Jasno je već iz samog imena – Me and the machine svojim se radom referira na moderno doba, čisti dizajn poduprt arhitektonskim nasljeđem, hladnim urbanizmom... Stoga je nova kolekcija NEOnation dizajnera Vanje Veselić i Berislava Kovačevića, predstavljena u petak ispred zagrebačkog Supercaffea, još jedna perjanica u njihovu radu. Inspiracija je kristalno jasna – neon tonovi, snažne i ekspresivne reklame, urbanizam i umjetna rasvjeta velegrada.
- NEONation je generacija svih nas odraslih u urbanom okruženju, u kojem naša čula bombardiraju reklame, zvuk i umjetna rasvjeta - vele Vanja i Berislav. - U našoj novoj kolekciji, prepunoj unisex komada, bavili smo se odnosom grada, medijskog krajolika i svjetlosnih reklamnih objekata, u smislu senzacije, apstraktnih emocija i umjetne energije. Istaknuli smo neon nijanse i fluorescentne pleksiglas detalje kji su dobili ulogu etikete ili pak cijelog krojnog dijela - .
Karakterističan minimalistički potpis nadograđen je eksplozijom neon tona koji kontrastira urbanom sivilu i donosi neku novu energiju. Urbane su ploče svako malo osvježene hladnim tonovima zelenkaste ili plavičaste, a prevedeni u odjevni predmet, ovi momenti dobivaju dinamičan, pomalo futuristički vizual. Strogoća je otkrivena kroz grafizme – ne samo color block-forme, već i kockasti motiv. Kaput je prerezan - nakon sive dolazi ekstremna žuto-zelena u neon varijanti. Poneki kroj podsjeća na radnu odjeću - upravo je to česta karakteristika futurističkih modnih vizija jer pretpostavljamo da će nam trebati bolja zaštita... od svakodnevice.
- Inspirirala nas je tehnologija koja je u nestajanju i koju zamjenjuje novija, a to su neonski svjetlosni objekti i fluorescentna rasvjeta, elementi koji se trenutno nalaze najčešće u galerijskim prostorima kao alat umjetničkog izražavanja. Te smo elemente vratili u suvremeno urbano okruženje - gradske ulice - i pritom dobili sasvim novi oblik i kontekst - modnog objekta - istovremeno prenoseći poruku i osvježavajući memoriju grada u kojem su donedavno neonske reklame bile neizbježne – otkrivaju autori.
- Iznimno nam je drago što nam je Supercaffé omogućio da svoju priču prezentiramo upravo ondje gdje smo i pronašli inspiraciju, a to su gradske ulice, noćna (umjetna) rasvjeta i bliješteća energija grada. Zahvaljujemo svim posjetiteljima koji su došli, kao i Supercafféu, Učilištu Profokus i Keune Haircosmetics – potvrdio je kreativni dvojac nakon prve samostalne revije.
Fotografije: Zvonimir Ferina