EXHIBITION // SAŠA ŠEKORANJA pretvorio je Galeriju Kranjčar u monokromatsku istarsku kuću

    Ogledna soba otvorena je sinoć u Galeriji Kranjčar, gdje je svestrani umjetnik Saša Šekoranja prostor pretvorio u jednu istarsku kuću. - U najnovijem projektu, osmišljenom ekskluzivno za prostor Galerije Kranjčar, Saša Šekoranja svoja dekoratersko-dizajnerska i crtačko-slikarska promišljanja integrira na do sada najradikalniji i najcjelovitiji način. Umjetnik galerijski prostor transformira u svojevrsnu trodimenzionalnu skicu za planirano uređenje vrta i unutrašnjosti jedne kuće u Istri. Izložba sadrži nacrte, slike, objekte, bilje i foto-albume pomoću kojih je moguće rekonstruirati tijek stvaralačkog procesa kao takvog, ali također i neposredno osjetiti njegove konačne učinke. Svakako valja istaknuti kako se radi o kući koju Saša uređuje za svoje vlastite potrebe. Uslijed toga, naime, njegov karakterističan i svima nam dobro poznat stilski individualizam ovoga će puta biti prožet i naglašeno intimnim ugođajem U prostore vlastita življenja Saša Šekoranja ponajprije unosi svoju memoriju. U početku bijahu doživljaji, rekli bismo. Proživljene impresije. Umjetnik ih nastoji zabilježiti pomoću fotografija, ali također i brzih, u nekoliko poteza nastalih crteža. Na taj način nastaju albumi, uglavnom sačinjeni od svojevrsnih fotografsko-crtačkih diptiha. Mjesta su to gdje je memorija posredovana sinergijom tehnologije i ljudske ruke. Potom nastaju slike većih dimenzija, nadasve sugestivne u svojoj pretežito bijeloj akromatici. Intimna sjećanja sada su monumentalizirana, pritom nimalo ne gubeći na prisnosti i uvjerljivosti. Sašine slike uvijek, naime, izviru iz posve konkretnih prostornih i mentalnih ozračja da bi potom sudjelovale u sukreiranju nekog novog, u ovom slučaju stambenog konteksta. A tu su, dakako, i različiti objekti odnosno upotrebni predmeti: stol, stolice, šeširi, lonac, vrtna skulptura, umivaonik… Svaki od njih sa svojom poviješću i memorijom na okolnosti u kojima je nabavljen. Stvaralački proces uređenja jedne kuće u Istri ovdje je sažet tek na ključne akcente, ali akcente posve dovoljne za dočaravanje ugođaja. Jer, riječ je o doista istinskome majstoru akcentuiranja. I stoga nipošto nije pretjerano zaključiti kako ulaskom u Galeriju Kranjčar ovih dana ulazimo u specifičan, prepoznatljiv i umjetnički nadasve raznolik svijet Saše Šekoranje, i to prezentiran intimnije i neposrednije nego što je bio ikada ranije – istaknuo je Vanja Babić.
    Izložba će ostati otvorena do 02. lipnja 2018. g.

     01
    Prostor je minimalistički stylish, sa šeširima kao glavnim elemetnima, jer u Istri je uvijek sunčano. Nadalje, tu su autorovi prepoznavljivi monokromatski tonovi, slike i detalji, a sve skupa djeluje prirodno, kao da se prožima svijet šume i interijera. Naravno, Saša voli biljke, njegov se rad djelomično bazira i na dizajnu cvijeća. No, ovdje on predstavlja sinergiju umjetnosti kojima se bavi.


    Nada Mirković o Saši: - kad je prije 22 godine završio Akademiju likovnih umjetnosti, Saša se kratko posvetio samo slikarstvu, ali slika mu nije bila dovoljna. Njegova bujna kreativnost uvijek je tražila i traži više. Počeo je raditi sa cvijećem u svojoj iličkoj galeriji, nekoć tajnom središtu zagrebačkog posrnulog urbaniteta. Potom se posvetio i kazališnim scenografijama, televizijskim emisijama o cvijeću i umjetnosti, fotografskim inscenacijama, portretima suvremenika za Globus i na koncu dizajnu interijera nekih od najreprezentativnijih arhitektonskih prostora ne samo njegova rodnog grada, već i Beča, Dubrovnika, Rovinja, vila po Jadranu, ali i vlastitih prostora obilježenih memorijom bogate obiteljske prošlosti... – .

    01 0101010101