- Ako klijent nema ideju ili je ona nejasna, ja ne mogu dovršiti posao. Ispričajte mi za koga je, recite mi točno koje emocije želite postići i ja ću vam dati formulu - rekao je jedan od najvećih "noseva" današnjice Maurice Roucel, koji je skoknuo sinoć u Zagreb, na Noir Festival koji se ovih dana održava u popularnom kafiću Velvet i kinu Tuškanac. Potpisao je brojne mirise, među njima i Reflection Woman Amouage, Envy Gucci, 24 Faubourg Hermès, Bond no. 9 Broadway Nite, Bond no. 9 New Haarlem, Bond no. 9 Riverside Drive, L'Instant de Guerlain, Insolence Guerlain, Helmut Lang, Tocade Rochas, Kenzo Air, We're For Men i We're For Women Shiseido, DKNY Be Delicious, DKNY Red Delicious, Marc Jacobs Orange i mnoge, mnoge druge...
Kemičar, parfumer i umjetnik Maurice Roucel
Tijekom razgovora u kojem su sudjelovali poznavatelji svijeta parfema Borut Mihalić, Ivo Parać i Dominko Blažević, postavilo se i uvijek atraktivno pitanje o tome da li su mirisi umjetnost, a parfumeri umjetnici, na što je Maurice lijepo odgovorio - razlika između umjetnika i neke osobe koja samo slaže parfeme je ta što je umjetnik svjestan da stvara nešto posebno u tom momentu, ideja povezana s tom kreacijom, i to je velika stvar. Ideja je ona koja je u tom procesu najvažnija, jer bez nje nema te posebnosti. Kod mene ideje dolaze iz inspiracije koju otkrivam svaki dan, svuda oko sebe. Najkompleksnije je provesti ideju u djelo, stvoriti nešto što će omogućiti baš te emotivne doživljaje koje želimo izazvati - .
Okrugli parfemski stol: Ivo Parać, Maurice Roucel, Borut Mihalić i Dominko Blažević
- Dovoljno mi je da znam se radi o kreaciji za Dior ženu. Isto mi je lako zamisliti neki parfem za ženu ili za određenu četvrt New Yorka, kao što je bio slučaj s parfemskom kućom Bond No. 9 jer je taj kreativni proces intelektualne naravi. Volim pristupiti umjetničkom kreiranju parfema na jasan i čist način. Na primjer, Jean-Charles de Castelbajac zatražio je da kreiram parfem u kojem će se osjetiti miris badema iz školskog ljepila kakvo je upotrebljavao kada je bio mali. Mene je to odmah zainteresiralo jer badem nikad nije bio korišten u alkoholnim parfemima. Helmut Lang je priželjkivao da njegov parfem u plahtama sačuva miris osobe koja s vama dijeli krevet. Poslije možete ili ne morate imati ideju o tome što učiniti. Ja sam je imao - .
- Esencije su poput slova abecede, za mene ne postoje one koje su in i koje su out. Sve mogu tumačiti emocije, no, ako me pitate, nisam veliki obožavatelj previše cvjetnih, slatkih mirisa... Neko sam vrijeme radio u Americi, i upravo radi stila rada vratio sam se u rodnu Francusku. Amerikanci definitivno imaju drugačiji način rada, a to znači da mirise rade isključivo radi zarade, što mi nije odgovaralo. Oni imaju zvijezdu, pakiranje, i onda dolazi miris, tek kao neki dodatak - .
- Cijenim jednostavnost kreacije, kad se radi o kombiniranju što manjeg broja esencija. To je najteže postići. Od malo slova stvoriti fascinantnu riječ. Iako sam stvorio mnogo mirisa, neki su još živi, neke više ne proizvode. Sve su to moje bebe na jedan način, no kad ih prestanu proizvoditi nije mi žao, ja idem dalje i ne okrećem se. Ipak, u svaki parfem ugradim i poseban sastojak, a to je moja ljubav. Svaka je kreacija za mene posebna i uživam u svakom trenutku stvaranja. Volim provoditi vrijeme u suradnji s drugim ljudima i to je uistinu fascinantno, taj proces koji kreće od same vizije, ideje, preko stvaranja formule, pa sve do završnog proizvoda. Za mirise smatram da su ili dobri ili nisu. Nema sredine - .
Maurice je krenuo s radom u kući Chanel, gdje se 1973. godine zaposlio kao kemičar, što mu je bila i struka. Iako nije namjeravao raditi parfeme, barem u početku, ubrzo je kroz rad sa parfemskim odjelom, na čijem čelu je u ono vrijeme bio legendarni Henri Robert, upoznao procese koji su ga odveli na put na kojem živi i radi i danas. Dobitnik je brojnih nagrada i priznanja, a jedna od najvažnijih svakako je francuska titula za doprinos umjetnosti Chevalier de l’ Ordre des Arts et des Lettres.