo, fokusirao bih se na putovanja i prikazivanje općih mjesta gradova na nov način. Najvećim komplimentom smatram kada mi ljudi kažu da ne mogu vjerovati da se radi o istom gradu i motivima koje su bezbroj puta vidjeli, ali nikada u takvom izdanju.
Ozren Bonačić, vaterpolska legenda sudjelovala je na četiri olimpijska natjecanja, s izložbe 'Zlatne godine – sportaši nekad i sad'
SVATKO SE MORA KONSTANTNO NADOGRAĐIVATI I EDUCIRATI, ako se nečime ozbiljno i strastveno bavi. Mislim da je suvremena fotografska scena dosta agilna pa imam sreću često sudjelovati u edukacijama i seminarima.
Trenutno pohađam tromjesečni seminar s legendarnim američkim fotografom Christopherom Morrisom koji je u četrdesetak godina proživio i fotografirao nevjerojatne stvari; od ratova, genocida, američkih izbora, najvećih zvijezda… Nakon tri mjeseca rada s njim zamislite samo koliko iskustva možete izvući iz takvog profesionalca.
Dimitrije Popović (dvostruka ekspozicija), eminentni hrvatski slikar, kipar, filozof i pisac. Slikarov portret snimljen je u njegovom ateljeu dok je radio na ciklusu Kafkinog djela 'Preobražaj'
Skulptura Miroslava Krleže na Gvozdu s izložbe 'Kroz ušicu igle'
S izložbe 'Sydney Light&Shade'
Barcelona, Nacionalni dan Katalonije, snimljeno tjedan dana prije povijesnog referenduma za neovisnost. S izložbe 'Barcelona Light&Shade'
Radnik za vrijeme marende čita knjigu na Ilici
Potres u Zagrebu
Ples derviša u Galata Mevlevihanesi Müzesi u Istambulu
Modna revija Dove Fashion.hr na Zagrebačkom velesajmu
2 Chellos u zagrebačkoj Areni