Komorni zbor „Ivan Filipović“ # 25 godina djelovanja predstavljanjem monografije „25 godina izvrsnosti“


    Monografija kao hommage četvrt stoljeća glazbene izvrsnosti, predanosti i zajedništva ansambla maestra Gorana Jerkovića.

    Maestro Goran Jerković i Komorni zbor Ivan Filipović

    U svečanom ambijentu Hrvatskog državnog arhiva predstavljena je monografija „25 godina izvrsnosti“, posvećena četvrt stoljeća umjetničkog djelovanja Komornog zbora „Ivan Filipović“.

    25 Godina izvrsnosti 5

    Publikacija pruža sveobuhvatan uvid u povijest i razvoj ansambla koji je, pod vodstvom maestra Gorana Jerkovića, predanim radom, dosljednošću i visokim umjetničkim standardima oblikovao jedno od najistaknutijih poglavlja hrvatske zborske kulture.

    Na predstavljanju su, uz maestra Jerkovića, sudjelovali Branimir Pofuk, novinar i glazbeni kritičar, Mario Penzar, orguljaš i glazbeni pedagog na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, te muzikologinje Petra Crnčević i Sara Vrdoljak, koji su kroz razgovor, analize i osobne refleksije oslikali umjetnički put ansambla, njegov stil, interpretativne karakteristike i jedinstvenu ulogu koju zbor ima u hrvatskom glazbenom krajoliku.

    Petra Crnčević Branimir Pofuk Goran Jerković Sara Vrdoljak

    Monografija također ističe emocionalni i društveni utjecaj ansambla – zbor ne samo da njeguje i promiče vrhunsku zborsku umjetnost, već svojim djelovanjem gradi zajedništvo, potiče glazbenu edukaciju i nadahnjuje publiku predanošću, strašću i skladom izvedbi. Monografija dokumentira taj put, od prvih nota do recentnih postignuća, prikazujući ansambl kao simbol trajne posvećenosti i glazbene izvrsnosti.

    Tijekom promocije prikazana je i arhivska video i audio građa, koja je dočarala ključne trenutke iz povijesti ansambla - od prvih koncerata do brojnih međunarodnih gostovanja. Događaju su prisustvovali brojni prijatelji zbora, sadašnji i bivši članovi, kao i predstavnici gradskih kulturnih institucija, čime je večer poprimila obilježje istinske svečanosti i zajedništva.

    25 Godina izvrsnosti 4

    „Ova monografija nije samo knjiga o zboru, nego i knjiga o ideji da amaterizam može biti jednako ozbiljan, predan i duboko umjetnički kao i profesionalizam. Rijetko tko je u Hrvatskoj uspio od skupine entuzijasta stvoriti ansambl čiji se zvuk prepoznaje po disciplini, inteligenciji i ljepoti - i to ne zato što se želi svidjeti, nego zato što proizlazi iz istinske ljubavi prema glazbi“, rekao je Branimir Pofuk, moderator večeri.

    Govoreći o umjetničkom profilu maestra Jerkovića, Mario Penzar je naglasio: „Ideja o ansamblu koji bi povijesno osviještenu interpretaciju približio našoj publici rodila se u razgovorima s našim, nažalost pokojnim prijateljem Sašom Britvićem,“ prisjetio se Mario Penzar. „Za takve projekte uvijek su potrebni pravo vrijeme, ljudi koji se prepoznaju i jasna vizija. Kad su se te okolnosti spojile, 1999. osnovan je Hrvatski barokni ansambl, a ubrzo se pokazala i potreba za zborom koji će dijeliti iste umjetničke vrijednosti, što je prirodno dovelo do suradnje s Goranom Jerkovićem i Komornim zborom Ivan Filipović. Goran unosi jedinstvenu kombinaciju znanja, vizije i ljudske topline; njegove probe su koncentrirane, inspirativne i pune pozitivne energije, nakon kojih svi odlazimo bogatiji nego što smo došli.“

    Muzikologinja i bivša članica zbora Petra Crnčević, autorica jednog od tekstova u monografiji, posebno je ukazala na to da Komorni zbor „Ivan Filipović“ predstavlja rijedak primjer umjetničke zajednice u kojoj se njeguje visoka estetska svijest, ali i duboka ljudska povezanost.

