Multimedijalna izložba Paralaksa (grč. promjena, odstupanje) dizajnera Matije Čopa i fotografa Vanje Šolina otvara se u četvrtak u 19 sati u zagrebačkoj Galeriji Kranjčar na Kaptolu. Ovim projektom autori na konceptualan način povezuju arhitekturu i povijest te kroz modno oblikovanje, multimedijalnim alatima ukazati na odnos nacionalnog nasljeđa (Šibenska Katedrala) i završnog proizvoda, Matijinih odjevnih predmeta.
Matija Čop jedan je od naših modno-umjetničkih autora čiji rad i inače propitkuje arhitektonske koncepte u sferi odijevanja, a trenutno autor pohađa postdiplomski studij na Royal College of Arts. Londonska scena obojici je bliska - Vanja Šolin odradio studij fotografije na University of the Arts London (London College of Communication).
- Matija Čop svoje odjevne predmete izrađuje od suvremenog etilen-vinil-acetat (EVA) materijala, režući ga laserom i potom spajajući bez šivanja ili upotrebe ljepila. On ih, dakle, nedvojbeno konstruira, u tu se svrhu služeći montažnom tehnikom izrazito bliskom onoj kakva je upotrijebljena pri izgradnji spomenute katedrale, u cijelosti sazdane od kamena. Čop izbjegava šivanje ili lijepljenje baš kao što Juraj Dalmatinac, a nakon njega i Nikola Firentinac, više ne zidaju, nego svoju katedralu najprije klešu i potom komad po komad sastavljaju. I Čopovi odjevni predmeti i šibenska stolna crkva na taj su, dakle, način rezultat organičkog promišljanja, pri čemu će u oba slučaja dekorativni čimbenici izrastati izravno iz onih konstruktivnih, nerijetko se s njima i posve poistovjećujući – napisao je poznati kustos, povjesničar umjetnosti Vanja Babić.
Fotograf Vanja Šolin zaokružuje fazu projekta vizualima mode, nakita i arhitekture. Cijela priča kroz metodu dekonstrukcije dobiva novu dimenziju u interpretaciji modne fotografije, koja je usko povezana s arhitekturom, nacionalnim nasljeđem i njihovim značenjem kao elementarnim sjemenom umjetničkog stvaralaštva.