"Potpis" svoja vrata otvara sutra, 18. prosinca u Tehničkom muzeju u Zagrebu, bavi se proučavanjem fenomenologije suvremene mode, a autorica je dizajnerica Lidija Fištrek. Projekt, nastao u suradnji s udrugom Arts, sastoji se od izložbe koja se bavi proučavanjem fenomenologije suvremene mode, identiteta, uloge tijela u modi, funkcije odjeće na tijelu, tijela kao sredstva u modi i dizajnerskog potpisa pomoću odjeće u Hrvatskoj. S obzirom na zanimljivost teme, autorica je odlučila obraditi je u suradnji s autorima koji se koriste odjećom, skulpturom i zvukom kao medijem koji vizualno s lakoćom ulazi u našu svijest.
Etna Maar / Andrijana Subotić Pjajčik
Kratkim pregledom autorskih radova hrvatskih modnih dizajnera izdvojeni su radovi Igora Dobranića, Andrijane Subotić Pjajčik, Saše Maksimiljanović i Lidije Fištrek, koji su predstavljeni u ovom projektu.
Svaki autor prvenstveno predstavlja osobni stil i način na koji ostavlja svoj autorski potpis na odjeći, dok akademska kiparica Sanja Sašo ostavlja svoj autorski potpis na skulpturama i tijelo tretira kao tekuće i fluidno. S obzirom na to da je projekt interdisciplinaran, svaki je sudionik izložbe dao doprinos projektu iz svoje uže struke.
Igor Dobranić, kostimograf koji svoj pristup radu bazira prvenstveno na tijelu kao konstrukciji. Za autorski potpis koristi formu,volumen i teksturu tkanine ili nekog drugog medija u svrhu odjevnog predmeta ili kostimografije. Prije svega forma i vizualna konstrukcija važna su značajka rada ovog autora. Tijelo je za njega konstrukcija na koju se intervenira odjećom i formom.
Saša Maksimilijanović / Foto: Garde Dame
Lidija Fištrek, teoretičarka mode i modna dizajnerica bavi se mišlju o odjeći kao živom organizmu koji ima svoj genetski kod i vijek trajanja. Recikliranje i raspadanje odjeće je neizbježno, kao i ljudskog tijela. Sve ima svoj rok trajanja. Intervencijom i inskripcijom DNK uzoraka na odjeći, na neki način oživljava istu i tretira ju poput svojih produžetaka na drugim nositeljima, pri čemu zanemaruje tijelo kao formu, igrajući se njegovim fragmentima. Svaki korisnik nositelj je autoričinog dijela DNK (otisak prsta, krv, uzorak kose, sline) i na taj način živi odjeću, koja ima svoj vijek trajanja. Odjeća na taj način postaje živi organizam, koji oživljava pomoću implantiranja DNK. Ona se rađa, živi i raspada, baš kao i tijelo.
Igor Dobranić
Andrijana Subotić Pjajčik, modna dizajnerica koja na avangardan i ponekad provokativan način se bavi tijelom i njegovom seksualnošću, koketirajući najčešće nekonvencionalnim tkaninama poput neoprena, raznih pletiva i sl. Autorica likovnim intervencijama i teksturom pređe ostavlja svoj prepoznatljiv potpis na odjeći.
Saša Maksimiljanović, modna dizajnerica koja se u svom radu bavi propitivanjem volumena, formi, teksturama, zastiranjem i odgrtanjem tijela, te na vrlo specifičan način ostavlja svoj autorski potpis u odjeći. Tijelo za nju predstavlja površinu koju možemo modelirati prema osobnim željama. Prepoznatljiv rukopis autorica ostavlja u formi vizualne konstrukcije.
Etna Maar / Andrijana Subotić Pjajčik
Sanja Sašo, akademska kiparica sklona je eksperimentiranju u odnosu na tijelo, njegovu primarnu funkciju i formu. Koristeći se žicom pri izradi svojih skulptura, umjetnica tijelu daje sasvim novi pogled i značenje. Pristup odjeći i tijelu kao mediju kod svakog autora vrlo zorno prikazuje način na koji ostavljaju svoj prepoznatljiv autorski potpis. Autorsko promišljanje o tijelu i odjeći koja ga obavija prikazuje na zanimljiv način sličnosti i različitosti u pristupu i radu svakog autora pojedinačno. Suvremeni teoretičari mode podrazumijevaju tijelo kao tekuće, fluidno, dok suvremeni umjetnici tretiraju ga kao stroj s produžecima, kojima se produžuje vijek trajanja.
Etna Maar / Andrijana Subotić Pjajčik
Izložba je podijeljena u 5 cjelina. U svakoj cjelini prikazana je instalacija jednog autora koja se sastoji od odjevnog predmeta i skulptura koji su zamišljeni kao instalacije u prostoru.
S obzirom na to da je projekt interdisciplinaran, upotpunjen je zvučnim doživljajem izložbe koji se sastoji od produciranog elektronskog zvuka, koji stvara dojam tijela u pokretu. Autori i producenti glazbe za izložbu su: Enes i Emil Hamidović (Phonoratz) iz Beograda, Srbija. Svaki je autor dao svoj stručni doprinos i omogućio sintetiziranje građe o toj zanimljivoj temi.
O izložbi Potpis:
datum početka/završetka: 18.12.2013. / 08.01.2014.
otvorenje: srijeda, 18. prosinca 2013. u 19 sati
radno vrijeme: utorak - petak 9 do 17 sati; subota – nedjelja 9 do 13 sati; ponedjeljkom i praznikom zatvoreno
autor stručne koncepcije: Lidija Fištrek
organizator: Tehnički muzej
Saša Maksimilijanović / Foto: Garde Dame