Nataša Mihaljčišin, koja je sinoć u zagrebačkom cool concept storeu Garderoba predstavila kolekciju Sentiment 2, ima izvrsne pletenine koje kombiniraju razne teksture i boje, ali njezina su razmišljanja mnogo „ozbiljnija“.
Elementi kojima moda barata danas manipuliraju naslijeđe, kanon, manir, angažman, manifest, ideologiju, komercijalizaciju, pobunu i potragu za transformacijom. Koliko jedna vesta ispletena na način svojstven nekadašnjem vremenu neumreženog društva, može biti aktualna, reprezentativna i u svojem intimnom protokolu jedinstvena, subverzivna i suvremena? – pita se Nataša jer odjevni predmeti mogu biti i društveno propitkivani, za onoga koga to, naravno, zanima. Ili je to cool vunena vesta ili je to kolektivni sentiment koji pronalazi svoj način komunikacije kroz medije… kako sugerira Nataša.
Ona zapravo suprotstavlja onaj starinski odjevni predmet, simbol minulog vremena bez društvenih mreža i influencera, današnjem dobu koje je toliko nakrcano svime i svačime da nas naprosto malo toga može oduševiti.
Naravno da može, draga Nataša, jer ručni rad, limitirana edicija i kreativnost uvijek su na cijeni. I zato što brzi svijet voli osvježenje poput nečeg što je simbol tradicije i doba prije ovog hektičnog.
Sentiment 2
Fotografije: Marija Milin
Frizura: Milena Maršić
Šminka: Saša Joković
Model: Eva Ljubić
Snimljeno u XVI. gimnaziji u Križanićevoj 4a, Zagreb.
Kolekcija je, zapravo, jedan modni dijalog i razgovor o svim ovim gore navedenim momentima i premisama. Sastoji se od pletenih vesti, pulovera, kaputića i kardigana i realizirana je u suradnji s vrsnim pletiljama i jednim pletiocem. Svaki od njih je na svoj način, svojim umijećem, vještinom, maštom i estetskim iskustvom doprinio konačnoj čaroliji kreativne interakcije. Isto tako svaki komad je jedinstven, osmišljen i realiziran u samo jednoj izvedbi bez namjere za serijskom reprodukcijom - priča Nataša.
- Na taj način korespondira s procesom ručne izrade odjeće koja zadržava stanovitu i neponovljivu emotivnu upisanost. Korištene su razne tehnike ručnog i strojnog pletenja (radi se o kućnim pletaćim strojevima), heklanja i vezenja i ukrašavanja. Osnovna intencija sentimentalizacije odijevanja je, u neku ruku, i osvještavanje vrijednosti ručnog rada i njegovo repozicioniranje u modnom sustavu te apelira na humane postulate proizvodnje i kolektivne održivosti - super je objasnila dizajnerica.
Kolekcija unikatnog signature pletiva Sentiment 2 od danas je dostupna ekskluzivno u konceptualnoj trgovini Garderoba.