PRIMABALERINA EDINA PLIČANIĆ // frizura je DIO ULOGE koju donosim na scenu i mora pratiti priču

    - Balerina dolazi u teatar bar 2 do 3 sata prije početka predstave. Dolaskom u garderobu započinje ritual ulaska u rolu koja je pripremana i po par mjeseci ranije... – ispričala mi je Edina Pličanić, primabalerina HNK, usred priprema za ulogu tragičnog lika Irene Basilides-Danielli u slavnim Glembajevima. Ističe da su dio stilske kulise bitni i šminka i kosa te da joj je izuzetno važno da sve bude savršeno – od plesa i koraka do frizure koja oblikuje njezinu rolu.

     edina1

    - U rolu ulazim tako da pažljivo nanosim scensku šminku, a zatim mi frizerka radi frizuru, zatim slijedi fizičko zagrijavanje. Kad je riječ o klasičnom bijelom baletu, to je uglavnom čvrsto zalizana kosa u strogu punđu. Čini se jednostavno, ali i obična punđa je majstorstvo za napraviti. Slijedi ukrašavanje nakitom – na primjer tijarom, krunom, cvjetnim vjenčićem… ovisi o ulozi – ističe Edina. 

    Obožava i neoklasične dramske balete gdje se frizurom često zaokruži rola koju igram. Kosu joj uređuje majstorica kose, Renata Franc. 

    edina1

     - Uvijek kad pripremim rolu imam i viziju kako kosa treba izgledati pa obožavam kad me naša frizerka Renči skuži i poprati. Često dodajem i umetke u kosu kako bi frizura bila zanimljivija i stilski pratila razdoblje u kojem se baletna priča odvija. Moram priznati da kad nisam zadovoljna s frizurom, često sam u stanju zamoliti frizerku da ponovi sve ispočetka. Mi smo u baletu veliki perfekcionisti i pogotovo kad igram solo role želim da je sve savršeno kako me ništa ne bi ometalo u izvedbi u koju se unosim do kraja. Frizura je dio uloge koju donosim na scenu i daje mi, ako sam zadovoljna kako izgledam, mogućnost potpunog uživljavanja. Nase frizerke u teatru su genijalne majstorice koje paze da smo zadovoljne i sretne – zaključuje Edina.

    edina1edina1edina1