Koristio je epoxy smolu i metre i metre trapera te osmislio projekt koji pomiče granice ne samo u svijetu mode, već i reciklaže, što duljeg korištenja materijala te njegove prenamjene.
Naravno, tu su i inovativne tehnologije u izradi namještaja, čime autor predlaže korištenje neočekivanih elemenata u svrhu uređenja interijera.
Moda i produkt dizajn koketiraju već desetljećima, a projekti poput ovog dokazuju kako je samo tekstil granica - zapravo, svaki se može modelirati na neki poseban način, a dizajner i stolar Cam Anderson usudi se eksperimentirati i donositi nova rješenja.
Ovo je priča Cama Andersona:
Zapravo - inspiracija je došla od lika koji je od trapera napravio naočale. Naime, Jack Spencer 10 je godina razvijao proces izrade sunčanih od trapera, objavio je Anderson na svojem webu.
- Proveo sam više od 10 godina razvijajući jedinstveni proces izrade sunčanih naočala od trapera - objasnio je Spencer. - Počevši od izrade materijala ubacivanjem mrtvog trapera i smole, izrade materijala nalik karbonskim vlaknima, prolazeći kroz mnoge procese i završne obrade, korištenjem vlastitih ručno izrađenih šablona za sastavljanje. Za izradu male serije u mojoj radionici u Cornwallu, UK, potrebna su 2 tjedna - izjavio je Spencer.
Nakon toga, Cam Anderson je odlučio provjeriti je li moguće nešto slično napraviti s namještajem - ipak se radi o većim komadima nečega. Pritom je logično da vrijede drugačija pravila.
Poput sunčanih naočala koje je izradio Spencer, cilj ovog projekta bio je otkriti može li se stol izraditi na sličnim principima. Stol očito zahtijeva visoku razinu strukturalnog integriteta, pa je cilj ovdje bio koristiti slojeviti traper, ojačan epoksidom, kako bi se napravio stol koji je ujedno i potpuno funkcionalan i lijep. Uostalom, čemu služi kreativnost bez malo pomicanja granica?
Za izradu ploče stola bila su potrebna dva glavna materijala: traper i epoksid.
Dok uklanjate džepove, šavove i druge nepoželjne dijelove traperica; dijelovi ravnog, ravnog trapera položeni su jedan na drugi kako bi se ispitalo koliko će trapera biti potrebno za cijeli projekt. Svaki dio trapera, kada je izmjeren, bio je debeo otprilike 0,025" što znači da bi za postizanje željene debljine
konačne ploče od 1,75" bilo potrebno puno više trapera.
Izračunali bi da za takav stol treba trapera u vrijednosti od oko 550 dolara, no ako imamo reciklažni ili odbačeni, to toga je manje.
Epoksid je bio okosnica ovog projekta, jer je korišten za ojačavanje i povezivanje slojeva trapera kako bi se formiralo ono što će u konačnici biti ploča stola. Kako je ovo bio prvi put da radim s traperom i epoksidom, bilo je nekih zastoja.
Rukovanje listovima trapera veličine stola nakon što su potopljeni u epoksidnu smolu za teške uvjete rada bilo je prilično teško. Ručno utapanje listova, zatim cijeđenje, u pokušaju da se ukloni sav višak epoksida nije bilo samo zamorno, već je zahtijevalo i dosta fizičkog napora.
Zatim je traper trebalo savršeno složiti na stol prije nego što se ponovno moglo ocijediti kako bi se uklonilo više epoksida. Ovaj proces je morao biti ponovljen 49 puta, osiguravajući da svaki list trapera dobije jednaku obradu.
Ručno cijeđenje nije bilo dovoljno da sredi problem viška epoksida u traperu. Kako bi se to riješilo u većem opsegu, konstruirana je velika preša upotrebom niza podesivih stezaljki. Zamislite veliku, ravnu prešu za sok od grožđa. Zatezanje stezaljki uspjelo je izbaciti dodatni epoksid van, dok su se slojevi trapera nastavili sušiti i stvrdnjavati.
