IZLOŽBA // kako je moda postala hibridna @ ULUPUH

    Selektirana tematska izložba ULUPUH-ove Sekcije za oblikovanje odijevanja, Vizije – Modna hibridnost, otvara se u utorak, 13. lipnja u 19 h, u galeriji u Tkalčićevoj 14 u Zagrebu.

      AlidaMezic cr
    Matija Čop istražuje odnos tijela i odjevnog predmeta te njihovu simbiozu. Takva forma mode omogućava da tijelo bude spektakularno i uvijek u potrazi za izvornim identitetom.

     

    Suvremena moda iznova čini eksperiment i hibridna je, što je odličje mreže u kojoj djeluje. Akceleracija modnog sustava kao i pitanje inovativnosti, virtualiteta te cikličkog ponavljanja robe, ono su što suvremena moda u svojoj otvorenosti čini transparentnim. Čini se da se u suvremenoj modi spajaju svi teorijski modeli, od semiotike mode do apokalipse tijela. No ono što ju izdvaja od drugih formi suvremenoga života u doba novih medija jest totalnost komunikacije, jer se moda spaja s tijelom. Forma mode ostaje otvorena za ono prošlo i buduće. Na taj način suvremena moda dobiva svoj vrhunac u beskonačnosti, ali uvijek uz mogućnost vraćanja i ireverzibilnog odnosa spram prošlosti - Petra Krpan i Jadranka Hlupić Dujmušić, iz predgovora. 

     

     AlidaMezic cr
    Kao bazu za svoj rad Duje Kodžoman uzima poremećaje ličnosti koji rezultiraju teatralnošću i namjernim integriranjem elemanata kiča. Hibridnost i eklektičnost mode preostaje jedino mjesto za njezino cikličko obnavljanje.

     

    ULUPUH-ova Sekcija za oblikovanje odijevanja periodično predstavlja radove svojih članova unutar ciklusa izložbi krovnog naziva VIZIJE, apostrofirajući aktualnost modnog izraza koji iz sadašnjosti projicira moguću budućnost. Kustosice ovogodišnje izložbe, i same modne dizajnerice, Petra Krpan i Jadranka Hlupić Dujmušić, detektirale su kao jednu od dominantnih pojava u suvremenoj modi tzv. modnu hibridnost, i postavile ju kao temu, izazov za autore izlagače.

     

    AlidaMezic cr
    Tijelo suvremene mode samo je posljedica terora povijesti, invazije novih medija i simulacije te nestanka subjekta. O tome kroz istraživanje filma govori rad Tihane Mikša Perković, kao instalacija tijela koje je krvavo i ranjivo, ali uvijek u mogućnosti pretakanja sadržaja.

     

    AlidaMezic cr
    Rad Alide Mezić referira se na psihološku dimenziju subjekta gdje se on štiti od vanjskih utjecaja suvremenog života.