Terasa Oleander legendarnog zagrebačkog hotela Esplanade bila je mjesto predstavljanja novog koncepta zdrave čajanke, koja uključuje zdravu namirnicu – matcha prah. Hotel time uvodi novu ponudu, inspiriran svjetskim trendovima i modernim načinom života. No, tu spaja tradiciju – ispijanje čaja, i modernost – matcha prah u napitku, slasticama, malim salatama i zalogajima, poznat po blagodatima.
Posebna gošća Karmen Matković Melki, poznata nutricionistkinja, govorila je o trendovima u zdravoj prehrani, dok je pripremu matche gostima prezentirala gospođa Emi Murata Margetić, majstorica japanske ceremonije čaja.
Uz matcha napitak chefica Esplanadine kuhinje Ana Grgić Tomić osmislila je kolekciju primamljivih i zdravih zalogaja i slastica za sve koji prate svjetske gurmanske trendove – jelovnik je prilagođen i pogodan za osobe na veganskoj prehrani kao i za one koji ne konzumiraju laktozu, šećer i gluten.
- Ideja je bila spojiti užitak ispijanja čaja s konceptom zdrave prehrane, a matcha koju smo kušali učinila nam se idealnom za takav spoj. Danas su gosti više nego ikad prije svjesni važnosti konzumacije zdravih sastojaka, vodi se posebna briga o podrijetlu namirnica i načinu pripreme hrane. Uz to, gosti slijede i određenu vrstu prehrane, poput veganske prehrane koja je dio njihove životne filozofije, dok s druge strane ima i sve više onih koji su razvili intolerancije na određene sastojke poput laktoze, glutena ili rafiniranog šećera. Stoga smo ovaj koncept pomno osmislili da bi obuhvatio prehrambene navike i potrebe sve većeg broja gostiju, a pritom smo željeli gostima omogućiti šik gurmanski doživljaj zbog kojeg vrijedi posjetiti terasu Oleander - istaknula je Sanda Sokol, PR & Marketing menadžerica hotela Esplanade.
Tom se filozofijom vodila poznata Esplanadina chefica Ana Grgić Tomić, nedavno okrunjena titulom Gault&Millau Chef of the Year 2022: - Bio je svojevrstan izazov pripremiti kolekciju od petnaest različitih zalogaja i slastica koji prate nekoliko trendova u prehrani, a da pritom pristaju uz matchu i budu posebno ukusne i privlačne. Sa svojim timom kreirala sam kombinaciju koja će biti ukusna svima, posebno onima koji prate određeni režim prehrane. Upotrebljavala sam namirnice poput rižinog papira, šparoga, amaranta, rajčica, komorača, slanutka, kvinoje, avokada, limete i maslinova ulja, dok smo za slastice odabrali bundevu, pistaciju, pržene lješnjake, vegansku čokoladu, datulje, bademe, zelenu jabuku, kakao, hibiskus, mrkvu, kokos te matchu koja se upotrebljava u kulinarstvu i daje posebnu notu jelima - .
Maja Blažević, osnivačica brenda Materia, objasnila je što ju je potaknulo na pokretanje ove well-being priče uz dugogodišnju karijeru u jednoj od međunarodnih konzultantskih kuća, kao i zašto je odlučila zamijeniti kavu za matchu i popularizirati je među Hrvatima.
- Budući da sam zaposlena majka troje djece i pomajka još troje djece, potrebno mi je mnogo energije za užurban svakodnevni ritam. Uvijek sam u potrazi za funkcionalnim proizvodima za potporu mom stilu života, i tako sam otkrila matchu koje me potpuno osvojila. Željela sam podijeliti ovu ljubav s drugima i krenula sam u potragu za najboljom matchom u kojoj svi možemo uživati jer me je frustrirala činjenica da se u Hrvatskoj ne može kupiti kvalitetna matcha niti ju je moguće konzumirati u ugostiteljskim objektima. Vjerujem u hranu kao lijek i u sposobnost obnove ljudskog tijela putem onoga što u unosimo u njega. Jer – ono smo što jedemo – istaknula je Maja.
Foto: Sandro Sklepić i Lili Bašić