Kako bi zaključila temu o povijesti šminkanja, naša stručna suradnica Natalija Primorac obratila je pažnju i na lokalnu industriju ljepote, stvaranje svjetskih stilova, kao i na razlike između Istoka i Zapada... (Prve dvije teme možete pročitati ovdje i ovdje / od Kleopatre do Marilyn)
Moda se mijenjala, baš kao i stilovi šminkanja, tijekom cijelog dvadesetog stoljeća. Mnoge od tih trendova nosimo i danas, u vrijeme kad je sve poželjno, no sa stilom i mjerom. Osamdesetih se sjetimo kad nosimo jarke boje na usnama i očima, šezdesetih kad povlačimo debelu liniju tuša, četrdesetih čim uzmemo crveni ruž... Devedesete su bile pojam beauty minimalizma, u to je vrijeme nude look u bež nijansama zauzeo sveto mjesto u svijetu ljepote. No, rado bih se ovom prilikom osvrnula i na naše podneblje, jer mi tijekom druge polovice prošloga stoljeća baš i nismo puno zaostajali za svijetom. Na selu su se mladenke rumenile krep crvenim papirom, jer biti rumen bio je pojam putenosti i zdravlja. Pouzdano znam da me u to doba nitko u selu ne bi oženio.
U naše gradove, iz Europe stizali su noviteti iz Francuske. Rado bih spomenula da je naša kozmetička industrija odlično pratila svjetsku. Sjetimo se velikih brendova poput Krka, Saponija, Alkaloid... Meni je osobno najviše ostao u sjećanju ruž Samantha 17, koji je bio višenamjenski, ruž, rumenilo i krem sjenilo. Bio je kod nas i veliki izbor pudera. Koliko smo pratili trendove pokazuje i nedavno održana izložba u Muzeju za umjetnost i obrt Marijina industrija ljepote / Marija Kalentić i Neva: dizajn ambalaže 1963.-1985. o dizajnerici ambalaže Mariji Kalentić, čija su pakiranja za kozmetičke proizvode tvrtke Neva kvalitetom i dizajnom bili na svjetskom nivou.
Na drugom kraju svijeta, na Dalekom Istoku su kanoni njege i ljepote bili su i ostali sasvim drugačiji. U Japanu gejše još uvijek tradicionalno i gotovo religiozno polaze škole šminkanja, gdje među ostalom uče trend izbjeljivanja kože, kao i pijenja pilećeg kolagena da im koža bude elastična i rahla. U Indiji se žene šminkaju satima prije vjenčanja, oslikavaju tijela kanom, nanose biljne pigmente napravljene od začina, čime šminka ima i dezinficirajuću ulogu. U Indiji način na koji se šminkate, govori o kasti iz koje žena dolazi.
Vogue India
Uvijek je šminka imala obilježavajuću i socijalnu funkciju. Srećom, danas se mogu kupiti proizvodi različitog cjenovnog ranga. Osobno, budućnost šminkanja vidim u personalizaciji ljepote i ponovno individualnom pristupu ženi. Bez obzira što je svijet postao unificiran i svi smo počeli ličiti jedni na druge, pojavljivat će se ljudi kao Coco Chanel, Estee Lauder, Max Factor, Elizabeth Arden, vizionari koji su bili sto godina ispred svog vremena.
Chanel proljeće 2014.
Moja budućnost viđenja šminkanja je da će beauty rješenja biti sve praktičnija i brža, jer ljudi imaju sve manje vremena, naročito žene koje preuzimaju sve više uloga u svakodnevnom životu. Budućnost je i u trajnoj šminki. Ako bih se zagledala u daleku budućnost, imat ćemo i dalje malo vremena, no sve više raznoraznih alergija i bolesti, te će šminka morati imati zaštitnu funkciju, od sunca, vjetra možda čak puderi koji štite od radijacije. Tko zna? (Natalija Primorac)
Naslovnice beauty priloga magazina Vogue savršeno predstavljaju stilove koji su stvoreni tijekom prošlog stoljeća, a nose se i danas...