Osma po redu Izložba hrvatskog dizajna u organizaciji Hrvatskog dizajnerskog društva održat će se od 4. do 28. rujna 2014. u zagrebačkom Muzeju za umjetnost i obrt koji već treći puta ugošćuje ovaj izložbeni projekt (prva, Izložba hrvatskog dizajna 01, održana je u Galeriji Forum 1999. godine).
Studentski rad Maja Jandrić: Twool / produkt
Recentna dizajnerska produkcija predstavljena je ove godine s rekordnih 326 radova (274 profesionalna i 52 studentska rada) razvrstanih u šest kategorija: dizajn vizualnih komunikacija, dizajn u digitalnim medijima / dizajn interakcija, industrijski / produkt dizajn, prostorne i grafičke intervencije i sistemi, modni i odjevni dizajn te koncept.
Na dan otvorenja članovi Ocjenjivačkog suda dodijelit će nagrade i priznanja najboljim radovima u svakoj od kategorija, uključujući i Icograda Excellence Award koja se dodjeljuje najboljem radu u području kategorije vizualnih komunikacija te Veliku nagradu HDD-a. Upravni odbor HDD-a dodijelit će Nagradu za životno djelo Bogdanu Budimirovu za izniman doprinos hrvatskom dizajnu.
Grupa: Arigato / produkt dizajn
- Od prve Izložbe hrvatskog dizajna 01 u Galeriji Forum 1999. godine do danas prošlo je 15 godina - ističe Ivana Borovnjak u uvodu kataloga - a izložba 1314 osma je po redu takva manifestacija u organizaciji Hrvatskog dizajnerskog društva. U međuvremenu je uspostavljen bijenalni ritam održavanja koji predstavlja recentnu dizajnersku produkciju iz područja dizajna vizualnih komunikacija, dizajna u digitalnim medijima i dizajna interakcija, produkt dizajna, modnog dizajna i dizajna koncepata. Proširenje kategorija u odnosu na prve izložbe, nužnost je koja prati hibridizaciju dizajna uslijed brzih socijalnih i kulturoloških promjena. U prilog tome da je potrebna još radikalnija revizija ovakve kategorizacije govori činjenica da se na svaku sljedeću izložbu prijavljuje čitav niz najrazličitijih projekata - od eksperimentalnih do istraživačkih i konceptualnih - koje sve prati jedna te ista poveznica, a to je generalna tendencija brisanja granica među disciplinama i sve teže podvlačenje jasne crte između pojedinih povijesno etabliranih kategorizacija. Primjena dizajnerske metodologije u procesu mišljenja i stvaranja unutar različitih sfera društvenog djelovanja jedna je od bitnih odrednica same naše discipline danas.
Studentski rad Vanja Veselić: IIII / modni I odjevni dizajn
Svoje mišljenje otkrila je jedna od naših najboljih dizajnerica, Branka Donassy: pozicija modnih dizajnera je danas kod nas vrlo osjetljiva i nestabilna s obzirom na uvjete u kojima stvaraju, kada se objektivno mogu uzdati samo u vlastite snage i snalažljivost u preživljavanju. Sami moraju organizirati proizvodnju u situaciji nakon sustavnog uništenja domaće modno-tekstilne industrije i ostanka manjih i uglavnom nedostatno tehnički i stručno-kadrovski opremljenih, te samo nekolicine većih koji su orijentirani na lon poslove i nisu zainteresirani za suradnju sa dizajnerima. Za to ima i objektivnih razloga, jer vlastiti dizajnerski proizvod zahtijeva velika rizična ulaganja koliko u samom procesu realizacije proizvoda, toliko i u plasmanu na tržišta na kojem vladaju stroga pravila igre i ogromna konkurencija. Domaće tržište je premalo, zatrpano jeftinim uvozom i potpuno neorganizirano u smislu planskih naručivanja kolekcija, po kojem principu funkcionira modna industrija u cijelom svijetu. Rijetki su domaći dizajneri koji uspijevaju održati proizvodnju i uz velike napore plasirati proizvode u inozemstvu. Sasvim je razumljivo i da najtalentiraniji i ambiciozniji mladi dizajneri odlaze u inozemstvo nadajući se pronaći sigurnije mjesto za profesionalni prosperitet.
Studentski rad Lana Grahek: Knjiga letteringa / vizualne komunikacije
Numen ForUse: Polygon / produkt