    Da se monografija može čitati i kao glazbeni portret jednog vremena, istaknula je Sara Vrdoljak rekavši: „Ona ne govori samo o prošlosti, nego i o tome kako su se tijekom 25 godina mijenjali naš odnos prema glazbi, profesionalizmu i idealima. KZIF nas podsjeća da izvrsnost nikada nije slučajna.“

    Monografija „25 godina izvrsnosti“ oblikuje sveobuhvatan prikaz umjetničkog razvoja zbora, obilježenog vizijom, perfekcionizmom i potpunom posvećenošću glazbi. Posebnu vrijednost publikaciji daje jasno profiliran prikaz umjetničkog rukopisa maestra Gorana Jerkovića, prepoznatljivog po besprijekornoj intonaciji, estetskoj profinjenosti i promišljenom, gotovo asketskom i inteligentnom pristupu glazbi, koji je stvorio zbor prepoznatljiv po „zvuku koji zvuči na uspjeh“. Vrijedi istaknuti da je monografija rezultat predanog rada i suradnje članova zbora, koji su oblikovali i uredili ovo izdanje. Značajnu ulogu u konačnom oblikovanju monografije imala je Lucija Jerković, čiji je iznimno originalan vizualni koncept publikaciji dao prepoznatljiv likovni identitet i dodatnu umjetničku dimenziju, čineći je jednako dojmljivom oku koliko i duhu.

    Maestro Goran Jerković zahvalio je svima koji su tijekom proteklih 25 godina bili dio iznimnog života i razvoja ansambla: „Ova monografija nije samo naš pogled unatrag, nego i zahvala svima koji su vjerovali da glazba može biti više od nota - da može biti način življenja, disanja i zajedništva. Svaki glas koji je prošao kroz ovaj zbor ostavio je svoj trag, i upravo iz tih tragova nastaje ono što zovemo našim zvukom“, istaknuo je maestro Jerković, čije je umjetničko vodstvo obilježilo sve etape razvoja ovog sjajnog komornog zbora.

    Maestro Goran Jerković i Komorni zbor Ivan Filipović 3

    Monografija „25 godina izvrsnosti“ tako postaje stilski i vizualno usklađen hommage ne samo Komornom zboru „Ivan Filipović“, nego i hrvatskoj zborskoj kulturi u cjelini. Kao vrijedan kulturni dokument, ona svjedoči o kontinuitetu, predanosti i stvaralaštvu ansambla koji je tijekom 25 godina postao referentna točka hrvatske glazbene stvarnosti.

    Podsjetivši publiku na onu prepoznatljivu snagu i emociju zbog kojih je tijekom godina postao jedan od vodećih vokalnih ansambala u regiji, zbor je u glazbenoj završnici večeri stupio na pozornicu i program zaokružio trima skladbama izvedenima bez prekida i pljeska, u sabranoj koncentraciji usmjerenoj na zvuk: Psalam 104 estonskog skladatelja Cyrillusa Kreeka, prožet elementima estonske folklorne glazbe oblikovanim u tonalitetnom i introspektivnom okviru; zatim Ubi Caritas proslavljenog norveškog skladatelja Ole Gjeila, skladba utemeljena na drevnom gregorijanskom koralu, koju autor nadilazi suvremenim harmonijskim i skladateljskim izrazom. Večer je zaključena izvedbom Bogoróditse Djévo Arva Pärta, kratke, ali iznimno sažete skladbe koja je svojom jasnoćom i svjetlom završnicom zaokružila glazbeni doživljaj večeri.

     

    Valcer koji je ispisao povijest # Originalni Strauss orkestar prvi put u Zagrebu