Revija Avangardna moda osamdesetih održana je sinoć u zagrebačkom HDLU, u sklopu izložbe Osamdesete – slatka dekadencija postmoderne – u organizaciji Doma i Ane Lendvaj, koja je bila zadužena za modni postav, predstavljene su kreacije brojnih autora.
Dobar dizajn je uvijek moderan, koncept ne gubi ništa od svoje energije, dok su trendovske stvari kao autentični svjedok kompaktno uronjene u prošlost. Na primjer na Donassy ili kreacijama Dženise Pecotić ne vidi se da su nastale tridesetak godina ranije, njihove stvari funkcioniraju danas kao i onda, eksperiment je motiv, a rezultat gotovo umjetnički, dok Linea, kuća koja je uvijek interpretirala tekuće trendove, donosi one općeprihvaćene osamdesete s velikim ramenima i satenskim teksturama. Kod Olega Hržića vidimo tijelo u arhitekturi, izložak kakav bi i sada polučio rasprave o odnosu proporcija, zatvorenosti i forme, dok Tonči Vladislavić predstavlja plise kao način oblikovanja neke nove siluete, jednako atraktivne i inovativne i dan danas. Nada Kobali i njezin pogled u budućnost donose pokrivala inspirirana svemirom... koji nam je još uvijek nepoznanica!
Predstavljene su kreacije autora: Ante Tonči Vladislavić, Nada Kobali, Nada Došen, Sanja Jelovac Mažuranić, Vladimir Rudinsky, Vesna Muhić, Nenad Roban, Dženisa Pecotić, Branka Donassy, Davor Klarić, Matija Vuica, Katarina Balogh, Linea Exclusive, Oleg Hržić i Richard Gumzej. Neke od najtraženijih modela iz tog vremena, Livija Butuči i Zvončica Vučković, također su prošetale pistom i izazvale mega pljesak.
- Prof. Tonči Vladislavić detektira koncentrično i ekscentrično formiranu odjeću definiranu kao oblik. Ekscentrična koncepcija stvari pomiče na obris, na marginu, na detalje, a koncentrična daje oblik koji se zatvara u tijelo. U svakom slučaju, to nije odjeća koja visi u ormaru (Ana Lendvaj, u knjizi Osamdesete – slatka dekadencija postmoderne)
Ana Lendvaj komentirala je avangardu u modi u osamdesetima i njezinu poveznicu s umjetnočću: - sintagma sam svoj modni izložak nije se odnosila samo na modnu ljusku koja je zaodijevala tijelo, nego i na samo tijelo. Ono je postalo modni entitet zahvaljujući procesu oslobađanja od modnog diktata bilo kojeg porijekla - staleškog ili sezonskog. Osvojena je time silna sloboda, započeo je i stilski i spolni surfing, a svi su poticaji bili u igri. Među ostalim u igri je bio i stari pomagač modi – umjetnost! Snažnim povezivanjem mode s umjetnošću 80-ih modi se znatno podiže kulturni rejting. Sredinom 80-ih modna avangarda posve je već uklopljena u vladajuće kulturno ozračje, dakako, bez gubitka autonomnosti, a u drugoj polovici dekade stvorena je i teorijska platforma za nova gibanja u art modi - .
Ekscentričan odnos prema tijelu doživljava svoju kulminaciju u modelima arhitekte Olega Hržića koji na tijelo vješa slike od pleksiglasa koje se doživljavaju poput fasada na građevini tijela. (Ana Lendvaj, u knjizi Osamdesete – slatka dekadencija postmoderne)
Kod Davora Klarića i njegovim konusno oblikovanim modelima od novinskog papira riječ o reakciji na materijalno siromaštvo, gdje imamo luksuznu imaginaciju u siromašnoj izvedbi. (Ana Lendvaj, u knjizi Osamdesete – slatka dekadencija postmoderne)
Katarina Balogh koja inzistira da ju se zove krojačicom, često je tešku vunenu tkaninu iskuhavala i tukla je dok ne bi omekšala. Za izgubljenom bojom te tkanine ne bi žalila, jer je mutna, neodređena boja bila upravo ono što je podvlačilo stil njezina dizajnerskog modela. Bio je to jedan od postmodernističkih postupaka. (Ana Lendvaj, u knjizi Osamdesete – slatka dekadencija postmoderne)
Branka Donassy
Zvončica Vučković nosi Dženisu Pecotić
Livija Butuči bila je jedna od najpoznatijih manekenki na ovim prostorima - u kreaciji poznate klobučarke koja i danas radi, Nade Kobali
Rikard Gumzej
Linea Exclusive