Prošli je tjedan CIMO – Centar za istraživanje mode ugostio Joannu Walsh, multidisciplinarnu spisateljicu, umjetnicu i teoretičarku mode, u okviru njezinog boravka u projektu BoSA – Briefing on Soft Arts.
Walsh se fokusira na povijesti i suvremene strategije žena, nebinarnih i trans osoba koje kroz granice mode stvaraju ono što Jack Halberstam naziva „ženskim maskulinitetima”, formalnim i neformalnim „performansima”, od butches i dandya do drag kingova.
„U vremenu kada žene mogu ‘nositi što god žele’, zanimaju me granice koje i dalje postoje u odijevanju, a koje često nisu u samom odjevnom predmetu, nego u načinu nošenja.” - navodi Walsh.
Radionica „Rewriting the Garment”
U sklopu boravka, Walsh je 19. rujna u CIMO-u vodila radionicu „Rewriting the Garment”, u kojoj polaznici kroz odjeću istražuju vlastite emocije i karakterne crte. Proces radionice temelji se na odnosu nas i odjeće, kroz razmišljanje o predmetima koje nosimo i načinu na koji ih interpretiramo, polaznici otkrivaju strahove, osobne preferencije i dublje slojeve identiteta.
Kako objašnjava Walsh, inspiraciju pronalazi u konceptu „pisanog odjevnog predmeta” Rolanda Barthesa: „Otvorim modni časopis; vidim dva odjevna predmeta. Prvi je prikazan fotografijom ili crtežom – to je odjeća-za-slike. Drugi je isti predmet, ali opisan riječima; taj odjevni predmet, fotografiran s desne strane, postaje s lijeve: kožni remen s ružom pričvršćenom iznad struka, nošen na mekanom šetland haljini – to je pisani odjevni predmet.”
Polaznici kroz radionicu preispituju kako odjeća komunicira identitet, kako oblikuje način na koji doživljavamo sebe i kako omogućuje igru rodnih performansi, osobnih izraza i kreativnog samoizražavanja.
Kroz vođene vježbe i diskusije, polaznici otkrivaju što im odjeća znači, kako se odnose prema svojim stilovima i kako ih mogu kreativno reinterpretirati.
Joanna Walsh svojim radom povezuje literaturu, digitalne narative i performativne forme. Autorica je dvanaest knjiga, među kojima su i naslovi nastali u suradnji s DIY AI alatima koje je sama razvila. Njezini su radovi izvođeni i izlagani na međunarodnim platformama, uključujući IMMA, ICA London, BETA Festival Dublin i Sample Studios Cork. Walsh je dobitnica nekoliko nagrada, uključujući Markievicz Award za književnost (2020.) i DAAD Artists in Berlin (2024.), a bila je i stipendistica Anthony Burgess Centenary Writer Fellowship, Sveučilište u Manchesteru.
NAŠI OSOBNI BENEFITI MUZEJA, KAZALIŠTA... # Kulturni kapital kao mehanizam moći: genealogija pojma, suvremene reinterpretacije i paradoksi obrazovanja
Ljepota koja traje # INEZ STRODEL i tri generacije otkrivanja dragocjenosti u srcu Amsterdama