Dok su se traper i epoksid sušili, a preša radila svoj posao, pojavila se nova vrsta problema. Obično kada se radi o izlijevanju epoksida dok se stol postavlja, to može uključivati relativno malu kap koja se izlijeva s ploče stola i stvara sićušnu lokvu. U ovom slučaju, istjecanje epoksida zapravo je bilo potpuno otjecanje. Nered koji je nastao nije bio samo neočekivan, već potencijalno najveći nered u radioni dosad. Kante koje su bile strateški postavljene kako bi uhvatile otjecanje, spriječile su samo djelić epoksida da završi na podu.
Nakon što smo prihvatili da bi novi pod obložen epoksidnom smolom mogao biti samo trajni dodatak radioni, započeo je pokušaj čišćenja. Srećom, prljavština i ostaci koji su bili na podu prije nego što se epoksid prolio po njemu, stvarno su pomogli procesu čišćenja i omogućili da epoksid sastružemo relativnom lakoćom. Tu je i savjet - ako planirate izvoditi bilo kakve radove s epoksidom, osigurajte da je vaš pod pripremljen, u slučaju da se epoksid ipak prolije.
Blanjanje trapera
Nakon što se ploča od epoksida i trapera stvrdnula, odnesena je u Creative Woodworking NW na blanjanje i brušenje, što je dalo super rezultat. Iako je uzorak stvoren unutar trapera i epoksida bio jedinstven, kako bi se uhvatila najčišća bit samog trapera, posljednji sloj trapera zapečaćen je za ploču stola koristeći vrlo malo epoksida, tek toliko.
Brušenje trapera
Kako se ispostavilo, traper s epoksidnom smolom je nevjerojatno težak medij za rad. Nakon opsežnog brušenja stola, motiv trapera je ostao fino naglašen, stvarajući površinu stola koja nije bila tako glatka ili staklasta kao što se željelo. Pomoću dvodijelnog brtvila, ploča stola je zapečaćena i pripremljena za još jedan krug brušenja.
Trebalo je samo sat vremena da se stegne prije nastavka rada. Koristeći orbitalnu brusilicu, vrh je nježno brušen, pazeći da se ne kopa preduboko.
Dorada trapera
Odabir prskanja kataliziranog, akrilnog brtvila na bazi vode i gornjeg sloja, omogućio je da ploča stola zadrži svoju smirenost trapera, istovremeno pružajući staklastu, glatku završnu obradu koja može funkcionirati u stvarnom svijetu.
Noge jedinstvene kao i sam stol
Uz projekt ove prirode, činilo se ispravnim stvoriti noge stola koje su jednako zanimljive. Kad smo razmišljali kako naglasiti traper, javila se pomisao da se zakrivljene noge od bijelog hrasta presvuče kožom. Same noge konstruirane su korištenjem Wishbone Table Leg Jig dizajna, dostupnog na web stranici Blacktail Studio.
Stručna izrada kožnatih elemenata
Shaheen Seiffert talentirani je kožar koji je radio na presvlakama vrhunskih automobila, interijerima glisera, ležaljki... Dakle, kada se pojavila ideja da se tapeciraju nogu stola, on je bio najbolja opcija.
Konačni proizvod izgledao je nevjerojatno, a način na koji je bogata kestenjasta koža upotpunila tamnoplave tonove staklastog trapera bio je savršen.
Mjedeni detalji i utičnice
Brass Outlets, koje je izradio Juniper Designs, nude elegantan, ali moderan element dizajna koji stvarno iskače kada se integrira u ovakve stolove. Osim toga, dodatna funkcionalnost USB-a, utičnice i Lightning adaptera je super zgodna.
Na kraju sam odlučio stol pokloniti Shaheenu - ovo nije očekivao, bio je oduševljen kreacijom.
Zaključno, stol od trapera bio je uspješan, a u svom konačnom obliku izgledao je fantastično. Jedinstvene kvalitete gornjeg dijela od poliranog trapera savršeno su naglašene vještinom izrade kožnih presvlaka. Mjedeni otvori dali su i dobrodošao metalik ton te dodali funkcionalnost stolu.