TREKKING, anywone? // kako je jedna JAKNA postala dio OUTDOOR kulture

    Čak i kad je ovako cmoljivo vrijeme, lijepo je uputiti se van, prošetati i nadisati se friškog zraka, jer nismo od šećera. - Upravo tako osjećao se davne 1968. godine Šveđanin Åke Nordin, usred povratka kući, no ipak, bilo mu je hladno. Iako su Skandinavci oduvijek bili u dosluhu s prirodom i vlažno im vrijeme u pravilu ne smeta, Åke je odlučio napraviti nešto po pitanju funkcionalne odjeće – osmislit će jaknu koja će ga, u njegovu planinsko-morskom gradiću Örnsköldsviku, čuvati od vlage, vjetra i svih loših vremenskih uvjeta. Možda se baš tako Fjällräven, čuveni švedski outdoor brand rodio u glavi svog osnivača. A možda je to samo jedna legendi čije stvaranje vizionari poput Nordina potiču – objavio je danas poznati švedski outdoor brend.

     fjal1

    U to vrijeme situacija na svjetskoj sceni bila je brutalno drugačija te su zaljubljenici u sport imali vrlo malu ponudu među kojom su mogli birati. Uostalom, outdoor sportovi nisu ni približno bili popularni kao danas.

    Također, tehnologija tekstila bila je kržljava, danas imamo smart materijale koji dišu s nama, čuvaju toplinu… Istina da je Fjällräven napravio mini revoluciju – njihove se jakne u Švedskoj čuvaju godinama i prenose s generacije na generaciju.

    Danas je većina njihovih stvari proizvedena od materijala G-1000 material – to je 65% polyester i 35% pamuk.

     

    Da, nekad je i suknja bila opcija!

     Čovjek je uvijek želi više, dalje, dulje... istražiti nepregledna prostranstva i otkriti nove puteve. 

    Boje su specifične - zelene, smeđe, bordo, crvene... kombinacija je to stila i funkcionalnosti.